Såg ni att Hardy kastade om en del i formationerna? Det var inte optimalt enligt min mening i det läget av matchen. Tyckte spelet var ganska låst från båda hållen. Nåja. Snacka om rutin att sätta in Chelin i slutet av matchen. Bara Hardy och Leffe Bork som vågar/har känsla för sådant.
Tim Eriksson kan ha gjort sitt i DIF-tröjan. Hade en känsla av likt Kall-El - som skrev för ett tag sedan, att Tim Eriksson nog inte passar in i Hardy's spel och stil. Syntes tydligt, att nu är det Chelin som skall in. Snart är väl även Otto tillbaka...
Vi får väl se, min gissning är att han hamnar i Västerås. Det var en gissning...
Formationerna 2009/10
Re: Formationerna 2009/10
Som jag skrev i matchforumet, Tim tar återigen en helt onödig utvisning i den offensivazonen, precis som sist. Cehlin utträttade mer i denna match än vad Tim gjort på flera säsonger. Det Cehlin visade idag bör göra honom given i nästa matchs laguppställning. Tyvärr Tim, du har fått dina chanser men allt du visat är att du inte håller eller passar in i dagens DIF.Lugnet skrev:Såg ni att Hardy kastade om en del i formationerna? Det var inte optimalt enligt min mening i det läget av matchen. Tyckte spelet var ganska låst från båda hållen. Nåja. Snacka om rutin att sätta in Chelin i slutet av matchen. Bara Hardy och Leffe Bork som vågar/har känsla för sådant.
Tim Eriksson kan ha gjort sitt i DIF-tröjan. Hade en känsla av likt Kall-El - som skrev för ett tag sedan, att Tim Eriksson nog inte passar in i Hardy's spel och stil. Syntes tydligt, att nu är det Chelin som skall in. Snart är väl även Otto tillbaka...
Vi får väl se, min gissning är att han hamnar i Västerås. Det var en gissning...
Skulle vilja se följande lag när alla finns tillgängliga. Med undantag för Tjärnqvist (långtidsskadan)
Ridderwall
Ragge - Eklund
Holmqvist - Timmy
Klubertanz- Printz
Deilert,
Ölvestad - Otto - Ziggy
Mackan - Holmqvist - Tim
Danielsson - Engqvist - Josefsson
Fimpen - Falken - Kruger
Cehlin
Första femman; Ölvestad smäller på Otto och Ziggy spelar
Andra femman; Mackan och Honken passar bra tillsammans och Tim river och sliter
Tredje femman: Bra fart, kanske inte produktiv
Fjärde femman: Två rutinerade spelare med Kruger
Spräck femman med Ziggy - Otto - Mackan! Sprid ut dem lite mer istället.
Ridderwall
Ragge - Eklund
Holmqvist - Timmy
Klubertanz- Printz
Deilert,
Ölvestad - Otto - Ziggy
Mackan - Holmqvist - Tim
Danielsson - Engqvist - Josefsson
Fimpen - Falken - Kruger
Cehlin
Första femman; Ölvestad smäller på Otto och Ziggy spelar
Andra femman; Mackan och Honken passar bra tillsammans och Tim river och sliter
Tredje femman: Bra fart, kanske inte produktiv
Fjärde femman: Två rutinerade spelare med Kruger
Spräck femman med Ziggy - Otto - Mackan! Sprid ut dem lite mer istället.
Frågan är ju hur i hela helvete du kan peta Krüger, vår bäste forward till fjärdefemman?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Krüger - Ottosson - Engqvist
Danielsson - Holmqvist - Josefsson
Cehlin - Zigomanis - Eriksson
Ölvestad - Fimpen - Nilson
Ragnarsson - Holmqvist
Pettersson - Klubertanz
Printz - Falk
Danielsson - Holmqvist - Josefsson
Cehlin - Zigomanis - Eriksson
Ölvestad - Fimpen - Nilson
Ragnarsson - Holmqvist
Pettersson - Klubertanz
Printz - Falk
Ja, det kan man fråga sig...Mäklaren skrev:Frågan är ju hur i hela helvete du kan peta Krüger, vår bäste forward till fjärdefemman?
För mig finns det ingen klar 1, 2, 3 och 4 femma.
Ser hellre att man sprider ut och får rollfördelning. D v s.
1. En smart och passningsskicklig center
2. En målskytt
3. "En riv och slit spelare"
Kruger skulle alltså i min "värld" kunna spela i någon av de andra formationerna. Kanske i Engqvist femma med Josefsson.