Nordic Trophy 2009
Re: Nordic Trophy 2009
Jag ser inte matchen, som vissa verkar göra, så jag kan inte uttala mig om hur målen gått till - och om det är, eller inte är, Mark som gjort tveksamma insatser. Det är just därför jag inte hänger ut någon heller.
Är ni på riktigt?
Det är träningsmatch. Vi släppte in alla mål hittils under ~5 minuter. Ni är inte ens på plats och ser hur spelet ser ut.
Som sagt, träningsmatch.
Det är träningsmatch. Vi släppte in alla mål hittils under ~5 minuter. Ni är inte ens på plats och ser hur spelet ser ut.
Som sagt, träningsmatch.
Född till sportchef.
Men frågan kvarstår: VEM ska göra målen i vinter?android skrev:Är ni på riktigt?
Som sagt, träningsmatch.
Jag hoppas på att Nicklas Danielsson för en 07/08-säsong plus lite till. Sen hoppas att en målskytt till ska värvas, en bra scoutad sådan och ingen panikvärvning.
Rapport från plats: Spelet är sådär överlag. DIF spelar lika bra som hemmalaget, men Frölunda har haft flyt i avsluten/sätter målchanserna (och kanske även det som inte är målchanserna).
Fricke skrev:Men frågan kvarstår: VEM ska göra målen i vinter?android skrev:Är ni på riktigt?
Som sagt, träningsmatch.
Har Elitserien startat?
Enqvist kan hänga baljor, Otto kan det, Danielsson kan det, Mackan kan nog göra ett par.
Men du har rätt. Vi har ju tappat Anger, vem ska nu stänka in dom i öppen kasse.. Vårat problem förra året var inte offensiven utan defensiven.
Född till sportchef.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Inte för att måla fan på väggen så här tidigt på säsongen men ett mål på 5 perioder känns så där.
Att saknaden skulle bli stor efter Linkan hade man ju på känn men förhoppningar fanns att någon annan skulle kliva fram.
Bara att hoppas på att motståndarna för dagen är lättare i benen och det är skälet till att resultatet ser ut som det gör.
Att saknaden skulle bli stor efter Linkan hade man ju på känn men förhoppningar fanns att någon annan skulle kliva fram.
Bara att hoppas på att motståndarna för dagen är lättare i benen och det är skälet till att resultatet ser ut som det gör.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Lee Harvey Oswald
Äh, det är lugnt.Fricke skrev:Men frågan kvarstår: VEM ska göra målen i vinter?android skrev:Är ni på riktigt?
Som sagt, träningsmatch.
Hardy har sagt att poängen ska spridas ut så hela truppen blir delaktig, låter som en fin tanke.
Så det är väl bara för Niklas Andersson eller Alexander Deilert att börja smacka in några påsar så kanske det går av sig själv sen.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Usch, ser inge kul ut.
På ett sätt är det bra om vi inte gör några mål den här matchen så att värvningen av en målskytt av rang ställs i fokus. Fast det är klart, man kommer ursäkta sig med att så många ordinarie var borta....
På ett sätt är det bra om vi inte gör några mål den här matchen så att värvningen av en målskytt av rang ställs i fokus. Fast det är klart, man kommer ursäkta sig med att så många ordinarie var borta....
- Ritterwand
Känns ju inte helt bra att det är 50% juniorer i Frölunda heller..Frasse skrev:Inte för att måla fan på väggen så här tidigt på säsongen men ett mål på 5 perioder känns så där.
Angående förra året så tycker jag att det som brast främst då var varken målskyttet eller defensiven, det var målvakterna. Med en genomsnittlig målvakt så hade DIF tagit de där fem poängen som saknades, det är jag övertygad om. Förhoppningsvis har Wesslau höjt sig till den nivån i år..
Frölunda - Djurgården 4-0
1-0 Ville Mäntymaa | Tobias Viklund, Mikael Johansson | PP1
2-0 Fredrik Petterson | Oscar Hedman, Andreas Karlsson
3-0 Patric Blomdahl | Henrik Tömmernäs
4-0 Andreas Karlsson | Oscar Hedman, Ville Mäntymaa | PP2
Skott: 26-25
First Star of the Game: Ville Mäntymaa FHC
Second Star of the Game: Fredrik Pettersson FHC
Third Start of the Game: Tobias Viklund FHC
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Statistiken talar om en jämn match men resultatet säger något annat.Crashmash skrev:Frölunda - Djurgården 4-0
Vore kul att höra ifrån någon som var på plats hur vi egentligen spelade i den här matchen.
PP verkar fortfarande vara ett sorgebarn och likaså målskyttet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
- Lee Harvey Oswald
android skrev:Fricke skrev:android skrev: 1.Har Elitserien startat?
2.Enqvist kan hänga baljor, Otto kan det, Danielsson kan det, Mackan kan nog göra ett par.
3.Vårat problem förra året var inte offensiven utan defensiven.
1.Nej inte än, i slutet av september drar det igång.
2.Jaa se där, i ett vips har vi skrapat ihop till 30-40p
3.I år kan det bli totalknasigt, precis tvärtom.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Ritterwand
Jag får, efter att ha tittat närmare på Frölundas uppställning revidera uttalandet om 50% juniorer. Det var väl närmare 25%, men gott om norska elitserierookies, fjärdelines spelare och överlag rätt unga spelare. Poängen gäller fortfarande, det här var ungefär hälften av Frölundas A-uppställning...
4-0. Nog för att det är småtrist att vi inte får några mål, men 4 mål i baken på 26 skott är betydligt mer oroande.
4-0. Nog för att det är småtrist att vi inte får några mål, men 4 mål i baken på 26 skott är betydligt mer oroande.
Frölunda's lag såg överlag starkt ut, och det med spelare som accepterar en tredje/fjärdekedja. Lägg där till ett antal som alla vill lira mest, som inte var med idag, och då brukar det inte sluta bra. Till saken hör också att vi saknade vår viktigaste back, en bra pp-back och så stod vår tredjemålvakt i mål. Jag såg som sagt inte matchen, så kan inte uttala mig mer om det men som det lät på en som var där så fick Frölunda enkla mål. Det får mig att tänka på t.ex. felplacerad målvakt osv.