Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tack, bra info.

Ska bli spännande att följa framgångarna i Finland, där spelet är lite annorlunda. Förresten, beskrivningen på elitprospects, håller ni med om den? Vill minnas att Fredrik spelades en hel del boxplay senaste åren, så det är väl inte specifikt defensiven man kan klanka ner på, utan kanske inställningen i vissa matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Första poängen idag för Linkan när Jokerit vann med 4-3
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Honken skrev:Första poängen idag för Linkan när Jokerit vann med 4-3
Gjorde en assist i sin debutmatch också, 3-4 mot Kärpät. Slutade då på +3 också.
Honken

Inlägg av Honken »

Crashmash skrev:
Honken skrev:Första poängen idag för Linkan när Jokerit vann med 4-3
Gjorde en assist i sin debutmatch också, 3-4 mot Kärpät. Slutade då på +3 också.
Hade missat den poängen.

Många om och men. Men om DIF vill ha tillbaks Linkan och förutsatt att han inte har signat ett nytt kontrakt någonstans skulle en comeback i DIF tröjan kunna ske till storsatsningen den 01/02

Lönen Linkan får i DIF är antagligen högre än i Finland så om jag har räknat rätt och förutsatt att antalet ”gäst dagar” i Sverige inte överskrider reglerna för utlandsbeskattning m.m.
Det skulle passa bra när alla juniorer är borta och spelar VM.

Men som sagt jag vet inte hur mycket han har varit i Sverige. Detta är enbart räknat utifrån dom officiella kontraktsdagar jag har kunnat läsa mig till.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Honken

Inlägg av Honken »

Grattis Linkan, det är du värd

"– Det var ett väldigt bra kontrakt. Nästan bättre än de kontrakt man kan få i Schweiz kan jag väl säga, säger den före detta Djurgårdsforwarden."

Från http://www.hockeymedmariehallman.se/
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Kul att det går bra för honom. Det är han värd! som han ser ut nu skulle det inte va fel att få hem honom till nästa säsong :)
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror att Linkan gjort sin sista match i DIF.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Jag tror att Linkan gjort sin sista match i DIF.
Om DIF fortsätter att spela bra i år, och ev tar sig till semifinal, så lär Linkan nog bli intresserad av en comeback på allvar. Oavsett vad folk säger, så tror jag att Linkan saknar Djurgården oerhört mycket. Han lär nog förhoppningsvis märka med tiden i Finland att hjärta och vänner betyder mer än bara pengarna. Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag tror på att Linkans DIF hjärta lider nu när han befinner sig borta i Finland. Så tills han ger klara besked, så kommer jag aldrig att sluta tro på en comeback.
Lite positivt att han beställer hem våra matcher på TVn i alla fall. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Vi får verkligen hoppas på att han kommer tillbaka , hade varit kul och se Linkan i djurgårdströjan igen några säsonger och att han avslutar sin karriär hos oss.
Önskar honom lycka till resten av säsongen i Finland men det behöver han knappast med dom handlederna :wink:
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

DIF_Soldier skrev:Jag tror att Linkan gjort sin sista match i DIF.
Jag hävdar faktiskt det motsatta, känns som Linkan gillar att följa DIF på fritiden när man läser intervjuen - han har ju intresset och hjärtat kvar i DIF.
Är lite inne på samma spår som sthlm_dif, om vi presterar bra i år så kanske Fredrik inser att det finns vidare möjligheter att vinna något trevligt i Djurgården i framtiden.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
kenny

Inlägg av kenny »

Han kunde inte säga nej till lönen, hörde att det var finsk hockeys bästa lön genom tiderna och tydligen skulle han få 600 000 i månaden.

Inlägget redigerat // MOD
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Måste lägga in en bild jag hittade på facebook här...
Bild
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Hem med Linkan! Att läsa intervjun av Marie Hallman gör mig illamående. Linkan är DIF, vill inte spela i nån annan elitserieklubb men kan bli tvungen, och han skulle passa in i spelsystemet. Ledningen - gör om, gör rätt! Ta kontakt med Linkan, allt annat är tjänstefel. Tycker det är bedrövligt att Linkan, en av de största djurgårdshjältarna genom tiderna, behandlas så illa. Det förtjänar han inte. :( Om DIF nu är så envisa att de vägrar kontakta honom hoppas jag innerligt att han stannar ett år till i Finland. Att se Bremberg skrinna in på Hovets is i en motståndartröja, typ köpköping eller Hiv, skulle göra mig illamående. Men jag skulle inte lasta Linkan för det, bara ledningen som så envist hävdat att han inte passar in i systemet - vilket i mitt tycke är kvalificerat skitsnack.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

kaminor skrev:Hem med Linkan! Att läsa intervjun av Marie Hallman gör mig illamående. Linkan är DIF, vill inte spela i nån annan elitserieklubb men kan bli tvungen, och han skulle passa in i spelsystemet. Ledningen - gör om, gör rätt! Ta kontakt med Linkan, allt annat är tjänstefel. Tycker det är bedrövligt att Linkan, en av de största djurgårdshjältarna genom tiderna, behandlas så illa. Det förtjänar han inte. :( Om DIF nu är så envisa att de vägrar kontakta honom hoppas jag innerligt att han stannar ett år till i Finland. Att se Bremberg skrinna in på Hovets is i en motståndartröja, typ köpköping eller Hiv, skulle göra mig illamående. Men jag skulle inte lasta Linkan för det, bara ledningen som så envist hävdat att han inte passar in i systemet - vilket i mitt tycke är kvalificerat skitsnack.
Håller med dig i allt du skriver. Tycker vi fans borde prata med Järlan och åtminstånde samla in en namnlista. Hem med Linkan!
DIF!
Skriv svar