Hardy Nilsson tar över Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hardy Nilsson tar över Djurgården!

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Fy fan vad roligt att höra. :D

Nu får vi bara hoppas att han gör bra ifrån sig (vilket jag absolut tror att han
kommer att göra)
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Fan vad skönt, kändes som något krävdes för att få tillbaka dif på fötter igen.
Kanske Hardy kan vara den nystart som krävs för att få oss tillbaka i toppen av hockey sverige igen
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Honken skrev:
Edin skrev:Hur ska vi sjunga "Järnkaminer"-ramsan nu hade dom tänkt?
Halva klacken Montén, halva klacken Johansson. Alla Hardy
Låter perfekt, kan bli riktigt mäktigt om sittplats är med på noterna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

ÅRETS VÄRVNING!!!!!

Jag är nöjd! :lol: Hardy är precis vad vi behöver! Tycker också det känns bra att behålla Montén och Johansson. Hade Hardy varit med 6 matcher före slutet hade vi varit i slutspel nu!

Nu blir det kul att följa Silly Season och därför besöker man denna sida varje dag även fast säsongen tyvärr är slut för vår del.
Tror Hardy kan vara ett lockbete för bra spelare och det ger en hint till spelare, supportrar och sponsorer att DIF nu gör en satsning!

"Halva klacken Montén, halva klacken Johansson. Alla Hardy"
Låter utmärkt! Hovet ska gunga!

HATTEN AV! 8)
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

DIF_Soldier skrev:NOSTALGI!

Nu ska bara Björn Nord få på sig ett par grillor igen...
Jaa! NU drar vi tillbaka till Globen också så Hardy får vara i sitt gammla hem, och tar hemma Mackan Nilsson och Nisse!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
janne08

Inlägg av janne08 »

Mycket spännande !

Nu är det slut på sötebröds dagarna och Linkan lämnar DIF.
Linkans arbetsinsatts kommer Hardy aldrig att acceptera.
Om det var enda sättet att bli av med en 300.000 kr spelare så är det bara att gratulera.
nu har DIF fått möjligheten att hitta två nya sniperspelare som dessutom är villiga och jobba.

dessutom förklarar Hardy att sattsningen kommer på de unga spelarna runt en stomme av gamla,
vilket verkar bereda väg för fler spelare som inte kommer att få nytt kontrakt.
Återstår att se vilka de månne vara.

Bara 6½ månad kvar till start :D
tomten

Inlägg av tomten »

Gött med Hardy! Nu behövs bara en rejäl upprensning bland spelarna också!

Linkan vs Ekman:
Linkans attityd är dålig många gånger men jag tar nog hellre honom än Ekman.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

"Jaa! NU drar vi tillbaka till Globen också så Hardy får vara i sitt gammla hem, och tar hemma Mackan Nilsson och Nisse!"

Ärligt talat, längtar du tillbaka till Globen?!?!? Jag som är så nöjd med att vi "hittat hem" till Hovet!!!!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Lyftet...nja hoppas verkligen det. Dessvärre gör en fluga ingen sommar. Allt handlar nu om vad Djurgårn orkar och förmår.

Överenskommelsen med Hårde Hardy ger dock signaler om att man nu rest en pelare ur dammet.

Tre pelare kvar att få byggnaden att bli stabil och bärande. Undrar vilka dessa tre pelare kan vara ? Målis, back och en sniper...hoppas såååå mycket att vi äntligen hittar ut ur ingenmanslabyrinten ditt vi tillhört alldeles för många säsonger.

VARMT VÄLKOMMEN HARDY :!:
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det diskuteras torpedhockey vs "Linkan Bremberg". Jag tror inte på något av det.

Linkan kommer få problem med Hardy. Tror helt enkelt inte på en bra personkemi där då Hardy kräver 110% arbete av alla spelare varje jävla dag! Men jag kan ha fel..

Angående torpedhockeyn. Det folk missar är att vi använde oss av torpedhockey under tre säsonger. De två första, med Hardy i tränarparet, vann vi guld. Det tredje, med Kenta i båset, gick det åt helvete. Jag minns hur tränarna för våra motståndare sa att Djurgårdens spelsystem var hur lätt som helst att läsa och spela sönder, under det tredje året.

Därför tror jag inte på torpedhockeyn. Men jag tror på en tuffare hockey!

I övrigt är jag glad att Hardy är tillbaka. Tror som många andra att de tre vi nu har kompletterar varandra väldigt bra.

Ha det!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag är inte alls överförtjust i detta. Det finns en hel del färhågor:

* Går verkligen Hardy ihop med JOhansson och Montén beträffande vilken typ av spel man vill spela?

* Montén och Johansson har satt sin prägel på laget dvs rätt mycket lirare, nu kommer Hardy in och kommer söka en helt annan typ av spelare. Kort sagt det lär bli stora förändringar i spelartruppen vilket aldrig är bra. Att tro att Hardy inte skulle ha sista ordet beträffande vilka spelare som skall vara kvar och inte är bara löjligt.

* Brembergs vara eller inte vara? Bremberg går inte ihop med Hardy så risken är väl stor att han försvinner.

* Ölvestad lär nu bli kvar. Risken är överhängande att en spelare som Ölvestad blir kvar med sitt dyra kontrakt då han är en typisk Hardy-spelare. Trtos att han inte uträttar mycket på isen.

Jag var för att en ny tränare skulle plockas in, men hade nog velat ha någon som låg lite närmare Johansson och Monténs sätt att spela hockey.

Risken för dump and chase blir nu väldigt stor.

Däremot tror jag att Thoresen hamnar i DIF om han inte får kontrakt med NHL: Thoresen är nu i och med HArdys ankomst ett betydligt troligare namn än både NIlsson och Ekman.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Tror faktsikt att Ölve går ned i lön .
Tror han förstår att han i dagsläget inte är värd de pengarna han har.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kojak skrev:Det diskuteras torpedhockey vs "Linkan Bremberg". Jag tror inte på något av det.

Linkan kommer få problem med Hardy. Tror helt enkelt inte på en bra personkemi där då Hardy kräver 110% arbete av alla spelare varje jävla dag! Men jag kan ha fel..

Angående torpedhockeyn. Det folk missar är att vi använde oss av torpedhockey under tre säsonger. De två första, med Hardy i tränarparet, vann vi guld. Det tredje, med Kenta i båset, gick det åt helvete. Jag minns hur tränarna för våra motståndare sa att Djurgårdens spelsystem var hur lätt som helst att läsa och spela sönder, under det tredje året.

Därför tror jag inte på torpedhockeyn. Men jag tror på en tuffare hockey!

I övrigt är jag glad att Hardy är tillbaka. Tror som många andra att de tre vi nu har kompletterar varandra väldigt bra.

Ha det!
DIF spelade torpedhockey med Wikegård också. Inte hans sista säsong dock.
Sjunger avgå Johnny...
Kagen

Inlägg av Kagen »

För mig står Hardy Nilsson för kamp.

För att Djurgården ska kunna ta sig till slutspel nästa säsong om truppen blir lika tunn som i år så måste laget bli bättre på att ställa om mellan kamphockey och hockey där de för matcher själva. På hemmaplan mot den undre halvan måste DIF föra matcherna för att få tre poäng.
Men på bortaplan mot den övre halvan är det kamp och krig som gäller.

Det funkar inte att ha svackor på 10-12 matcher där knappt några poäng tas och allt går i stå. Då måste det krigas av alla spelare.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Kall-El skrev:
* Montén och Johansson har satt sin prägel på laget dvs rätt mycket lirare, nu kommer Hardy in och kommer söka en helt annan typ av spelare. Kort sagt det lär bli stora förändringar i spelartruppen vilket aldrig är bra.

Risken för dump and chase blir nu väldigt stor.
Det jag såg på 54 matcher var inget annat än att dumpa och spela längs sargen, verkade inte finnas nåt spel överhuvudtaget utan det var bara att skjuta in pucken i motståndarnas zon och hoppas på det bästa.

"Lirare" fanns bara hos motståndarlagen.

Sen vem har sagt att DIF kommer spela torpedhockey? Nilsson har slutat med det och ville dessutom ha Bremberg över till Salzburg, ryktet om osämjan mellan dom 2 är större än sanningen.
Skriv svar