Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Daniel942 »

Kom nyss hem från Hovet. Jag måste först bara tacka alla som sjöng fram DIF, så värdelöst var det inte! Hur DIF spelar är en annan femma, men det överlåter jag till er andra att prata om. :wink:
DIF!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

lilleman----->

Vad såg du idag som får en att hoppas på att vi ska kunna ta oss till ett slutspel? Tror knappast att Ottosson och Holmqvist gör så STOR skillnad att vi helt plötsligt skulle vara ett lag för slutspel.
Visst chansen finns, men insatsen idag visade att vi absolut inte har något i ett slutspel att göra. Vi har EN spelare som producerar och övriga som åker runt och viker ner sig gång efter gång.

Hade spelarna varit lite mer desperata men ändå tappat poäng så hade jag kunnat acceptera det, men när spelarna visar upp en så dålig inställning som i dagens match så ska vi inte spela i ett slutspel. Hoppas på slutspel kan man alltid göra, men i vårt fall ska vi nog vara mer glada om vi inte åker ner i kvalserien just nu.
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-02-24 22:06:26, redigerad totalt 1 gånger.
COYS

Inlägg av COYS »

Bittert att slutspelsplatsen inte längre är inom nära räckhåll. Förhoppningsvis så vinner DIF mot SSK på torsdag (SSK har under 2009 tagit åtta poäng på 17 matcher om jag räknat rätt) så att man kan sluta ha ångest för kvalserien.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jockmaniac skrev:Vafan sysslar idioten med i Djurgårdsbåset. Är så jävla förbannad på Montén. Matchningen i tredje och förlängningen är ju helt jävla obefintlig. Det enda vi gör är att köra Linkan mer. I övrigt kastar vi in Landeskog och Krueger som har varit riktigt dålig idag. Helt katastrofalt. Men vi är väl nöjda med att lönecheckarna trillar in. Falk är katastrofal, Josefson är ojämn. De enda som duger är Schneider och Figren. Men Montén skickar oss i Kvalserien o Johansson är nöjd. Tack! Så jävla besviken.
För att inte tala om genidraget att slänga in Rågsveds Ronnie i 4:e perioden. Vi vet ju alla vilket fruktat slagskott Ronnie besitter.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Ronnie gjorde ett hattrick mot Björklöven en gång i tiden...
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bäst - Bremberg, Ragge
Bra - CG, Landeskog, Josef, Tim, Schneider
OK - Figren, Ronnie, Krüger
Sämre - Printz, Falk, Danielsson, Timmy
Kontraktsrivning - Ölvestad (var han ens med?), Anger, Honken

Schneider och Ragge var de enda som flyttade upp pucken, de andra stod still.
Bremberg förtjänar bättre lagkamrater, offensivt. Defensivt är han som vanligt kass, men det visste vi redan.
A. Holmqvist loj som få. Lirade ju inte ens 3:e.
Ynglingarna krigar. Ingen skugga ska falla över dem. Tyvärr väger de för lätt mot Skrbk & co. (hur fan stavar ni, tjeckjävlar?!)

De som ska producera gör inte det. De som ska lyfta PP gör inte det. De som ska visa fägen gör inte det.

Djurgården förtjänar inte slutspel, så enkelt är det. Otto och Honken var ett stort avbräck, men det är inte i den här matchen det har avgjorts.

Nu ska jag sörja, fälla en och annan tår och vakna med en huvudvärk, och med en känsla i kroppen som är lika bitter och besk som ölsmaken i munnen.

Likt förbannat lär jag sitta och hoppas på torsdag igen.

Hejdå.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

COYS skrev: Förhoppningsvis så vinner DIF mot SSK på torsdag (SSK har under 2009 tagit åtta poäng på 17 matcher om jag räknat rätt) så att man kan sluta ha ångest för kvalserien.
Just därför är risken överhängande att man tar 3p mot ett DIF som just nu inte håller elitsereiklass.
Tror SSk är hyfsat motiverade att få med sig DIF ner till kval då man med ssk-mått mätt haft ganska lätt mot DIF (2 vinster, 1 oavgjord, 1 förlust).
Känner du dig segerviss inför denna match blir jag avundsjuk på din förmåga att förtränga verkligheten, själv har jag ångest & grava sömnproblem :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hillbilly

Inlägg av Hillbilly »

Idag vek våra grabbar ner sig totalt, dom presterar som sämst när det behövs som mest.. Hur man kan komma ut oladdad till dagens match är för mig ofattbart, varför lirar man då hockey?
Våra nyckelspelare vek inte bara ner sig, dom SVEK oss totalt idag!!!!
När matcherna är som viktigast och just nyckelspelarna, stommen i laget ska gå in och ta ansvar.. ja, då hade dom inte lust...
Vi drar fulla hus och dom har allt dom kan önska sig, utan viljan att lira hockey....
Att folk snackar slutspel är för mig också en gåta, det är just den naiviteten som även spelarna har och som tar oss allt närmare en kvalserie.
Idag ska spelarna skämmas som dom hundarna dom uppträder som, dom svek oss som mest när det var som viktigast. Hur många av spelarna tror ni drar på sig våran tröja i allsvenskan..
Lill-honken hoppas jag redan packat och tömt sitt bås...
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Hur kan dem säga att i gjorde en bra match?! Jag tyckte att den var totalt värdelös, glöden fanns inte där. Kämparviljan fanns inte där och vi hade inget tempo i passningarna för 5 öre ! Var i helvete fanns engagemanget i en sån här viktig match?....

Nu när brynäs torskade så har vi ju iallafall chansen fortfarande.

Torsdag: Vi MÅSTE vinna mot tälje, och efter som timrå och brynäs möter varandra så kommer ju förhoppningsvis ett av lagen förlora och det kommer vara det laget som vi slåss om sista slutspelsplatsen med. Självklart vill vi att det ska bli brynäs eftersom att vi har bättre målskillnad än dem. Så efter denna omgång kommer vi förhoppningsvis ha 2 poäng upp till brynäs som har sista slutspelsplatsen.

Lördag: Självklart måste vi vinna denna match! och förhoppninsvis så gör färjestad vad dem ska och vinner mot brynäs. Om dem gör det så skulle det räcka med med en vinst på sudden för våran del. men även om brynäs skulle klara av att ta en poäng mot fbk så går vi fortfarande till slutspel genom att ta 3 poäng. INGENTING är omöjligt! nu ska fan alla Djurgårdare som kan ta sig till både tälje och götet för att stötta våra krigare. Förhoppningsvis så får vi tillbaka Fimpen. Honken och Otto till på torsdag också.

TILLSAMMANS SKA VI TILL SLUTSPEL!
Djuuuuuuuuuuuuu
djjjj

Inlägg av djjjj »

Känner du dig segerviss inför denna match blir jag avundsjuk på din förmåga att förtränga verkligheten, själv har jag ångest & grava sömnproblem :([/quote]

Sluta med det vita, då SLIPPER du ångesten och kan få dig en god sömn.
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mans91 skrev: TILLSAMMANS SKA VI TILL SLUTSPEL!
Sanslöst att folk ens kan ta ordet slutspel i sin mun efter de 3 senaste matcherna. Ja, TEORETISKT finns möjligheten där men det finns ingenting som talar för att vi kommer ta 1 poäng till i årets serie. Kan man inte vinna mot ett pissdåligt Skellefteå på hemmaplan inför ett nästintill fullsatt Hovet, i en helt avgörande match så finns det för fan inte ens på kartan att man skall plocka poäng mot SSK (som förövrigt rustar för kvalserien och har kommit igång bra på slutet) och ett Rövlunda som kommer göra mos av våra stenstoder till backar och vinna med en 4-5 puckar.... minst.

Det är kvalserien vi skall undvika, men just nu känns det jävligt tveksamt om vi på egen hand lyckas med den bedriften.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Hoppas självklart på slutspel(man måste hoppas då det finns en teoretisk chans,märk väl teoretisk) men som många säger,
Vad har vi i ett slutspel att göra med detta lag?
Visst bra med extra stålar till kassan och allt skulle kunna hända men inget sm guld om några tror det.
Men vi skulle inte ha en chans med vårat berg å dal bane spel.
Först å främst vill ja endast se till att vi slipper kvala, för där kan ALLT hända(läs Rögle)

Vi har en som producerar för DIF år ut och år in, DIF behöver fler sådana spelare till nästa säsong. Gärna 2 kedjor som producerar för DIF. Kan inte alltid lita på att Linkan ska rädda oss.

På torsdag är det endast vinst som gäller. förlust där och Rögle vinner så kan vi räkna med kvalserie. För i scandinavium vinner vi inte...tyvärr
Frölunda har ju som sagt också en del att spela för även om de är klara, eller vad sägs om en andra plats och få välja motståndare.
There is no I in TEAM!!!!
COYS

Inlägg av COYS »

Lee Harvey Oswald skrev:
COYS skrev: Förhoppningsvis så vinner DIF mot SSK på torsdag (SSK har under 2009 tagit åtta poäng på 17 matcher om jag räknat rätt) så att man kan sluta ha ångest för kvalserien.
Just därför är risken överhängande att man tar 3p mot ett DIF som just nu inte håller elitsereiklass.
Tror SSk är hyfsat motiverade att få med sig DIF ner till kval då man med ssk-mått mätt haft ganska lätt mot DIF (2 vinster, 1 oavgjord, 1 förlust).
Känner du dig segerviss inför denna match blir jag avundsjuk på din förmåga att förtränga verkligheten, själv har jag ångest & grava sömnproblem :(

De flesta på alla DIF-forum har pratat slutspel de senaste veckorna. Jag har dock bara med livrädd blick tittat neråt i tabellen och hoppats att DIF ska undvika kvalserien. Saknar tyvärr förmågan att förtränga att risken fortfarande finns att DIF hamnar i kvalserien.

Även om risken finns att SSK tänder till extra för att man möter DIF så har man fortfarande inget direkt att spela för samt att man helt enkelt är sämst i elitserien. SSK är att föredra framför alla andra motståndare nu på torsdag

DIF får väl dessutom tillbaka Holmqvist. Om du inte tycker att DIF håller elitserieklass just nu är det ju bra att man möter ett lag som inte har hållit elitserieklass under 2009.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

COYS skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

De flesta på alla DIF-forum har pratat slutspel de senaste veckorna. Jag har dock bara med livrädd blick tittat neråt i tabellen och hoppats att DIF ska undvika kvalserien. Saknar tyvärr förmågan att förtränga att risken fortfarande finns att DIF hamnar i kvalserien.

Även om risken finns att SSK tänder till extra för att man möter DIF så har man fortfarande inget direkt att spela för samt att man helt enkelt är sämst i elitserien. SSK är att föredra framför alla andra motståndare nu på torsdag

DIF får väl dessutom tillbaka Holmqvist. Om du inte tycker att DIF håller elitserieklass just nu är det ju bra att man möter ett lag som inte har hållit elitserieklass under 2009.

SSK har definitivt något att spela för. De spelar för att hitta formen och hitta något som liknar ett spel inför kvalserien. dessutom stänkte de dit 5 baljor mot LHC idag. Visst LHC har en liten svacka just nu men om de kan stänka dit 5 på LHC så ska vi nog vara jävligt försiktiga med att ta ut något i förskott.
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

Måste bara inflika men en enda som jag inte tyckte vek ner sig idag: Calle Gustafsson

Men för min del var det tack o gonatt Ölvestad.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Skriv svar