Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Målvaktsfrågan är sjukt uttjatad men ändå alltid rykande aktuell.
Känns som att välja mellan pest eller kolera, tyvärr så har varken Wesslau eller Ridderwall kapacitet att stå som 1:a keeper i Ellitserien

Men när läget är som det är skulle jag nog ändå trots att jag ”hejat” på Riddarn förut nu låta Wesslau få fortsatt förtroende.
Vad vet man, Gustav kanske växer en nivå om han fattar att han är No.1

Första gången på 2-3 veckor som jag längtat till en match ……..& så måste man gå & dra ända tills på trodag :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
andreaa-s
Säsongskort: Ja

Inlägg av andreaa-s »

Lee Harvey Oswald skrev:Målvaktsfrågan är sjukt uttjatad men ändå alltid rykande aktuell.
Känns som att välja mellan pest eller kolera, tyvärr så har varken Wesslau eller Ridderwall kapacitet att stå som 1:a keeper i Ellitserien

Men när läget är som det är skulle jag nog ändå trots att jag ”hejat” på Riddarn förut nu låta Wesslau få fortsatt förtroende.
Vad vet man, Gustav kanske växer en nivå om han fattar att han är No.1

Första gången på 2-3 veckor som jag längtat till en match ……..& så måste man gå & dra ända tills på trodag :(
Bra skrivet!
pinga19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av pinga19 »

Wesslau är absolut no 1. Riddarn känns alldeles för osäker i många situationer.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

sthlm_dif skrev:
rollejunior skrev:Kan bara instämma, gårdagens båda mål är 2 av sådan karaktär. Hans Positionsspel är lika med noll och jag föredrar helt klart "Riddarn" före. Nu lastar jag dock inte Wesslau för gårdagens mål, men han är inte änns i närheten..
Jag skulle vilja fråga dig om en sak...
Hur ska en målvakt kunna rädda ett skott som går längst med isen i kanske 150 km/h utan att släppa en retur?
Ska han lyfta upp pucken med klubban för att sedan ta den i plocken, eller vad vill du komma fram till?

Sluta nu klaga på Wesslau, för han har gjort 3 bra matcher irad nu. Han är bra mycket stabilare än Ridderwall. Nu ska vi spika Wesslau som första målvakt, då kan vi kanske undvika kvalserien...
Ojsan hoppsan Kerstin! Tyckte precis du sa att Wesslau är stabilare än Ridderwall...
Skriv svar