Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Och jag kan sätta en hundralapp på att Montén/Johansson kommer att inför DIF-tv tugga på med:
"vi satte lite press på Frölunda, puckarna studsade inte vårat håll, vi sliter och kämpar men har lite svårt att komma till avslut, men nu ser vi fram emot nästa match, vi ska sätta oss ner och snacka igenom om dagens match (och med det menar dom lite mys och fika, kolla på senaste avsnittet av Desperat Housewives och kolla om det är någon som har nått nytt skvaller om någon kändis)"
Jag undrar helt ärligt vad fan dom håller på med. Är det så att det är helt ok att bli förnedrade gång på gång, jag kanske är korkad, men jag förstår verkligen inte.
"vi satte lite press på Frölunda, puckarna studsade inte vårat håll, vi sliter och kämpar men har lite svårt att komma till avslut, men nu ser vi fram emot nästa match, vi ska sätta oss ner och snacka igenom om dagens match (och med det menar dom lite mys och fika, kolla på senaste avsnittet av Desperat Housewives och kolla om det är någon som har nått nytt skvaller om någon kändis)"
Jag undrar helt ärligt vad fan dom håller på med. Är det så att det är helt ok att bli förnedrade gång på gång, jag kanske är korkad, men jag förstår verkligen inte.
Jag instämmer i all kritik mot Montén och Johansson dom är fan dom tamaste lökarna jag har sett i ett bås.
Tycker man ska ta in en coach som har lite stake i sig och kan få ihop laget igen och montén/Johansson får gå in som ass. (vet att det är typ förbjudet på att klaga på en gammal DIF legend men iaf) Ingen av dom två verkar veta vad dom ska göra.
Men tyvärr så har jag aldrig hört att DIF Hockey sparkar sina tränare.
Det där med Monténs flin har jag fan stört mig på i flera veckor och blir så förbannad när jag ser nöjd ut med förluster.
P.S. Hur gick femmorna +/- idag?
Kämpa er tillbaka nu DIF jag ger inte upp utan en fight nu får fan ni visa detsamma.
Tycker man ska ta in en coach som har lite stake i sig och kan få ihop laget igen och montén/Johansson får gå in som ass. (vet att det är typ förbjudet på att klaga på en gammal DIF legend men iaf) Ingen av dom två verkar veta vad dom ska göra.
Men tyvärr så har jag aldrig hört att DIF Hockey sparkar sina tränare.
Det där med Monténs flin har jag fan stört mig på i flera veckor och blir så förbannad när jag ser nöjd ut med förluster.
P.S. Hur gick femmorna +/- idag?
Kämpa er tillbaka nu DIF jag ger inte upp utan en fight nu får fan ni visa detsamma.
Jag börjar allt mer och mer tvivla på tränarna, jag menar.. man har ju helt klart sätt potentialen i detta lag under vissa perioder/matcher. Laget kan bättre än såhär, frågan är vad som stoppar dom. Sure, Linkan producerar poäng men idag så gjorde han fan inte mycket.. spelar inte med hjärta i nuläget, bara för man är poängkung ska man väl förtjäna att höra ett och annat när man bara hjälper till när de behagar.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Om det nu enligt dig blir sämre i 9/10 fall att byta tränare är jag helt klart beredd att ta de 10% chans som det enligt deig är att det då vänder.sthlm_dif skrev:November... Samma jävla ÄCKLIGA november... TA SLUT ÄCKLIGA MÅNAD!![]()
Jag skäms, sörjer, och är jävligt trött på det här.
Trodde det var positivt att Ölvestad var tillbaka... Men där fick man ju en ordentlig smäll på käften. Jag accepterade att han förstörde matchen för oss mot Brynäs, och väntade på att han skulle börja arbeta... Men nej, istället direkt efter vårat mål (räknar inte det som Ölvestads mål, var 100% självmål enligt mig) gör han en jävla idiotisk höfttackling, som resulterar i 2 minuter i utvisningsbåset. Och vad händer? Jo, är inte det ganska självklart... Janne Niskala dundrar in 2-1, och redan då visste jag att matchen var förlorad. Årets Djurgårn klarar av att resa sig max 1 gång per match, om man tappar efter det så försvinner kraften.
Jag vet inte vad som väntar Djurgården, men börjar allvarligt tro hemska saker, sådant som bara inte får hända (DIF till kvalserien, AIK går upp genom att slå ut DIF i sista matchen).
Att sparka Monten och Johansson vore bara idiotiskt, i 9 av 10 fall när man byter tränare mitt under en säsong resulterar det i sämre resultat, och om det går sämre än så här tar jag det lungt med mitt enorma hockey intresse, kommer bara bli deprimerad och irriterad på det jag älskar som mest.
Men frågan med Montens eviga leende måste någon på allvar ta upp. Någon måste ju säga åt honom att ändra sitt sätt att coacha Djurgårn i båset, för han gör det bra med hur spelet ska genomföras, men laget sover, sover och sover... Då måste Monten ELLER Micke Johansson ta en tidig time-out, och skrika med full röst "VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED?". När detta inträffar kan vi börja titta uppåt i tabellen, men jag är osäker på att detta inträffar.
Hoppas verkligen att vi supportrar får någon gång, så snart som möjligt ha en chat med med Monten, så vi kan fråga varför han bara ler och ler och ler...
Kanske dags att börja bänka lite folk, och plocka upp fler juniorer som vill bevisa något, och blanda dom med gamla rutinerade spelare, vore enligt mig en MYCKET bra idé.
Vill ge ett plus till 4 spelare i laget idag:
1. Michael Holmqvist: Tacklar och arbetar konstant.
2. Gustav Wesslau: Bjuder på 1-0, men annars är hans genomförande av matchen nästan helt perfekt... Spika honom som första målvakt, han är bra mycket bättre än Ridderwall.
3. Marcus Ragnarsson: Gör inget speciellt bra, men gör heller inget misstag. Han är bara där som en säkerhetskänsla, vilket är viktigt för Djurgården.
4. Dick Axelsson: Jobbar på bra, är inne framför mål och stör. Fortsätt så!
Vill även ge stora minus till 2 spelare:
1. Jimmie Ölvestad: Han är den som ska göra skit jobbet, han ska tacklas, få igång andra spelare som ALLA lagkaptener gör, förutom Ölvestad. Han gör absolut INGENTING, förutom att dra på sig onödiga utvisningar gång, på gång, på gång.
2. Niklas Anger: Ska vara på mål och störa målvakterna, men det var inte ofta han var där inte. Han åkte mest runt som en och väntade på att något skulle hända. Tråkigt att han totalt kommit från sitt spel han hade för ett tag sen.
Dags att vakna Djurgårn!
För att om man sover under matcherna, blir det garanterat inga poäng.
Djurgårn åker ut i år?
Kanske...
För med nuvarande coacher görs det inte ett rätt. Och det är exakt 100% chans att det blir kvalserien med nuvarande tränare.
Tror du på allvar att man kan "säga till" Montén att sluta le och börja skrika? Det är nog inte riktigt så enkelt ska du se.
Han är den han är, och med han som huvudansvarig har det gått rent åt helvete med allt som Djurgården "presterar" på isen. Det finns ingen spelidé, inga linjer ingen kämpaglöd utan bara "det ser bra ut på träningarna-snack".
Montén ska bort, så är det bara.
Det är väl ingen jävla välgörenhet vi sysslar med?
Han har snart fått en halv säsong på sig att bevisa att han kan få det bästa Djurgårdslaget på pappret sedan guldåren att prestera en bra ishockey men har inte fått ut ett endaste skit.
Har sett alla matcher utom en och kan bara komma på 2-3 matcher som man kan känna sig hyfsat nöjd med spelmässigt. Då är det KATASTROF!
Lassborn skrev:Och jag kan sätta en hundralapp på att Montén/Johansson kommer att inför DIF-tv tugga på med:
Helt allvarligt talat så tror jag att du har rätt till 100%.
Möjligen att dom kör en säsong av "Skilda Världar" istället, men annars tror jag du har helt rätt i det du skriver.
Visst, spelarna ska ha sin känga dom med. Men eftersom tränarna inte vet vad som gäller på isen så hur fan ska spelarna veta det.
-
Micke johansson är en av Djurgårns stora hjältar och han vet nog f-n hur hockey ska spelas. det är spelarna som sviker!Buford skrev:Men eftersom tränarna inte vet vad som gäller på isen så hur fan ska spelarna veta det.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är uppenbarligen en jävla milsvid skillnad på att SPELA hockey och TÄNKA hockey som en tränare och sen FÖRMEDLA de tankarna till spelare och INGJUTA mod.Jeremy Roenick skrev:Micke johansson är en av Djurgårns stora hjältar och han vet nog f-n hur hockey ska spelas. det är spelarna som sviker!Buford skrev:Men eftersom tränarna inte vet vad som gäller på isen så hur fan ska spelarna veta det.
Jensa85, du har helt klart en poäng i det du säger.
Det är inte lätt att få Monten att bli en annan person, men om Djurgårds ledningen och spelare sätter lite press på honom borde han kanske bli förbannad, åtminstone lite mer förbannad än vad han är idag.
Visst skulle jag vilja få in en ny tränare, som alla ni andra. Men tyvärr tror jag att Djurgården skulle förlora på det (som jag ungefär skrev innan). Det vi behöver är en ny underbar månad vid namn December, mer kämpaglöd från samtliga spelare (tro mig, det kommer), och framförallt mer publik... Nu ska jag egentligen inte klaga på det, eftersom jag själv inte var på matchen idag pga av en förkylning. Men 4200 eller vad det nu var, är enligt mig en skandal med tanke på våran ekonomi... Hur fan ska vi komma ur den här ekonomiska krisen?
Det är inte lätt att få Monten att bli en annan person, men om Djurgårds ledningen och spelare sätter lite press på honom borde han kanske bli förbannad, åtminstone lite mer förbannad än vad han är idag.
Visst skulle jag vilja få in en ny tränare, som alla ni andra. Men tyvärr tror jag att Djurgården skulle förlora på det (som jag ungefär skrev innan). Det vi behöver är en ny underbar månad vid namn December, mer kämpaglöd från samtliga spelare (tro mig, det kommer), och framförallt mer publik... Nu ska jag egentligen inte klaga på det, eftersom jag själv inte var på matchen idag pga av en förkylning. Men 4200 eller vad det nu var, är enligt mig en skandal med tanke på våran ekonomi... Hur fan ska vi komma ur den här ekonomiska krisen?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Något jag inte heller kan förstå är hur som ända lag inte har några fasta kedjor, så fort någon spelare i någon kedja inte spelar bra så blir det att kasta om i varje formation. Fan, våga spela kedjorna i ett par matcher. Funkar det inte då, kasta om, men för fan våga att sätta ihop ett LAG.
Jaha, då sparkar vi alla spelarna istället då.Jeremy Roenick skrev:Micke johansson är en av Djurgårns stora hjältar och han vet nog f-n hur hockey ska spelas. det är spelarna som sviker!Buford skrev:Men eftersom tränarna inte vet vad som gäller på isen så hur fan ska spelarna veta det.
- Lee Harvey Oswald
JAA, han har ju verkligen förmågan att förmedla det till spelarna.......eller inteJeremy Roenick skrev:Micke johansson är en av Djurgårns stora hjältar och han vet nog f-n hur hockey ska spelas. det är spelarna som sviker!Buford skrev:Men eftersom tränarna inte vet vad som gäller på isen så hur fan ska spelarna veta det.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jack Daniel
Det här börjar bli obehagligt... Inte kan väl gamla fina Djurgår'n åka ut Elitserien????
Montén står halvt nöjd i teve för att laget spelat som dom kommit överens om innan?
Han önskade bara ett par puckar i mål också... 
Montén står halvt nöjd i teve för att laget spelat som dom kommit överens om innan?

Noll poäng och torsk kan man leva med - men sättet man torskat de tre senaste är totalt ångestframkallande. Ingen spelidé, ingen fart och NOLL jävla fantasi.
I det läget vill man FAN inte se Montén stå och flina i båset och skämta i intervjuerna. I det läget vill jag se någon som kan elda upp slappjävlarna så dom vinner lite närkamper och får lite fart.
Det enda och då menar jag det ENDA som är positivt är att typ tre fyra raka vinster och vi kan nosa på andra/tredje platsen. Alla lag har svackor. Men DIF är ända laget med svackor där tränare tycker det är kul med skitspel.
Nu sitter jag och väntar på "Montén efter matchen"
Oddsen är låga på :
- Tycker vi gjorde en bra match. Bättre än senaste.
I det läget vill man FAN inte se Montén stå och flina i båset och skämta i intervjuerna. I det läget vill jag se någon som kan elda upp slappjävlarna så dom vinner lite närkamper och får lite fart.
Det enda och då menar jag det ENDA som är positivt är att typ tre fyra raka vinster och vi kan nosa på andra/tredje platsen. Alla lag har svackor. Men DIF är ända laget med svackor där tränare tycker det är kul med skitspel.
Nu sitter jag och väntar på "Montén efter matchen"
Oddsen är låga på :
- Tycker vi gjorde en bra match. Bättre än senaste.
Ja det här var en tråkig tillställning, det som dock förvånar mig mest är att man
envisas med att köra samma uddlösa pp uppsättning gång på gång det hände absolut inte ett dugg och när man får chanser ja då ska trollspöt tricksa så förbannat mycket så chansen glider ur handen.
Tråkigt att behöva säja det men Bremberg, Ragge, Schneider och Andreas var riktigt usla i dag. på något underligt sätt så verifierades Ragges insatts av att han själv landade i målet vid 1-4.
Dom enda som visade lite vilja idag var Jacobsson, Figren, Eriksson och Printz och vi såg ju hur mycket speltid dom fick i förhållande till dom som var usla…….. ja inte vet jag hur tränarna tänker om dom nu gör det ?
Nä nu krävs en riktig skärpning, nu är det fan i mig dags att börja om från början rakare spel, skott på mål och returer som följs upp.
Och ge dom som är mest intresserade mer speltid
"Hoppet står den starke bi"
envisas med att köra samma uddlösa pp uppsättning gång på gång det hände absolut inte ett dugg och när man får chanser ja då ska trollspöt tricksa så förbannat mycket så chansen glider ur handen.
Tråkigt att behöva säja det men Bremberg, Ragge, Schneider och Andreas var riktigt usla i dag. på något underligt sätt så verifierades Ragges insatts av att han själv landade i målet vid 1-4.
Dom enda som visade lite vilja idag var Jacobsson, Figren, Eriksson och Printz och vi såg ju hur mycket speltid dom fick i förhållande till dom som var usla…….. ja inte vet jag hur tränarna tänker om dom nu gör det ?
Nä nu krävs en riktig skärpning, nu är det fan i mig dags att börja om från början rakare spel, skott på mål och returer som följs upp.
Och ge dom som är mest intresserade mer speltid
"Hoppet står den starke bi"