Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Inlägg av sauron »

Lägg inte alltför mycketav den utvisningen på Jimmie, den får nog Vimmelkant ta på sig helt och hållet... Mannen är en skam för svensk domarkår (och det säger inte lite...).
It's the hope that kills you.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sauron skrev:Lägg inte alltför mycketav den utvisningen på Jimmie, den får nog Vimmelkant ta på sig helt och hållet... Mannen är en skam för svensk domarkår (och det säger inte lite...).
Det var inte Vinnerborg som tog den utvisningen. Utan hans finska snillekollega.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sauron skrev:Lägg inte alltför mycketav den utvisningen på Jimmie, den får nog Vimmelkant ta på sig helt och hållet... Mannen är en skam för svensk domarkår (och det säger inte lite...).
1. Det var en SOLKLAR utvisning. I övrigt är Vinnerborg värdelös.
2. Det var den finska domaren som tog Ölvestads utvisning.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Fast man börjar tröttna lite på Ölvestads alla onödiga utvisningar..
Han är ju skridskostark och kan lätt åka ikapp motsåndaren..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kanske kan vara på sin plats att fundera över om det är rätt personer som leder DIF hockey just nu.

Med vårt spelarmaterial borde det faktiskt se bättre ut på isen.

Känns kanske som att Montén / Johansson inte riktigt är redo för denna typ av uppgift ännu...
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Detta är pinsamt. Vi har gjort 2-3 matcher av 22 som kan anses som bra. Jag fattar inte var felet ligger. Men nog fan finns dom. Och dom är många och stora.
Men kan tänka mej att Montén bara kommer tycka det var lite stillastående och sådär halvbra som han alltid tycker.
"Vi gör en bra sistaperiod då vi reducerade till 1-9 efter att Brynäs slutat spela och vi blivit förnedrade för fjärde gången av 11 möjliga hemma på hovet, men jag och Micke står och ler lika mycket för det".
Och att det ser "bra ut på träning" och vi är i bra form. Nä, usch fy fan. Vill bara spy på skitsnacket.
Djurgården 2008/2009 är en ren jävla katastrof. Skulle till och med vilja säga att "Mattsson/Lamberg/Ryman" året var bättre på många sätt. Då kämpade DIF iaf stenhårt 60 minuter per match.
I år brukar det på hemmaplan dröja till det står 1-5 i sista. Och då är inte Montén sen att tokberömma det och bara njuta i båset.
In med en Wikegård typ i båset som kan väcka laget. Detta slutar i kvalserien annars.
Jag har inte en aning om vad jag skrivit, är bara så jävla besviken och förbannad

Grattis "Knirre" iaf till ditt tips om 0-3 i början av andra.

Förresten, tummen upp till Vinnerborg och co som missade en solklar highstick! Som om man inte blir nog förbannad på hur laget uppträder.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Kanske kan vara på sin plats att fundera över om det är rätt personer som leder DIF hockey just nu.

Känns kanske som att Montén / Johansson inte riktigt är redo för denna typ av uppgift ännu...
Var precis inne på den linjen.

Snart halva serien spelad.
Om man bortser ifrån poängskörden (varför man nu skulle det) & bara ser till själva spelet så har vi haft 23 omgångar på oss att hitta rätt.
Det enda jag ser framför mig är kvalserien, då det tyvärr saknas ödmjukhet i dagens DIF.
Man tror på nåt sätt att man är bättre än vad man är.
Detta är ju till stor del en ledarfråga.
Börjar bli tröttsamt med alla dessa uppradade floppmatcher på hemmais, visste man inte bättre skulle man kunna tro att DIF var klara för sluspel & bara spelar av resten.

Ser dock inga bra altrnativ på tränarsidan, rent ekonomisk skulle det bli en hård smäll.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Rent ekonomiskt så skulle allsvenskan också vara en hård smäll.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Wikegård, Boork, Lasse Falk, Putte Carlsson
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Folk klagade på Boork förra året då han rörde om i Brynäs. Precis samma sak händer i DIF nu, alla har spelat med alla och snart har väl de flesta suttit bänkade också.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:Kanske kan vara på sin plats att fundera över om det är rätt personer som leder DIF hockey just nu.

Om man bortser ifrån poängskörden (varför man nu skulle det) & bara ser till själva spelet så har vi haft 23 omgångar på oss att hitta rätt.
Det enda jag ser framför mig är kvalserien, då det tyvärr saknas ödmjukhet i dagens DIF.
Börjar bli tröttsamt med alla dessa uppradade floppmatcher på hemmais, visste man inte bättre skulle man kunna tro att DIF var klara för sluspel & bara spelar av resten.

Ser dock inga bra altrnativ på tränarsidan, rent ekonomisk skulle det bli en hård smäll.
Blir det ingen ändring på saker och ting så är jag 99.9% säker på att det blir kvalserien.

Vi måste enligt mig iaf ha in en ny röst. En som ensam bestämmer och coachar.
Micke och Tomas håller inte, tyvärr men det är för mig iaf glasklart.
Var skeptisk till dom bägge redan från början och nu så här efter 23 matcher måste man ju inom DIF också inse detta med tanke på hur det ser ut långa stunder.
Vi har trots allt på pappret ett riktigt intressant och bra lag med ett litet frågetecken för målvakterna.
Möjligt att det inte är optimalt för ekonomin men att dra ner i allvenskan med mysgubbarna lär väl heller knappast gynna klubbkassan?
Senast redigerad av jensa85 den 2008-11-18 20:40:48, redigerad totalt 2 gång.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:

Det andra målet ska solklart dömmas bort. Han försöker sparka pucken till klubban men pucken är redan inne när han vispar till den. Denna låga domarnivån är patetisk och jag börjar faktiskt få känslan att det var faktiskt bättre förr. Dagens domare är rent ut sagt HELT JÄVLA VÄRDELÖSA!

Till spelet då. Dagens DIF är nog de mest hjärtelösa någonsin. Vi behöver en ny Ossi som kan köra över motståndare och spela med Järnkaminhjärta. Våra gamla Järnkaminer är borta. Ölvestad är liksom domarna värdelös, han förstör endast på isen, Fimpen är helt osynlig, Printz törs inte ibland av någon anledning. Den enda som visat lite är Figren och Josefson. Mer av dessa herrar tack. Dicken är helt okej också. Riddarn lyser igen med sin extrema osäkerhet, ett rejält misslyckande med målvaktsfrågan i år. I övrigt katastrof DIF!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Bort med Montén...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ingen av tränarna verkar kunna motivera spelarna innan match.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Förstår inte hur jävla svårt det kan vara att tända till inför storpublik på hemmais? 0-3 efter en period är inte acceptabelt nånstans, ska inte behöva ta 2 perioder innan man fattar vafan som håller på och hända och sen börja röra sig lite framåt.
Skriv svar