Luleå HF - Djurgårdens IF, 23/10 2008
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 23/10 2008
Skiter totalt i om vi släpper in 8 mål ifall vi gör 9.
Fokusera på att vi vann borta och gjorde fem kassar.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jävligt glad att inte du är tränare. Då hade vi garanterat fått tampas med Växjö Lakers och Nybro Vikings nästa säsong. Men det kanske också har sin charm...?wallander skrev:Skiter totalt i om vi släpper in 8 mål ifall vi gör 9.
Senast redigerad av -daniel- den 2008-10-23 21:05:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
Det mesta är redan sagt, men man måste skriva av sig efter en sån skön vändning.
1. Jag har varit mycket kritisk till Anger, skönt att han går in och visar var skåpet ska stå! Den bästa matchen Anger gjort i DIF-tröjan.
2. Printz var helt klart bästa back, tror inte killen förlorade en närkamp.
3. Ragnarsson har som vanligt en hög lägstanivå, men jag ser tendenser till att han är lite sliten efter det hårda matchandet hittills i serien?
4. Försvarsspelet är virrigt, men allt bottnar i att styrspelet i mittzon var totalt noll och ingenting, Luleå fick komma ner med fart konstant och stressa och pressa. Det är aldrig lätt att jaga puck byte efter byte i egen zon.
Alla var ungefär lika dåliga idag, de enda som förtjänar plus är Anger Dick Otto Printz.
1. Jag har varit mycket kritisk till Anger, skönt att han går in och visar var skåpet ska stå! Den bästa matchen Anger gjort i DIF-tröjan.
2. Printz var helt klart bästa back, tror inte killen förlorade en närkamp.
3. Ragnarsson har som vanligt en hög lägstanivå, men jag ser tendenser till att han är lite sliten efter det hårda matchandet hittills i serien?
4. Försvarsspelet är virrigt, men allt bottnar i att styrspelet i mittzon var totalt noll och ingenting, Luleå fick komma ner med fart konstant och stressa och pressa. Det är aldrig lätt att jaga puck byte efter byte i egen zon.
Alla var ungefär lika dåliga idag, de enda som förtjänar plus är Anger Dick Otto Printz.
- -daniel-
Ragge spelar skadad, därför han ser halvsliten ut. Han gör ändå sitt jobb.
Printz tycker jag också förtjänar ett plus i kanten (speciellt efter den bedrövliga insatsen i förra matchen), han är en av få som sköter sig i det defensiva jobbet idag.
Printz tycker jag också förtjänar ett plus i kanten (speciellt efter den bedrövliga insatsen i förra matchen), han är en av få som sköter sig i det defensiva jobbet idag.
- Lee Harvey Oswald
En intressant reflektion är att DIF för 4:e bortamatchen i rad vinner skottstatistiken.
När hade vi en sån svit sist???
Säsongen 2000/2001 kanske...?
När hade vi en sån svit sist???
Säsongen 2000/2001 kanske...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- DIF_Soldier
Att vila Ragge på lördag tycker jag är på sin plats. Att kasta bort matchen kanske vissa tycker, men jag ser hellre att han återhämtar sig innan det blir värre - självklart är det skadan som spökar.-daniel- skrev:Ragge spelar skadad, därför han ser halvsliten ut. Han gör ändå sitt jobb.
Printz kan vara ett riktigt guldkorn i vissa matcher men hans match-till-match-spel är rena berg- och dalbanan. Hoppas nu att han inte blir för övermodig på lördag och börjar dribbla och ha sig så att hans insats blir sämre. Håll dig till det du kan, David!
Säg den glädje som varar
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nej, det är nu man skall klaga på att han kunde har gjort ännu fler mål...FredrikA skrev:4 poäng av Anger idag. Kanske dags för en del och sluta klaga på honom.
Jävligt glad att Du inte är mattelärare!-daniel- skrev:Jävligt glad att inte du är tränare. Då hade vi garanterat fått tampas med Växjö Lakers och Nybro Vikings nästa säsong. Men det kanske också har sin charm...?wallander skrev:Skiter totalt i om vi släpper in 8 mål ifall vi gör 9.
Eller menar du att Växjö och Nybro skulle komma upp till elitserien??
Vilket iofs skulle vara charmigt!
- DIF_Soldier
Han menar attt om vi spelar såhär kommer vi hamna i allsvenskan till slut.wallander skrev:Jävligt glad att Du inte är mattelärare!-daniel- skrev:Jävligt glad att inte du är tränare. Då hade vi garanterat fått tampas med Växjö Lakers och Nybro Vikings nästa säsong. Men det kanske också har sin charm...?wallander skrev:Skiter totalt i om vi släpper in 8 mål ifall vi gör 9.
Vilket iofs skulle vara charmigt!
Säg den glädje som varar
Vilken skillnad det är här inne jämfört med forum 1891 på svenskafans. Så fort vi vinner en match där så är det SM-guld på gång. Här inne så kan vi ta 5 raka utan förlust och tongångarna är att vi spelar i allsvenskan om vi fortsätter som vi gör.
Tycker att det är härligt med båda två. Hybris är ju iofs gnagarnas kännetecken. Hoppas att detta på något sätt kan smitta av sig på spelarna, att det genomsyrar klubben; Utan hårt arbete varje match vinner vi inte. Aldrig slarva med detaljerna.
DIF.
Tycker att det är härligt med båda två. Hybris är ju iofs gnagarnas kännetecken. Hoppas att detta på något sätt kan smitta av sig på spelarna, att det genomsyrar klubben; Utan hårt arbete varje match vinner vi inte. Aldrig slarva med detaljerna.
DIF.
Född till sportchef.
Jävligt glad att inte du är tränare. Då hade vi garanterat fått tampas med Växjö Lakers och Nybro Vikings nästa säsong. Men det kanske också har sin charm...?[/quote]
Jävligt glad att Du inte är mattelärare!
Vilket iofs skulle vara charmigt![/quote]
Han menar attt om vi spelar såhär kommer vi hamna i allsvenskan till slut.[/quote]
Förstår att han menar det, och att han menar väl.
Han är säkert en bra o kunning DIF supporter.
Jag är bara sååå glad att vi vinner trots att vi spelade relatiivt kasst!
Och så länge vi gör fler mål än motståndarna kommer jag att vara glad!
Större krav har jag inte!
Jävligt glad att Du inte är mattelärare!
Vilket iofs skulle vara charmigt![/quote]
Han menar attt om vi spelar såhär kommer vi hamna i allsvenskan till slut.[/quote]
Förstår att han menar det, och att han menar väl.
Han är säkert en bra o kunning DIF supporter.
Jag är bara sååå glad att vi vinner trots att vi spelade relatiivt kasst!
- -daniel-
Ja, fast du missförstår mig. Jag är också JÄVLIGT glad att vi knep 2 poäng mot skoterraggarna efter hur matchen utvecklade sig, men att vara nöjd spelmässigt är fullständigt fel i mitt tycke. Försvarsmässigt gör vi stundtals en av de blekaste matcherna jag skådat på senare år.wallander skrev: Jag är bara sååå glad att vi vinner trots att vi spelade relatiivt kasst!
Har vi (eller snarare spelarna & tränarna) en inställning att "Äh, så länge vi gör fler mål än motståndarna så spelar det ingen roll hur vi spelar" så går det käpprätt åt helvete. Jobba på detaljer och förbättra är det enda som fungerar i en så här jämn serie som det kommer bli i år.