Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

[quote="Dif_Julle"]Saxat från Hockeyligan.se

Tränare Lener,
.....ett bra powerplay. Det är ett starkt lag som är väldigt farliga runt kassen, varnar Slavomir Lener.

...är det verkligen DIF han sett? eller har det snuttats en gnutta Tjeckisk absint för mycket?

-->odburt
Skönt som omväxling att se en Djurgårdare med självinsikt (växer inte på trän).

DIF måste upp till "Brynäs-borta-nivå" om detta ska bli några pinnar överhuvudtaget i eftermiddag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Febern & förkylningen har inte släppt än men jag tänker ändå dra mig till Hovet idag. Jag hoppas att DIF har rätt inställning och gör sitt jobb sedan kan inte jag begära mer, då kommer Lhc få en jobbig eftermiddag men ALLA måste göra sitt jobb ( Angers jobb borde vara att öppna/stänga båsdörren). Trots feber och jävelskap så ska alla Lhc-fans passa sig jävligt noga med att spela över, då kommer ni bli straffade... Hatar Er!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

DIF_Soldier skrev:Varför det sjungs högre i Ängelholm och Leksand? Svaret är enkelt - Städerna heter Ängelholm och Leksand. Det finns inget annat att göra där, helt enkelt. Puben och knäckemackor blir nog lite tradigt till slut, och då blir det hockey för hela slanten.

Stockholm är Stockholm, huvudstaden. Där kan man göra i princip allt en eftermiddag. Det är ju bara löjligt att jämföra kultur och underhållningsvärdet i Stockholm mot Ängelholm.

Packet och vraken är ju en stor faktor till allting också.

Många Djurgårdare lever för hockeyn. ALLA Röglefans lever för hockeyn.
Det positiva i det hela är att vi kan om vi vill, det har vi visat.
Jag tycker dock inte att det är de som inte går som är problemet. Klacken har bestått av 500-900 pers varje match den här säsongen och stämningen har, sett till antalet personer, varit dålig stora delar.

Något som också hjälper till att dra ned stämningen är valet av sånger i fel lägen. När DIF jagar ledningsmål och verkligen behöver stödet skall man fan inte starta SFGD eller Super-Djurgårn(läs senaste hemmamatchen). Det skall istället vara mer kraftfulla sånger som sittplats kan hänga med på och på så sätt skapa ett enormt tryck.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Emil Svelander skrev:
Jag tycker dock inte att det är de som inte går som är problemet. Klacken har bestått av 500-900 pers varje match den här säsongen och stämningen har, sett till antalet personer, varit dålig stora delar.

Något som också hjälper till att dra ned stämningen är valet av sånger i fel lägen. När DIF jagar ledningsmål och verkligen behöver stödet skall man fan inte starta SFGD eller Super-Djurgårn(läs senaste hemmamatchen). Det skall istället vara mer kraftfulla sånger som sittplats kan hänga med på och på så sätt skapa ett enormt tryck.
Då startar du sångerna i nästa underläge i en match.

SFGD startas alltid mot slutet av en match, det är tradition.

en hora en hora...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller faktiskt med Emil här, ibland är det helt jävla fel sångval. Oftast tycker jag visserligen det brukar fungera bra, men det har definitivt varit några speciella tillfällen jag reagerat på samma sak.

Vad tror vi om matchen idag då? I den form på både DIF och lhc verkar befinna sig i (svängig värre) så är det helt omöjligt att tippa något. Matchbilden kommer säkerligen bli helt annorlunda mot den nere i chokladfabriken, jag tror nyckeln ligger i att vi inte tokanfaller och försöker bevisa något enbart för att vi har hemmaplan. Spela lite lugnare, något mer neutralt och se till att nagla fast pucken i deras zon när vi väl får chansen så har jag goda förhoppningar om att det kan gå vägen. Men SAMTLIGA måste vara på tårna för att det skall fungera. Ingen jävla pissinställning som matchen förra lördagen, då kan vi redan nu inkassera säsongens största förlust.

Tippar 100% med hjärtat en 4-2 vinst till oss.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

dif rules skrev:
Emil Svelander skrev:

Då startar du sångerna i nästa underläge i en match.

SFGD startas alltid mot slutet av en match, det är tradition.

en hora en hora...
Då jag satt på sittplats senast var det väldigt svårt att starta en annan sång.

Självklart vet jag att SFGD sjungs i slutet på matcherna då jag gått kontinuerligt i en jävla massa år på både fotboll och hockey... och det kan absolut vara värt att strunta i den på slutet för att få laget mer taggade.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Jag tror det blir än jämn och tuff match som Lhc vinner efter sd.
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ge fan i att sjunga; stå upp om du älskar DIF i tid & otid!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

136_Djurgårdare skrev:
odburt skrev:Vi inte att vi är så mycket bättre heller för den delen. Jävligt trött på allt snack om att vi är så bra hit och dit. Vi saknar förmågan att rannsaka oss själva. Jag har inte fått någon gåshud i år i varje fall.

Den enda godkända insatsen sett till antalet personer var i måndags i Södertälje. Om vi hade 2000 pers som körde på det viset hade vi kunnat mäta oss med Rögle.
Håller helt och hållet med dig. Visst har standarden höjts något snäpp i år, men det är inte bra på långa vägar. Det ska dock sägas att när vi är bra så är ingen i närheten. Går inte att komma ifrån att vi är en av de mest supporterrika klubbarna i Sverige och borde också ha publik och standard efter det. Förstår inte varför vi inte kan ha en sjungande klack på 2000 pers varje match när lilla rögle har det, att vi kan gå runt och säga att vi är nöjda med 700 pers och att trycket vi skapar är enormt är bara löjligt. Jag vet att det börjar bli bättre men tycker att det är töntigt att säga saker som att "trycket var otroligt" när det i själva verket bara var ok. När jag säger så, så jämför jag inte med något annat elitserielags klackar utan jag utgår från Djurgårdsmått och vad vi borde prestera, vad vi egentligen har kapacitet till.

Den här säsongen har vi dock börjat visa en del av våran kapacitet, åtminstonde mot Luleå och Rögle, vi är på rätt väg i alla fall och jag hoppas och tror att inom några säsonger kan vi ha en klack som kan göra skäl för namnet "Sveriges bästa klack" varje match.
Därför att Ängelholm har bara Rögle och inget annat att skrika sig hesa över.

Dessutom är det lite nyhetens behag för dem att vara tillbaka i finrummet vilket också gör sitt till.

Återkom om någon säsong eller så så får vi som trycket är lika bra.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Tror att vi vinner idag, med mycket bra tryck från läktaren...
Hoppas på det! :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Timmy skadad igen. Tråkigt
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Gustav Wesslau i mål. Hoppas han spikar igen nu!
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Domare: Patrik Sjöberg
Jimmy Dahmén, Anders Johansson
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jäklar vad vi tryckte ner LHC i andra perioden. Riktigt kul att se!

Nu gäller det bara att fortsätta och inte göra som mot Rögle senast...
i
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Anfall är bästa försvar..
Skriv svar