Femmorna säsongen 2008/2009
Jag tror personligen inte att Dick Axelsson spelar med oss nästa säsong.
värvningarna av Tim och Figren tyder i alla fall på detta då båda kan ses som vettiga ersättare till denna spelare.
Med tanke på att vi har många forwards under kontrakt redan nu känns det som att det enbart finns plats ledig för verklig spets och detta är inte Dick i dagsläget.
värvningarna av Tim och Figren tyder i alla fall på detta då båda kan ses som vettiga ersättare till denna spelare.
Med tanke på att vi har många forwards under kontrakt redan nu känns det som att det enbart finns plats ledig för verklig spets och detta är inte Dick i dagsläget.
dif
vad sägs?
1 : a
Linkan - Holmkvist - Daniellson
klassback/ozzy? -TIMMY
2:a Anger - Otto - dick
Ragnarsson - Printz
3:e Eklund - Falk - Tim
ronnie - Andersson
4:e Figren - engkvist - Jimme
oskar eklund - Deilert
Målvakt: klassmålvakt? , stefan Ridderwall , Mark owuya
klassback/ozzy? -TIMMY
Ragnarsson - Printz
ronnie - Andersson
oskar eklund - Deilert
- carl-bysen
Re: dif
Tycker knappast Figren ska hamna i 4e kedjan annars ser det väl helt okej ut. Hade du tänkt H.Eriksson C.Gustavsson och J.Josefsson som extraspelare?andreaa-s skrev:vad sägs?
klassback/ozzy? -TIMMY
Ragnarsson - Printz
ronnie - Andersson
oskar eklund - Deilert
carl-bysen skrev:Tycker knappast Figren ska hamna i 4e kedjan annars ser det väl helt okej ut. Hade du tänkt H.Eriksson C.Gustavsson och J.Josefsson som extraspelare?andreaa-s skrev:vad sägs?
klassback/ozzy? -TIMMY
Ragnarsson - Printz
ronnie - Andersson
oskar eklund - Deilert
Japp , av den enkla anledningen att dom måste fortfarande matchas och få mycket speltid i junior laget för att fortsätta utvecklas än att vara i 4 / 5 femman i a-laget.
- carl-bysen
Men jag tycker ändå att du ska byta plats på Figren och tex Dick.andreaa-s skrev:carl-bysen skrev:Tycker knappast Figren ska hamna i 4e kedjan annars ser det väl helt okej ut. Hade du tänkt H.Eriksson C.Gustavsson och J.Josefsson som extraspelare?andreaa-s skrev:vad sägs?
klassback/ozzy? -TIMMY
Ragnarsson - Printz
ronnie - Andersson
oskar eklund - Deilert
Japp , av den enkla anledningen att dom måste fortfarande matchas och få mycket speltid i junior laget för att fortsätta utvecklas än att vara i 4 / 5 femman i a-laget.
-
Efter sportchef JayJays senaste kommentarer angående lagbygget (se nyheten om Wesslau) känns det motiverat att börja spekulera lite i vilka färger på träningströjor Micke-Monty borde dela ut till vilka spelare på första isträningen i augusti. En back är alltså det enda som fattas när Dicken släpps ut ur sin cell och kan skriva på kontraktet (första och enda gången jag skämtar om den händelsen). All right, här kommer mina idéer:
Målvakter
Stefan Ridderwall
Gustaf Wesslau
Mark Owuya
Inga konstigheter där, hierarkin känns glasklar. Inte ett dugg oroad när det gäller Riddarn, han kommer axla Larssons mantel galant. Wesslau bör få tiotalet seriematcher och Mark kanske fem. En ung och oprövad målvaktstrio i höst igen alltså, bara att hoppas att det resulterar i ännu en Honken Trophy.
Backar
Marcus Ragnarsson - ????
David Printz - Timmy Pettersson
Ronnie Pettersson - Niklas Andersson
Oscar Eklund - Edvin Frylén/Alexander Deilert
Ganska svårt att sätta ihop backparen tycker jag, har prövat lite olika varianter och ingen känns klockren. Lite beror det förstås på att sista namnet fortfarande saknas, ett namn som måste vara Ossi eller liknande för att det ska kännas tryggt. Johansson/Marusak mot Ragnarsson/Andersson känns i alla fall helt okej såhär på förhand. Hoppas bara att Ragge håller för PP även i elitserien eller att Andersson blir fågel i den spelformen, annars luktar det Falk i point position vilket inte är optimalt.
Forwards
Fredrik Bremberg - Michael Holmqvist - Nicklas Danielsson
Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Dick Axelsson
Tim Eriksson - Andreas Engqvist - Robin Figren
Christian Eklund - Nichlas Falk - Jimmie Ölvestad
(Carl Gustafsson - Henrik Eriksson - Jacob Josefson)
Anfallssidan ser bättre ut än den gjorde i mars, Hörnqvist är såklart ett tungt tapp även om han aldrig spelade lika bra under säsongen som han gör i VM. Holmqvist/Eriksson/Figren eller Hörnqvist/Bäcker/Ryno? Just nu känns det förstnämnda som nötterna. Mina två första femmor kommer producera poäng, don't you worry. Tredjefemman måste få mycket speltid av flera anledningar; Figren stannar bara ett år och bör få chansen direkt, Engqvist måste få passera Falken i rangordningen för att blomma ut ordentligt och Tim Eriksson har väl visat ganska tydligt i LHC vad han tillför i andra- kontra fjärdekedjan. Fimpen-Falk-Jimmie blir således över, idel kaptener och penalty killers i fjärde med andra ord. De tre juniorerna känns alla hur spännande som helst och måste få sina elitserieminuter redan i år vilket talar emot att värva t ex Ekman även om chansen finns.
Ska jag maila sportkommittén på en gång eller har jag missat nåt viktigt?
Målvakter
Stefan Ridderwall
Gustaf Wesslau
Mark Owuya
Inga konstigheter där, hierarkin känns glasklar. Inte ett dugg oroad när det gäller Riddarn, han kommer axla Larssons mantel galant. Wesslau bör få tiotalet seriematcher och Mark kanske fem. En ung och oprövad målvaktstrio i höst igen alltså, bara att hoppas att det resulterar i ännu en Honken Trophy.
Backar
Marcus Ragnarsson - ????
Ganska svårt att sätta ihop backparen tycker jag, har prövat lite olika varianter och ingen känns klockren. Lite beror det förstås på att sista namnet fortfarande saknas, ett namn som måste vara Ossi eller liknande för att det ska kännas tryggt. Johansson/Marusak mot Ragnarsson/Andersson känns i alla fall helt okej såhär på förhand. Hoppas bara att Ragge håller för PP även i elitserien eller att Andersson blir fågel i den spelformen, annars luktar det Falk i point position vilket inte är optimalt.
Forwards
Anfallssidan ser bättre ut än den gjorde i mars, Hörnqvist är såklart ett tungt tapp även om han aldrig spelade lika bra under säsongen som han gör i VM. Holmqvist/Eriksson/Figren eller Hörnqvist/Bäcker/Ryno? Just nu känns det förstnämnda som nötterna. Mina två första femmor kommer producera poäng, don't you worry. Tredjefemman måste få mycket speltid av flera anledningar; Figren stannar bara ett år och bör få chansen direkt, Engqvist måste få passera Falken i rangordningen för att blomma ut ordentligt och Tim Eriksson har väl visat ganska tydligt i LHC vad han tillför i andra- kontra fjärdekedjan. Fimpen-Falk-Jimmie blir således över, idel kaptener och penalty killers i fjärde med andra ord. De tre juniorerna känns alla hur spännande som helst och måste få sina elitserieminuter redan i år vilket talar emot att värva t ex Ekman även om chansen finns.
1:a femman:
Danielsson - Holmqvist - Bremberg
- Vill utnyttja Danielssons högerfattning och sätta honom inåt emot banan, Holmqvist agerar andravåg i anfallet och Linkan lirar längs sin sarg.
2:a femman:
Axelsson - Ottosson - Anger
- Ett säkert kort. Anger och Dicken lirkar fram puckarna och Otto balanserar upp alla tappade puckar och missade passningar, något som denna femman kan vara dålig på ibland.
3:e femman
Eriksson - Engqvist - Ölvestad
- Ett våldsamt energiknippe, en riktigt bra tekniker med låg tyngdpunkt och en defensiv center med bra blick för spelet som tar motorvägen till tre kronor i år. Denna femman har förutsättningar att bli en attraktion!
4:e femman
Figren - Falk - C. Eklund
- En lovande spelare som får kriga ihop med två riktigt viljestarka och smarta spelare (även om Fimpen är ute och cyklar någon gång ibland), kan bli riktigt bra. Jag ser även möjligheten att bolla Jimmie och Figren lite emellan femmorna.
Extraforwards: Gustafsson och Eriksson
Jag tycker att forwardsbesättningen har potential. Det är lite Timrå över det, bra bredd och stora möjligheter att verkligen lira som ett lag. Jag tror på detta.
Återkommer med backar senare.
Danielsson - Holmqvist - Bremberg
- Vill utnyttja Danielssons högerfattning och sätta honom inåt emot banan, Holmqvist agerar andravåg i anfallet och Linkan lirar längs sin sarg.
2:a femman:
Axelsson - Ottosson - Anger
- Ett säkert kort. Anger och Dicken lirkar fram puckarna och Otto balanserar upp alla tappade puckar och missade passningar, något som denna femman kan vara dålig på ibland.
3:e femman
Eriksson - Engqvist - Ölvestad
- Ett våldsamt energiknippe, en riktigt bra tekniker med låg tyngdpunkt och en defensiv center med bra blick för spelet som tar motorvägen till tre kronor i år. Denna femman har förutsättningar att bli en attraktion!
4:e femman
Figren - Falk - C. Eklund
- En lovande spelare som får kriga ihop med två riktigt viljestarka och smarta spelare (även om Fimpen är ute och cyklar någon gång ibland), kan bli riktigt bra. Jag ser även möjligheten att bolla Jimmie och Figren lite emellan femmorna.
Extraforwards: Gustafsson och Eriksson
Jag tycker att forwardsbesättningen har potential. Det är lite Timrå över det, bra bredd och stora möjligheter att verkligen lira som ett lag. Jag tror på detta.
Återkommer med backar senare.
Dett är inte enkelt att sätta ihop br backpar, inte minst då vi i princip helt saknar spelande backar. Här kommer dock mitt förslag utifrån de spelare vi har tillång till just nu:
Pettersson - Pettersson
en snabbare back med hyggliga offensiva kunskaper tillsammans med en ultradefensiv back. I teorin borde detta funka hyfsat i alla fall.
Ragnarsson - Eklund
Dags att ge Eklund chansen att lyckas och vem kan då vara en bättre parhäst än Ragnarsson? Ett backpar som borde ha stora möjligheter att växa ju längre säsongen fortskrider.
Printz - Andersson
Andersson skall ju visst delvis vara tänkt som en man för PP så då måste han väl besitta lite offensiva kunskaper i alla fall. Printz är ungefär lika offensivt sugen som Ronnie och får därför vara med här och täcka upp. Rätt mycket upp till bevis för detta backpar då jag personligen ställer mig en aning tveksam till båda spelarnas kapacitet.
Frylén kan värma bänk, eller än hellre bli sparkad, och vid behov spelar man med ett rent juniorbackpar som fjärde alternativ.
NU räknar jag dock kallt med att det kommer att komma in ett toppnamn till på backen och om detta namn är en defensiv pjäs hamnar han tillsammans med Andersson. Är det en offensiv pjäs hamnar han tillsammans med Printz.
Avslutningsvis kan ju det sägas att när man satt och kikade på de backar vi har till förfogande just nu måste det erkännas att denna lagdel känns högst medioker. Helt ärligt om målsättningen är topp 6 nästa säsong skulle jag tro att det krävs att två backar ansluter. En med offensiven som signum och en med defensiven. Om man jämför med andra lags backbesättningar känns det som att vi helt saknar material till ett första backpar t ex.
Pettersson - Pettersson
en snabbare back med hyggliga offensiva kunskaper tillsammans med en ultradefensiv back. I teorin borde detta funka hyfsat i alla fall.
Ragnarsson - Eklund
Dags att ge Eklund chansen att lyckas och vem kan då vara en bättre parhäst än Ragnarsson? Ett backpar som borde ha stora möjligheter att växa ju längre säsongen fortskrider.
Printz - Andersson
Andersson skall ju visst delvis vara tänkt som en man för PP så då måste han väl besitta lite offensiva kunskaper i alla fall. Printz är ungefär lika offensivt sugen som Ronnie och får därför vara med här och täcka upp. Rätt mycket upp till bevis för detta backpar då jag personligen ställer mig en aning tveksam till båda spelarnas kapacitet.
Frylén kan värma bänk, eller än hellre bli sparkad, och vid behov spelar man med ett rent juniorbackpar som fjärde alternativ.
NU räknar jag dock kallt med att det kommer att komma in ett toppnamn till på backen och om detta namn är en defensiv pjäs hamnar han tillsammans med Andersson. Är det en offensiv pjäs hamnar han tillsammans med Printz.
Avslutningsvis kan ju det sägas att när man satt och kikade på de backar vi har till förfogande just nu måste det erkännas att denna lagdel känns högst medioker. Helt ärligt om målsättningen är topp 6 nästa säsong skulle jag tro att det krävs att två backar ansluter. En med offensiven som signum och en med defensiven. Om man jämför med andra lags backbesättningar känns det som att vi helt saknar material till ett första backpar t ex.
Håller helt och hållet med. Lika positivt som det känns att forwardssidan börjar se vass ut, lika tråkigt är det att se att defensiven består av betongsuggor som hellre täcker skott i BP än skjuter i PP. Det behövs klass och balans i form av spelskickliga backar.Kall-El skrev:Avslutningsvis kan ju det sägas att när man satt och kikade på de backar vi har till förfogande just nu måste det erkännas att denna lagdel känns högst medioker. Helt ärligt om målsättningen är topp 6 nästa säsong skulle jag tro att det krävs att två backar ansluter. En med offensiven som signum och en med defensiven. Om man jämför med andra lags backbesättningar känns det som att vi helt saknar material till ett första backpar t ex.
Att sätta samman Ronnie med Andersson känns lika lyckat som att spela Ronnie ihop med Matsson. Ronnie måste spela med en snabb spelare oh jag tvivlar på att Andersson har den fart som krävs i detta fall.Don Corleone skrev:Efter sportchef JayJays senaste kommentarer angående lagbygget (se nyheten om Wesslau) känns det motiverat att börja spekulera lite i vilka färger på träningströjor Micke-Monty borde dela ut till vilka spelare på första isträningen i augusti. En back är alltså det enda som fattas när Dicken släpps ut ur sin cell och kan skriva på kontraktet (första och enda gången jag skämtar om den händelsen). All right, här kommer mina idéer:
Målvakter
Stefan Ridderwall
Gustaf Wesslau
Mark Owuya
Backar
Marcus Ragnarsson - ????
Forwards
Kall-El skrev: Att sätta samman Ronnie med Andersson känns lika lyckat som att spela Ronnie ihop med Matsson. Ronnie måste spela med en snabb spelare oh jag tvivlar på att Andersson har den fart som krävs i detta fall.
Blanda inte in Andrè Mattsson i det hela, Niklas Andersson är en bra skridskoåkare och är bra mycket kvickare på rören än vad Herr Mattsson är.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Den här uppställningen skulle jag vilja se....
Linkan - Holmqvist - Danielsson
Timmy - Printz
Anger- Otto - Figren
Ragnarsson - Tjärna/Ossi
Fimpen - Falk - Ölvestad
Eklund - Ronnie
Tim - Engqvist - Calle
Frylén - Deilert
Målvakter: 1.Stefan 2.Gustaf 3.Mark
Eller så här: 1.Klassmålvakt 2.Stefan 3.Mark och Gustaf utlånad.
Timmy - Printz
Anger- Otto - Figren
Ragnarsson - Tjärna/Ossi
Fimpen - Falk - Ölvestad
Eklund - Ronnie
Tim - Engqvist - Calle
Frylén - Deilert
emil766 skrev:Den här uppställningen skulle jag vilja se....
Timmy - Printz
Anger- Otto - Figren
Ragnarsson - Tjärna/Ossi
Fimpen - Falk - Ölvestad
Eklund - Ronnie
Tim - Engqvist - Calle
Frylén - Deilert
Det där ser mycket bra ut

Djuuuuuuuuuuuuu
- Remy Lebeau