Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

TomyMörth skrev:Släng ut killen ur DIF direkt! Han visar verkligen dålig karaktär och att han inte vill spela i landslaget! Vill inte ha killar som har den här karaktären och smutsar ner DIF märket! Dessutom har han inte presterat ett skit sedan han blev uttagen i landslaget första gången!

Släpp Dicken till högstbjudande klubb!
Dick har väl inget kontrakt längre med Djurgården? Så han är väl rätt så fri att gå vart han vill.

Vill dock se honom i DIF nästa säsong. Visst, han gjorde ett stort misstag att dricka under pågående säsong/uppladdning inför Tre Kronor. Men är man ung (och dum) så tycker jag iallafall att man har rätt att få en chans till. Man lär sig så länge man lever.

Tänk bara på Theoren Fleury.... Hur många misstag gjorde inte han? (2-3 per klubb? :) )

Detta "misstag" kanske bidrar till att Dicken inte får åka över i sommar och kanske blir kvar i Djurgården någon säsong till.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Micke Nylander skrev:
FredrikA skrev:
Micke Nylander skrev:Det uttalandet är, enligt honom själv, något han sade i skämtsam ton. Skulle det stämma är det förjävligt agerat av snuten!
Tycker jag inte!
Man kallar inte en Polis för snutjävel. Spelar ingen roll vilken ton man har.
Om man står och skriker snuten i ansiktet, utan att denne betett sig som ett svin, ordet "snutjävel" så kan jag köpa att man blir omhändertagen. Men om man på ett skämtsamt ironiskt sätt gör det så finns det ingen anledning att gripa personen! Och jag är övertygad om att Dick inte var aggresiv, utan han sa något i skämtsam ton, Snuten uppfattade det inte så och därför startades en ordväxling.

Jag sätter vad som helst på att Dick då försökte snacka bort detta men snuten tog in honom. Om jag har rätt så har snuten bara återigen visat sin makt i samhället. Men jag kan också ha fel!

Men jag gillar inte att Dick blivit dömd av en del Djurgårdare utan att vi sitter på alla fakta. Alla verkar tro att Dick var tokfull men enligt han själv hade han bara några öl i kroppen. Det räcker inte för en vältränad hockeyspelare att bli tokfull och inte veta vad han gör. Och jag vet inte hur ni andra tänker och känner, men jag litar på vad Dick säger.

Anledningen till att han lämnade Tre Kronor nu är ganska enkel: Dicken hamnade i fyllecell. Frågan jag då återigen ställer mig: Var det rätt att Dicken hamnade i fyllecell eller var snuten bara korkade?

Jag tycker det är en väldigt relevant fråga. Vi får inte dömma Dicken utan alla fakta eller på lösa grunder. Då är vi lika korkade som ledningen var när tre hockeyspelare dömdes för av förbundet för ett brott de aldrig kunde fällas för rättsligt. Ni minns väl "skandalen" under Sweden Hockey Games?

De klokaste någon har sagt under denna rubrik.Håller me dig exat med allt du säger.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Highwind

Inlägg av Highwind »

Mitt intryck av denna kille är detta:

En jättestor talang..

Men verkar ha dålig attityd och karaktärsproblem. Verkar också vara för kaxig och ha divig attityd.

Jämför han med Enqvist.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Highwind skrev:Mitt intryck av denna kille är detta:

En jättestor talang..

Men verkar ha dålig attityd och karaktärsproblem. Verkar också vara för kaxig och ha divig attityd.

Jämför han med Enqvist.

Precis så är det....
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

En jättestor talang..

Jämför han med Enqvist.
Vem är Enqvist??

Hand upp alla som inte har en polare som i 18-20 års åldern fått sitta en natt i cellen? Hand upp alla som har en polare som aldrig råkat i tråckel med polisen eller någon ordningsvakt? Sånt händer i den åldern på fyllan och oavsett om Big Dick har tråkat bängen eller inte så är det väl inte hela världen? Killen är palt och har mycket att lära. Så länge liknande beteende inte upprepas är det inget att ens diskutera.
djjjj

Inlägg av djjjj »

Madferit skrev:Polisrapporten. Case closed för mig som är så naiv att ajg inte tror att snutar ljuger ir apporet. Varför skulle dom ljuga? För att killen är känd? Finns bra mycket kändare människor att gå på på stureplan än en 4linespelare i DIF.

http://www.hockeyexpressen.se/Nyhet
er/1.1122358/darfor-omhandertogs-dick-axelsson
Hahaha du skämtar med mig? tror du verkligen inte att snutar ljuger i sina rappoter? Dom ljuger en hel del, nu säger jag inte att dom alltid gör det men tro mig det har hänt. Snutar använder väldigt ofta övervåld. Kan rabbla upp en hel del saker om lagens långa arm.
Djurgårn tills jag dör
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Tycker inte vi behöver diskutera så mycke mera? Snubben gjorde nått som många i hans ålder gör, han är ångerfull, få han klar för oss nästa sesong nu, älskar hans kaxiga atetyd på isen (emot de andra laget då) :P
Kojak

Inlägg av Kojak »

djjjj skrev:
Madferit skrev:Polisrapporten. Case closed för mig som är så naiv att ajg inte tror att snutar ljuger ir apporet. Varför skulle dom ljuga? För att killen är känd? Finns bra mycket kändare människor att gå på på stureplan än en 4linespelare i DIF.

Hahaha du skämtar med mig? tror du verkligen inte att snutar ljuger i sina rappoter? Dom ljuger en hel del, nu säger jag inte att dom alltid gör det men tro mig det har hänt. Snutar använder väldigt ofta övervåld. Kan rabbla upp en hel del saker om lagens långa arm.
Exakt! Senast jag upplevde en lögnaktig polisrapport var när vi var nere i Göteborg. En av våra medresenärer blev omhändertagen för att ha kastat mynt (när han var på toaletten...hmm...) och för att ha slagits (Han knuffade efter att själv blivit slagen...hmm...). Dessutom hade ju snuten "sagt till honom flertalet gånger under matchen och i pauserna att hålla sig lugn"... Jo tjena, inget av det här stämmer.

Jag har inget förtroende för polisen, med undantag från några få (sett till den stora massan).
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Micke Nylander skrev:
djjjj skrev:

Exakt! Senast jag upplevde en lögnaktig polisrapport var när vi var nere i Göteborg. En av våra medresenärer blev omhändertagen för att ha kastat mynt (när han var på toaletten...hmm...) och för att ha slagits (Han knuffade efter att själv blivit slagen...hmm...). Dessutom hade ju snuten "sagt till honom flertalet gånger under matchen och i pauserna att hålla sig lugn"... Jo tjena, inget av det här stämmer.

Jag har inget förtroende för polisen, med undantag från några få (sett till den stora massan).
Håller med dig Micke N....

Allvarligt talat! Killen går ut (dock i fel läge) tar sig en fylla (eller ett par öl, vem vet?) och helt plötsligt börjar man i detta forum påstå alkohol-problem och likande saker. Kom igen nu!!

Dicken är grymt talangfull, och kommer bli en stor spelare. Klart som FAN vi skall göra allt för att han skall stanna. Släppa honom till en annan ES-klubb vore en stor skandal.

Sedan till det andra som retar mig. Bengt Åke: "Naturligt att han inte spelar VM" Skulle vara intressant om det gällde en större stjärna som är given i truppen. Nu har man ryggen fri och tar till "hårda ord" när det gäller en killen som knappt ligger på gränsen. För ingen här inne trodde väl på Dicken i VM, förutom de som läser kvällspressen, för där är allting sant.....

"Därför omhändertogs Dick Axelsson" "Därför dömde han i fel tröja" "Domarchocken"

Expressen kan verkligen dramatisera de STORA rubrikerna. Och vissa i denna tråd verkar gå på det!

Nä, Dicken lärde sig nog läxan.

DIF tar ett snack med Dick, ger honom ett bra kontrakt, så kommer han producera och dra folk till hovet nästa år.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Fricke skrev:

En jättestor talang..

Jämför han med Enqvist.
Vem är Enqvist??

Hand upp alla som inte har en polare som i 18-20 års åldern fått sitta en natt i cellen? Hand upp alla som har en polare som aldrig råkat i tråckel med polisen eller någon ordningsvakt? Sånt händer i den åldern på fyllan och oavsett om Big Dick har tråkat bängen eller inte så är det väl inte hela världen? Killen är palt och har mycket att lära. Så länge liknande beteende inte upprepas är det inget att ens diskutera.
Engqvist då. Du visste vem jag menade antar jag..

Dick är 21. Andreas är 20.

Carl Gustavsson som är 18 veckar betydligt mer sympatisk än Dick.

Man brukar säga: Ingen rök utan eld.

Att höra rapporter om att han är ute och härjar i nattlivet mitt under slutspelet är oroväckande. Han verkar också gilla att hänga på Stureplan. Inget fel i det, det gör jag med ;). Men inte fan hamnar jag i bråk med polisen..

Att dicken inte fick spela efter landslagsuttagningen beror säkerligen på att han inte ansträngde sig nog på träningar. Han tyckte väl att han var bra som det var.

Är det verkligen någon som går på detta med att det var "på skoj"?

Jag tycker också man ska ge människor en andra chans. Men chansen finns att något liknande händer igen med denna grabb och DIF får ta skiten..
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag hatar snutjävlar
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Helt klart har Dicken gjort bort sig, det ÄR synnerligen korkat att börja tjafsa med polisen ute på stan onykter. Att göra det i samband med landslaget är allt annat än begåvat.

Dock tycker jag det kan få stanna här, han missar chansen till VM-spel och kanske också ett NHL-kontrakt och blir uthängd som oseriös festprisse i medierna så han borde fått sig en rejäl tankeställare.

Jag gillar honom som spelare och vill gärna se honom i DIF nästa säsong också trots att han gjort fel!
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Ingen vet förutom Dick själv och hans vänner vad som har hänt.

Sen räcker det att säga ett ord/hostning/nysning som låter fel i öronen på bengen så ska dom börja ta till hårdhandskarna. Det beror helt på vilket humör dom är på.

Är du på fel plats vid fel tillfälle och farbror blå inte gillar det, så är det lätt hänt att man åker in. Så alla nissar som säger att han har gjort fel...TYST...

Ni vet inte exakt vad som har hänt. Tro inte på allt som det står i tidningarna!!!

Har han sagt snutjävlar till bengen so what??? Men som sagt vet ju inte själv all fakta, så kan varken säga att han är oskyldig till något eller om han är skyldig. Tycker bara att det har blivit en för stor sak av det hela.

(BTW har aldrig suttit i fyllecell) än :lol:
djjjj

Inlägg av djjjj »

Hawk skrev:Ingen vet förutom Dick själv och hans vänner vad som har hänt.

Sen räcker det att säga ett ord/hostning/nysning som låter fel i öronen på bengen så ska dom börja ta till hårdhandskarna. Det beror helt på vilket humör dom är på.

Är du på fel plats vid fel tillfälle och farbror blå inte gillar det, så är det lätt hänt att man åker in. Så alla nissar som säger att han har gjort fel...TYST...

Ni vet inte exakt vad som har hänt. Tro inte på allt som det står i tidningarna!!!

Har han sagt snutjävlar till bengen so what??? Men som sagt vet ju inte själv all fakta, så kan varken säga att han är oskyldig till något eller om han är skyldig. Tycker bara att det har blivit en för stor sak av det hela.

(BTW har aldrig suttit i fyllecell) än :lol:
Helt rätt håller med dig på alla punkter.
Djurgårn tills jag dör
vazze

Inlägg av vazze »

FredrikA skrev:
Micke Nylander skrev:Det uttalandet är, enligt honom själv, något han sade i skämtsam ton. Skulle det stämma är det förjävligt agerat av snuten!
Tycker jag inte!
Man kallar inte en Polis för snutjävel. Spelar ingen roll vilken ton man har.
Har du någon gång kallat någon idiot, dumhuvud, CP etc?
Isf. In i buren på en PL13 med dig!
100% en skitsak, med tanke på att polisen skrivit en PL13 rapport på händelsen (Störande av allmän ordning enl. PL13)
Förmodligen har Dicken vart packad, snackat lite skit och hamnat i fyllecell. Liksom 1000-tals andra "idrottsstjärnor" i detta land.
Förstår liksom inte problemet, killen fyller 21, han väljer och fira ett par veckor innan han fyller år för att inte sabba landslagsuppdraget. Han blir på pickalurven och rattar in mot stan (dock utan bil - a lá Dulee) utan kommunalt/taxi.
Sen kan jag garantera att snuten va en jävel och kallades med all rätt snutjävel. Sen om det var begåvat eller inte. Men sist jag kontrollerade Sveriges Rikes lag så fanns yttrandefriheten rätt högt.
Han har ALL rätt att kalla någon snutjävel utan att bli insydd.
Men så har vi PL13 där polisen i grund och botten inte behöver några som helst bevis på att personen den tar är störande eller så. Utan polisen behöver bara 'tro' att den är kapabel till att uföra en brottslig handling och då är det tack och hej.

Mer om lagen finns här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polislag_13

110% Axelsson! Party ON sålänge du inte skall spela match närmaste veckan!
Skriv svar