Målvakterna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Ja, Höken... Att inte hockeyn var som förr... :cry:
Joas

Inlägg av Joas »

Det finns ganska många bra målvakter att fundera på så någon av följande bör DIF göra ett försök med:

Michal Zajkowski i Modo
Jonas Fransson i LHC
Joel Gistedt Frölunda
Björn Bjurling och Jonas Enroth står utan kontrakt i SSK.
Christopher Heino - Lindberg FBK (klubblös)

Ingen av dess är uttalad förste keeper i sina lag.

Skall vi kolla backar så borde vi vända blicken mot Luleå och försöka plocka hit Johan Ejdepalm (tidigare bajen).
En enormt bra skridskoåkare med det offensiva spelet som sin styrka.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Om nu Larsson väljer spel "over there" så skulle Bjurling vara perfekt backup i mina ögon.
Säg den glädje som varar
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

DIF_Soldier skrev:Om nu Larsson väljer spel "over there" så skulle Bjurling vara perfekt backup i mina ögon.
Håller med till 100%, killen är vällan Djurgårdare också?
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Saxat från Aftonbladet, intervju med Björn.

Slutspelet 2004. Björn Bjurling är given förstemålvakt i Djurgården i kvartsfinalserien mot Frölunda. Men det blir en mardröm för en målvakt. Frölunda har toppat formen och Djurgården faller igenom totalt och förlorar med 1–8, 1–8, 4–6, 1–3.
Utklassning.
Förnedring.
Ett nederlag som sved i djurgårdsfamiljen. Efter förlusterna hängs Bjurling ut som den stora orsaken till att Djurgården förlorade.
Smeknamnet Björn Bjudling föddes samtidigt.

– Jag vill inte skylla ifrån mig, min form var inte den bästa. Men det var inte rättvist att jag fick ta hela smällen för förlusterna. Djurgården borde ha skyddat mig mer efteråt och inte hängt ut mig. Vi mötte ett Frölunda i bra form och de fick några skitmål i början av matcherna och därefter kom vi aldrig i kapp, säger Björn Bjurling.

Tillbaka till tiden i Djurgården. Den perioden har förföljt Bjurling. Och ryktena från sejouren i Djurgården förvånar honom.

Många verkar fortfarande bara vilja håna mig. Det sägs att jag spelade skadad i slutspelet och att jag tog tabletter för att jag var så nervös. Någon i Djurgården har spridit falska rykten och men det stör mig inte, jag garvar mest åt det.

Ser inte ut som om Bjurling skulle vilja återvända till Djurgården. Speciellt inte efter allt som han själv tycks ha upplevt.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Höken skrev:Saxat från Aftonbladet, intervju med Björn.

Slutspelet 2004. Björn Bjurling är given förstemålvakt i Djurgården i kvartsfinalserien mot Frölunda. Men det blir en mardröm för en målvakt. Frölunda har toppat formen och Djurgården faller igenom totalt och förlorar med 1–8, 1–8, 4–6, 1–3.
Utklassning.
Förnedring.
Ett nederlag som sved i djurgårdsfamiljen. Efter förlusterna hängs Bjurling ut som den stora orsaken till att Djurgården förlorade.
Smeknamnet Björn Bjudling föddes samtidigt.

– Jag vill inte skylla ifrån mig, min form var inte den bästa. Men det var inte rättvist att jag fick ta hela smällen för förlusterna. Djurgården borde ha skyddat mig mer efteråt och inte hängt ut mig. Vi mötte ett Frölunda i bra form och de fick några skitmål i början av matcherna och därefter kom vi aldrig i kapp, säger Björn Bjurling.

Tillbaka till tiden i Djurgården. Den perioden har förföljt Bjurling. Och ryktena från sejouren i Djurgården förvånar honom.

Många verkar fortfarande bara vilja håna mig. Det sägs att jag spelade skadad i slutspelet och att jag tog tabletter för att jag var så nervös. Någon i Djurgården har spridit falska rykten och men det stör mig inte, jag garvar mest åt det.

Ser inte ut som om Bjurling skulle vilja återvända till Djurgården. Speciellt inte efter allt som han själv tycks ha upplevt.

Fel att hänga ut Bjurling..
Det var en kollektiv kollaps
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Skriv svar