Tippa slutspelsvalet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Det blev Linköping.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hv valde Saik
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

faan va underbart :D krossa lhc och fröken fernholm :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Kire
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kire »

Kire skrev:Tror det blir dessa lag som möts:

HV71-Skellefteå
LHC-DIF
Modo-Timrå
FBK-Frölunda

Allt annat än HV tycker jag är helt OK. Tycker HV har en äcklig tendens att vinna även fast de spelar dåligt.

Vore bra att möta LHC, korta resor och dessutom har vi väl haft ganska lätt för dom denna säsong.
Vill inte vara kaxig, men det ser ut som att tipset gick in :wink:
Tror definitivt DIF har en stor chans att ta sig vidare!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Vem vill hjälpa mig bua ut Bonde Fernie? (#5) 8) 8) 8) :lol: :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara att tacka och ta emot. Tror att det finns i alla fall två lag som är rejält nöjda med hur detta föll ut; DIF och FBK.

Tror ju personligen att både LHC och framför allt MoDo har gjort bort sig rejält i sina val.

två saker känns helt säkra:

1. Får man stopp på Weinhandel - Mårtensson blir LHC 75% sämre. ( Och vi har hastigt och lustigt en 50750 chans att slå ut plastgänget. )

2. Fernholm kommer inte att få det roligt den närmaste tiden...

Förväntar mig detta av DIF;

1, Ytterst tight försvarsspel och INGA bjudningar

2, En specialkedja sätts ihop för att försöka stoppa ovan nämnda LHC-spelare...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skulle inte förvåna mig ett dugg om Säcken säger:

-Jag tror inte på en speciellt utformad femma som ska stoppa Weinhandl, vi har en sån bred & bra trupp så om alla gör sitt jobb har vi en kanonchans
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

Lee Harvey Oswald skrev:Skulle inte förvåna mig ett dugg om Säcken säger:

-Jag tror inte på en speciellt utformad femma som ska stoppa Weinhandl, vi har en sån bred & bra trupp så om alla gör sitt jobb har vi en kanonchans
Tror tyvärr att Säckens brist på slutspelsrutin kan spela en stor roll i den här kvartsfinalserien.

Han har flera gånger under säsongen visat att han inte har den rätta fingertoppskänslan för när man ska vaska om i laget, gå ner på 3 femmor, ta time-out etc.

Sånt är ruskigt viktigt i ett slutspel.

Jag hoppas självklart att jag har fel och/eller att Säcken motbevisar mig, men här tror jag vi har en av våra svaga punkter.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

OskarLevinson skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Skulle inte förvåna mig ett dugg om Säcken säger:

Tror tyvärr att Säckens brist på slutspelsrutin kan spela en stor roll i den här kvartsfinalserien.

Han har flera gånger under säsongen visat att han inte har den rätta fingertoppskänslan för när man ska vaska om i laget, gå ner på 3 femmor, ta time-out etc.

Sånt är ruskigt viktigt i ett slutspel.

Jag hoppas självklart att jag har fel och/eller att Säcken motbevisar mig, men här tror jag vi har en av våra svaga punkter.
Jag har, vid vissa tidpunkter under säsongen, hållt med dig om detta. Men samtidigt har han i mitt tycke skärpt till coachningen och blivit lite mer aktiv. Exempelvis var det lite oväntat att han skulle våga plocka Riddarn i sista HV matchen i Jönköping...

Hoppas att vågar vaska om lite, och att även han inser att LHC's första line MÅSTE neutraliseras om vi ska gå vinnande ur den här bataljen.
Skriv svar