Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:
Bautabröl skrev: Vi älskar Djurgår´n mer än spelet Ishockey!
Caveman skrev:Ha Ha, vilket skitsnack.
I rest my case! Kom inte till Stadshagen på söndag! Matchen ses bara ur grodperspektiv sörru.

Gör det, det är väl alldeles uppenbart att vi alla älskar DIF mer än själva sporten, men bara för det så ska man stå nere vid ett plexi och inte kunna uppleva hur DIF spelar. Då är det tydligen bättre att stå vid plexit för komma nära spelarna & tacklingarna.

Märkligt, stod inte jag på en läktare sist jag var på Stadshagen? Berätta inte för mig var jag får gå eller inte gå.
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-04 22:16:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Caveman skrev: ...Det är väl därför tränarna brukar STÅ på bänkarna för att få mer överblick?
Håller helt med dig om att man får mycket bättre överblick om man sitter högre upp, skulle absolut inte vilja ha platser ända ned till sargen. Globens avstånd är perfekt!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Caveman skrev:
Bautabröl skrev:
Caveman skrev:Jag sitter högre upp, då jag är mer intresserad av hockeyn än att komma nära...

Sirrebirre>>

Klart att man ser isen från plexit, men du ser inte mycket av spelet. Det är väl därför tränarna brukar STÅ på bänkarna för att få mer överblick?
Kan förstå att en del vill stå nära, känns mer intimt och man är närmare kamp/tacklingar m.m. Detta får ju en del folk att tagga till. Men alla kan ju inte gilla allt.

Bort med klockvisaren i taket. Upp med en enkel jumbotron, ingen överdriven lyx a la södertälje som fick fullständig hybris och till och med fläskade på med 2 jumbotroner. Snälla snälla undersök möjligheten att flytta rinken ett par meter närmare klacken. Sarg med mera monteras ju ner inför evenemang så det kan inte vara några större problem. Problemet uppstår i stället då kylaggregaten i så fall måste flyttas. En kostnad, ja visst. Bättre känsla, JA VISST!

En taggad Djurgårdsklack som fullständigt pulvriserar motståndarnas stackars målvakt lite närmare rinken. Vem fan skulle vilja stå i mål där?
Senast redigerad av Stiff den 2008-03-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Caveman skrev:...det är väl alldeles uppenbart att vi alla älskar DIF mer än själva sporten...
Försök inte! Nu vet vi hur du funkar!
Caveman skrev:Du kommer väl inte in i matchen när du tappar helheten, det pågår spel över hela banan.
"Läktaren" på Stadshagen är tre eller fyra rader hög och med tanke på vad du skrev tidigare så tror jag inte ett dugg på att du går dit!

Hä på´re "Djurgårdare"!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Caveman >>>

Du väljer självklart själv vart du vill sitta! Personligen föredrar jag att sitta så nära spelet och spelarna som möjligt...

Ses på Stadshagen på söndag :D
Bild

Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

GO BAUTA :D
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

corrado_boy skrev:,,,,,,,,,\,,,,,etage,,,,,,/,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,Familje,,,/,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,(------------),,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,\,,,,,borta,,,,/,,,,,,,,,L
,,,,,,,,,,,,\,,,,,stå,,,,,/,,,,,,,,,,å
,,,,,,,,,,,,(######),,,,,,,,,,,n
L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,g
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,s
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,i
g______,Kortsida,,_______d
Pubbar,,(________),,Pubbar
Pubbar,,/,Ståplatts,\,,Pubbar
pubbar,/,,,,nedre,,,,,\,pubbar

______,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,(_________),,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,/,,Övre,,stå,,\,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,/,,,övre,,Stå,,,\,,,,,,,,,,,
ung_________________Ung
Student___________Sudent

fattar ni min skiss eller??
detta ska föreställa kortsidan där vi står nu
men lite mordernare och coooooolare enligt mig :)

Nedre stå, platts för 500-1000

Övre stå
500 = vanlig hockeyvardag då matcherna inte är så klack sattsande
1000 = till storsattsning från jk
då bli student stolarna utbytta mot räcken

Ung student,
billigare sittplatts till yngre hockeyfanatiker

Famillje etage
platts för 500 åskådare

hoppas ni fattar nu :)
jag vet att det är svårt men försök

Ge upp...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:
Caveman skrev:...det är väl alldeles uppenbart att vi alla älskar DIF mer än själva sporten...
Försök inte! Nu vet vi hur du funkar!
Caveman skrev:Du kommer väl inte in i matchen när du tappar helheten, det pågår spel över hela banan.
"Läktaren" på Stadshagen är tre eller fyra rader hög och med tanke på vad du skrev tidigare så tror jag inte ett dugg på att du går dit!

Hä på´re "Djurgårdare"!
Du ger dig på helt fel man när du ifrågasätterhur mycket jag älskar DIF eller går på Stadshagen. Nä, läktarna är inte så "höga" men jag står hellre där för att se bättre. Än mindre läktare var det när när jag var på Gunnilse-DIF på den tiden, men jag var där ändå.

Sedan är du bra på att rycka ur meningar ur sitt sammanhang. Du skrev om grodperspektiv på Stadshagen, jag påpekade att DU hade fel eftersom jag står på den inte så "höga" läktaren. Då jämför du vad jag skrivit om Hovet/Globen.

Att jag skrev skitsnack har sin förklaring, du menade på att du älskade DIF SÅ mycket att du ville stå vid ett plexi..

Men självklart, du får stå/sitta var du vill. Alla har sina olika uppfattningar om var man trivs bäst.

blårandigt>>

Bra inlägg!
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Sirrebirre>>

Klart att man ser isen från plexit, men du ser inte mycket av spelet. Det är väl därför tränarna brukar STÅ på bänkarna för att få mer överblick?

Absolut jag förstår och respekterar din åsik. Om jag får anta! så antar jag att du är typen som vill kunna se hela planen och analysera spelet.

Men om vi säger så här, taktik och spelförståelse har(enligt min upfattning)aldrig varit något som lockat den större mängden Publik. Det är showen folket är ute efter, Hockey är och kommer alltid vara en show för publiken. Det är inget man kan undkomma.

Det märks direkt att mesta delen av publiken faktiskt inte har så ingående kunskaper om Ishockey taktiskt sett. Den större mängd av publik blir sura/arga när det går dåligt för laget utan att veta varför. Jag blir själv förvånad när folk kommer in hit och säger att "Aa fan va vi sög idag, vi borde vunnit mot mora, dom ligger efter oss i tabellen och vi har bättre lag på pappret, bla bla bla bla". Bara det visar kunskapen om hockey!. Men nog om det.

att flytta publiken närmare sargen gör showen bättre, och stämmingen bättre. Nu säger jag inte att man ska stå i samma höjd som isen, men om själva "sitt/stå" platserna börjar i samma höjd som sargkanten så har man faktiskt en någorlunda blick över isen. Plus att när man kommer närmare spelet så blir det en annan inlevelse i matchen, man börjar pumpa adrenalin när det hettar till framför en och man reagerar mer. Kort sagt, man visar mer känslor när man kommer så nära spelarna och spelet.

Sen att du säger att barnen och autografjägarna gärna kan få stå vid sargen. håll sånt ute, bara för att man vill uppleva en mäktig känsla ska man inte förknippas med sådana.

Sen att säga att spelarbåset ska vara i höjd med jumbotronen var att ta i. men det finns en annan anledning till att tränarna står i båset, det är för att dom kommer in i matchen på ett annat sett än att stå och observera spelet. Dom känner av spelarna och spelet på ett annat sätt.

Nu vart det lite långt, men jag hoppas du förstår hur jag tänker!
Djurgår'n tills jag dör !
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte förstå de människor som vill sitta precis bredvid ett plexiglas. Överblicken blir lika med noll. Du ser din lilla vinkel och inget mera alls. Ungefär som när man förpassas till gamla Ullevis bortaläktare. Därifrån ser man i bästa fall 25% av ena planhalvan. Resten är helt bortom synfältet. Skulle faktiskt vilja gå så långt som att hävda att det är bättre att sitta lite högre upp i en kurva jämfört med att sitta på första raden på en långsida.

Och att dessutom ta upp NHL som något att eftersträva gör mig lätt illamående. Hela NHL-jippot kan de ta och behålla i Nordamerika. Jag vill inte ha en jumbotron som leker simon says och hela publiken apar efter som lobotomerade fiskmåsar. I NHL tvingas de skapa stämning uppifrån då deras publik på egen hand inte är kapabel att fixa stämningen, beklämmande dåligt i min mening. Nu skall det sägas att det var ett bra tag sedan jag var på en NHL match och mycket kan ha förändrats, men det var definitivt inte mycket till tryck och några egentliga klackar var det aldrig tal om. Kändes mest som att det rörde sig om feta amerikaner som var minst lika intresserade av sin cola och snacks som de var av matchen.

Skall man titta och ta lärdom av någon liga i någon lagsport borde det göras studiebesök till tyska Bundesliga. Där har man lyckats kombinera ståplatstrycket med de finare platserna på ett enormt bra sätt. Inte alls förvånande att tyska lagen har de bästa snittsiffrorna i Europa när det kommer till publik.

Att tränarna står upp i båset skulle jag gissa har att göra med att de som ståendes får en bättre överblick över en större del av isen jämfört med om de skulle sitta ner. Sedan verkar det vara genetiskt nedärvt att tränare skall vanka av och an i båset tuggandes tuggummi. vad detta beteende beror på får dock en antrpolog försöka reda ut.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Kan inte förstå de människor som vill sitta precis bredvid ett plexiglas. Överblicken blir lika med noll. Du ser din lilla vinkel och inget mera alls. Ungefär som när man förpassas till gamla Ullevis bortaläktare. Därifrån ser man i bästa fall 25% av ena planhalvan. Resten är helt bortom synfältet. Skulle faktiskt vilja gå så långt som att hävda att det är bättre att sitta lite högre upp i en kurva jämfört med att sitta på första raden på en långsida.

Och att dessutom ta upp NHL som något att eftersträva gör mig lätt illamående. Hela NHL-jippot kan de ta och behålla i Nordamerika. Jag vill inte ha en jumbotron som leker simon says och hela publiken apar efter som lobotomerade fiskmåsar. I NHL tvingas de skapa stämning uppifrån då deras publik på egen hand inte är kapabel att fixa stämningen, beklämmande dåligt i min mening. Nu skall det sägas att det var ett bra tag sedan jag var på en NHL match och mycket kan ha förändrats, men det var definitivt inte mycket till tryck och några egentliga klackar var det aldrig tal om. Kändes mest som att det rörde sig om feta amerikaner som var minst lika intresserade av sin cola och snacks som de var av matchen.

Skall man titta och ta lärdom av någon liga i någon lagsport borde det göras studiebesök till tyska Bundesliga. Där har man lyckats kombinera ståplatstrycket med de finare platserna på ett enormt bra sätt. Inte alls förvånande att tyska lagen har de bästa snittsiffrorna i Europa när det kommer till publik.

Att tränarna står upp i båset skulle jag gissa har att göra med att de som ståendes får en bättre överblick över en större del av isen jämfört med om de skulle sitta ner. Sedan verkar det vara genetiskt nedärvt att tränare skall vanka av och an i båset tuggandes tuggummi. vad detta beteende beror på får dock en antrpolog försöka reda ut.
Hela arenean blir tightare och intimare när stolsraderna går ända fram till glaset. Överblicken kanske blir lidande men jag lovar att det är en adrenalinkick utöver det vanliga att hamna där nere. Det är först där man fattar hur fort det faktiskt går - ett faktum som alena förklarar varför man skulle vilja sitta där, tappad överblick till trots...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Fricke skrev:Hela arenean blir tightare och intimare när stolsraderna går ända fram till glaset. Överblicken kanske blir lidande men jag lovar att det är en adrenalinkick utöver det vanliga att hamna där nere. Det är först där man fattar hur fort det faktiskt går - ett faktum som alena förklarar varför man skulle vilja sitta där, tappad överblick till trots...
För popcornspubliken är det primära att ha bra platser, vi övriga vill ha tryck på en tät och intim arena och vara så nära spelet som möjligt...
Bild

Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Kall-El skrev:Kan inte förstå de människor som vill sitta precis bredvid ett plexiglas. Överblicken blir lika med noll. Du ser din lilla vinkel och inget mera alls. Ungefär som när man förpassas till gamla Ullevis bortaläktare. Därifrån ser man i bästa fall 25% av ena planhalvan. Resten är helt bortom synfältet. Skulle faktiskt vilja gå så långt som att hävda att det är bättre att sitta lite högre upp i en kurva jämfört med att sitta på första raden på en långsida.

Kan inte få ihop en koppling mellan en fotbollsplan och en ishockeyrink..
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

Varför är så många här rädda för/emot förändring?

Sittplatser precis intill plexit är suveränt. De skulle inte vara de billigaste platserna som nån skrev utan de dyraste. I Madison SG går de biljetterna för $8000/st. Per match.

Det skulle heller inte ta något från stämningen i arenan. Klacken ska ju hålla till på kortsidan/kurvorna så de kan vara oförändrade.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Håller med till 100%.

Var själv lite sent ute till en finalmatch i Globen och hamnade på första raden.
Fick spendera större delen av tiden med att blicka upp mot jumbotronen vilket min nacke inte tyckte så mycket om. Satt mest och retade mig på hur usel plats jag hade, och trots en säker seger var mycket av glädjen förlorad.
Och i Globen är ändå första raden en bit upp.

Vet inte om jag skulle göra om det även om biljetten så vore gratis, då skulle jag nog hellre beställa hem matchen. Jag vill i varje fall SE matchen.
Skriv svar