Slutspelet säsong 07/08 - Vi älskar er ändå!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

LHC vill ha oss? HAHA, det ska dem få äta upp, dem kommer bli överkörda varenda match ju! Som vissa lhc:are sa efter en förlust mot DIF: Våra divor spelar ju bara för pengar.

I en krävande lhc-publik efter torsken på hovet på tisdag kommer dem darra som f*n och blir ett lätt byte för Djurgår´n, sedan kommer dem tillbaks till hovet och blir uppätna som kackerlackor, och medans dem ligger under med 4-0 så buas Fernholm ut som bara den varje gång han får pucken, och DIF tar vara på hans felpassningar då Fimpen får en bjudninging, och Linkan två, och slutresultatet blir 7-0 till oss.

Sedan åker många Djurgårdare till deras arena för att se dem gå vidare till semi, och i och med att det blir mycket DIF i arenan kan grabbarna kämpa sig till en 4-2 seger, med sista i öppna kassen.

Alltså 4-0 i matcher till DIF mot lhc!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev: Är helt övertygad om att HV tjänar 5-6 timmar per enkelresa på att lira mot oss jämfört med Skellefteå. Har den staden ett flygfält över huvud taget?
Tror faktiskt dom har en flygplats mitt ute i obyggden:)
Typ 2 mil söder om She-lef-too-youu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

citat:
– Finns Djurgården kvar efter att HV71 valt så vill vi möta dem, säger EN spelare i Linköping.

inte lika säker på att resten av spelarna & lagledningen tänker så
jjonas

Inlägg av jjonas »

Lee Harvey Oswald skrev:citat:
– Finns Djurgården kvar efter att HV71 valt så vill vi möta dem, säger EN spelare i Linköping.

Undrar om det är Fernholm som sade så :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

jjonas skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:citat:

Undrar om det är Fernholm som sade så :D
Lee Harvey Oswald du har säkert rätt.

Men han säger faktiskt "Finns Djurgården kvar så vill vi möta dem". Alltså bör det ju vara åtminstone någon mer som vill det.
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

Kall-El skrev:
oswä0216 skrev:Konstigt att kunna motivera att Hv71 skulle välja oss istället för SAIK pga den långa vägen.
De flyger väll antagligen och det går ju till och med fortare än att åka buss till STHLM. Dessutom är det löjligt att tro att et lag väljer motstånd tackvare resa. Man väljer det lag man vinner lättast över inget snack. Hv71 kommer välja SAIK, vi kommer få Linköping, MoDo väljer Frölunda och Färjestad får Timrå. De är jag beredd att satsa en tusing på.
Du kan inte mäta restiden i vad det tar att göra själva resan bara. OM du tvingas flyga tillkommer en lång rad andra aspekter som att ta dig till och från flygplatsen, få loss ditt bagage, väntetider, förseningar, väderstrul mm.

Vissa av dessa saker kan självfallet inträffa även om man tar bussen, men lika stora problem blir det aldrig. Vidare kan man välja när man vill åka med sin buss samt att spelarna kan sitta på sina vanliga platser, ja enkelt uttryckt allt är som vanligt och det finns en trygghet i detta som inte nog kan underskattas. Ur en ekonomisk aspekt är det dessutom bra mycket billigare att ta sin egen buss jämfört med att köpa på sig 30 flygbiljetter...

Är helt övertygad om att HV tjänar 5-6 timmar per enkelresa på att lira mot oss jämfört med Skellefteå. Har den staden ett flygfält över huvud taget förresten eller tvingas HV flyga till Luleå för att sedan ta en bussen vidare?
HIV skulle naturligtvis chartra ett eget plan, vilket betyder att de flesta av dessa småhinder försvinner.

Jag tror verkligen inte att resorna spelar nån roll när man väljer slutspelsmotståndare, däremot tror jag HV kan välja oss ändå, men på andra grunder.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

JAA lhc i kvarten!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

GOTT!!

Ska beställa ståplatsbiljetter till chokladrullen direkt!

Blir väl inga speciella klackbiljetter utan man får väl välja om man vill stå i DIF-klacken på ståplats?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Yepp, inte totalt oväntat. Att HV skulle lotta var så enormt skitsnack så det inte är sant... aja, blir ruskigt intressant, kommer bli en jämn serie - det är jag ganska övertygad om.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Linköping blir kanon!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Nu har vi en fantastisk chans på semifinal. Krossa tattarcluben!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nu jävlar!!!! Mitt hat till LHC och Daniel Fernholm kommer sprudla över under den här serien samtidigt som kärleken till DIF kommer ta laget till semi!

Djurgårdsfamiljen ska fan fixa det!!!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Av alla onda ting var det det bästa som kan hända, LINKÖPING, kom bara ihåg den förnedrande förlusten och det missade slutspelet för ett år sedan.

Nu...är det dags för revansch, två års ökenvandring är slut.

Dax för MESTA MÄSTARNA att visa korna från Linköping sin plats i KOHAGEN :twisted:
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev: Är helt övertygad om att HV tjänar 5-6 timmar per enkelresa på att lira mot oss jämfört med Skellefteå. Har den staden ett flygfält över huvud taget?
Tror faktiskt dom har en flygplats mitt ute i obyggden:)
Typ 2 mil söder om She-lef-too-youu
Dom har... muppnamnet nummer tre. Sjöbotten.

Now we are landing at the bottom of the lake, please fasten your seatbelts
Skriv svar