Jag håller med dig i detta till 100%.Kall-El skrev:Känns för övrigt som att många som vill ha tillbaka Wikegård vill ha det för att han syns och hörs i media samt kan kasta ur sig hyggliga / roliga kommentarer med jämna mellanrum. Detta är kanonkunskaper att besitta om man skall jobba inom media, men om man skall vara tränare krävs det även en hel del taktiskt kunnande och här tycker i vart fall jag att det inte riktigt räcker hela vägen fram. Det är en sak att ta fram lite bilder på en monitor och tala om vad spelare gör bra eller mindre bra en helt annan att faktiskt få ett lag att spela på rätt sätt. Då jag inte har någon som helst relation till Wikegård är jag inte rätt man att avgöra hur hans personkemi är, men tyvärr räcker det inte med att ha DIF-hjärta för att träna en klubb det krävs betydligt mer än så.
Självklart har Wikegård gjort flera bra saker också, inte minst juniorsatsningen, men nu måste vi få in en tränare som kan få laget att prestera bättre samtidigt som han utvecklar individerna. Få tag på en tränare av den kalibern är självfallet inte det enklaste, men vill vi ta ett kliv till i utveckling känns detta som helt nödvändigt.
Men vem ska vi lyckas gräva fram som besitter rätt egenskaper?
Det ska bli mycket spännande när det väl blir klart.
Om vi vågar pröva något nytt så varför inte U Dahlen/M Johansson nästa år? Såg att Kall-El nämnde honom i ett tidigare inlägg.
Micke har varit med och skaffat sig lite tränarrutin i elitserien och Dahlen har säkerligen nya och fräscha tankar från många år i den yttersta hockeyeliten.
Medialt känns Dahlen också klockren, väldigt ödmjuk och proffsig, precis så som spelare och ledare i Djurgården ska framträda utanför isen (på isen skippar vi ödmjukheten mot järnkamintuffhet såklart ).
Kanske man ska lägga in en riktig högoddsare också:
Espen Knutsen