Vem ska träna DIF 08/09

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilken person med Djurgårdskoppling anser du ska träna DIF 08/09?

Omröstningen slutade 2008-03-07 12:08:51

Putte Carlsson
8
7%
Hardy Nilsson
15
14%
Niklas Wikegård
40
37%
Stephan Lundh
7
6%
Challe Berglund
7
6%
Kenta Johansson
14
13%
Arto Blomsten
1
1%
Leif Boork
2
2%
Thomas Johansson
1
1%
Tommy Albelin
2
2%
Annan
11
10%

Antal röster: 108

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Känns för övrigt som att många som vill ha tillbaka Wikegård vill ha det för att han syns och hörs i media samt kan kasta ur sig hyggliga / roliga kommentarer med jämna mellanrum. Detta är kanonkunskaper att besitta om man skall jobba inom media, men om man skall vara tränare krävs det även en hel del taktiskt kunnande och här tycker i vart fall jag att det inte riktigt räcker hela vägen fram. Det är en sak att ta fram lite bilder på en monitor och tala om vad spelare gör bra eller mindre bra en helt annan att faktiskt få ett lag att spela på rätt sätt. Då jag inte har någon som helst relation till Wikegård är jag inte rätt man att avgöra hur hans personkemi är, men tyvärr räcker det inte med att ha DIF-hjärta för att träna en klubb det krävs betydligt mer än så.

Självklart har Wikegård gjort flera bra saker också, inte minst juniorsatsningen, men nu måste vi få in en tränare som kan få laget att prestera bättre samtidigt som han utvecklar individerna. Få tag på en tränare av den kalibern är självfallet inte det enklaste, men vill vi ta ett kliv till i utveckling känns detta som helt nödvändigt.
Jag håller med dig i detta till 100%.

Men vem ska vi lyckas gräva fram som besitter rätt egenskaper?
Det ska bli mycket spännande när det väl blir klart.

Om vi vågar pröva något nytt så varför inte U Dahlen/M Johansson nästa år? Såg att Kall-El nämnde honom i ett tidigare inlägg.

Micke har varit med och skaffat sig lite tränarrutin i elitserien och Dahlen har säkerligen nya och fräscha tankar från många år i den yttersta hockeyeliten.

Medialt känns Dahlen också klockren, väldigt ödmjuk och proffsig, precis så som spelare och ledare i Djurgården ska framträda utanför isen (på isen skippar vi ödmjukheten mot järnkamintuffhet såklart :twisted: ).

Kanske man ska lägga in en riktig högoddsare också:
Espen Knutsen
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Olon skrev:
Micke Nylander skrev: Den tanken har slagit mig. Eftersom Djurgården söker någon som kan förmedla den härliga Djurgårdsanda vi har så tror jag det finns enbart en "icke svensk" tränare som skulle klara av det.

Clement Jordoin (tror jag stavade rätt där). Han är personlig vän till Niklas Wikegård och fått lära sig en hel del om DIF de gånger han besökte Niklas och föreningen. Han har tränat NHL-lag och förra året var han med i Kanadas J20-lag här i Sverige under Juniorvm. Vet dock inte vad killen gör nu. Dock var det jäkligt intressant att snacka hockey med honom, verkar vara riktigt jävla duktig!

Ha det!
Jag tycker nog att det finns en till - nämligen Espen Knutsen! (...om man nu kan räkna honom som icke-svensk)
Klivet från 3(?) år i Vålerengen är väl antagligen för stort dock, men jag hoppas att han tar ytterligare några kliv och återkommer till föreningen i framtiden.
´

Läste igenom och såg att du redan nämnt Espen, jaja, vad säger man

Skämmes ta mig fa.. :oops:
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Bautabröl skrev:
Olon skrev:Kommentarer på val av alternativ...
Kan inte Albas skräck kliva ner i båset?

Han har allerede en trenerjobb! Han var coach i en kamp jeg dømte tidligere i sesongen.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

http://www.youtube.com/watch?v=XfmGDkYtPRI

Här är Espen Knutsen in action, driver på sina gutter mycket bra! Skulle passa perfekt med Micke och Montén enligt min mening...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Josefsson skrev:http://www.youtube.com/watch?v=XfmGDkYtPRI

Här är Espen Knutsen in action, driver på sina gutter mycket bra! Skulle passa perfekt med Micke och Montén enligt min mening...
Haha, störtskön! :lol:
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Allvarilgt talat så tycker jag att vi bör försöka få hit espen som effterträdare till säcken :wink:
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Och sen undrar jag om man inte bör hänga upp hans tröjja i taket
bland dom andra mäcktiga djurgårdarna??
jjonas

Inlägg av jjonas »

corrado_boy skrev:Och sen undrar jag om man inte bör hänga upp hans tröjja i taket
Menar du Espens eller Säckens tröja?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

jjonas skrev:
corrado_boy skrev:Och sen undrar jag om man inte bör hänga upp hans tröjja i taket
Bra ishockeyspelare var de båda, men de spelade mycket i andra klubbar också.
jjonas

Inlägg av jjonas »

blocco skrev:
jjonas skrev:
Båda har väl spelat i DIF?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

jjonas skrev:
blocco skrev:
jjonas skrev:
Båda har väl spelat i DIF?
Japp.. men:

-Säcken gjorde sex säsonger som spelare i tälje efter sin sejour i Djurgården.
-Espen spelade 4,5 säsonger i NHL mellan två perioder i DIF, innan dess spelade han dessutom ett flertal säsonger i Norge. Sen avslutade han ju sin karriär ganska tidigt pga skada.

Ska man ha sin tröja så ska man ha spelat länge i laget och gjort mycket. Espen framförallt visade ju väldigt stort hjärta när han valde Djurgården före pengarna i andra klubbar, men han spelade för mycket på annat håll också. Tyvärr. Men det betyder inte att han inte kommer att bli ihågkommen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall en tröja upp i taket måste spelaren lirat minst 10 säsonger i klubben som minst....
degen

Inlägg av degen »

Jag tycker att Dahlen vore bra och jag vet att DIF vill få Dahlen till Stockholm
Djurgården
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Nä men jag tycker vi ska försöka få hit espen knutsen som tränare eller
hardy nillson ;)
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Arto Blomsten då ??
Skriv svar