djurgårdarn3 skrev:över 11500 biljetter sålda men varför är det sånt drag nu och inte dom 20 första matcherna? jo det ska jag förklara.
dom flesta (inte alla) Djurgårdare är medgångssupportrar dom kommer när det går bra för DIF och skiter i höstsäsongen för dom matcherna gäller inget, men det är klart dom gör hade vi inte lirat som vi gjorde på Hösten så hade vi inte vart där vi är nu.
men nu när det går bra för DIF dom utklassar topplag efter Topplag (FBK, LHC mm) så kommer dom och vågar g ut med att dom är Djurgårdare.
själv tror jag att om alla skulle ha viljan och visa lite hjärta för DIF så skulle det kunna vara fullsatt i Globen varenda match.
Gör som Frölunda dom satsar som f*n nu på både spelare och arena och dom kommer inom några år vara Sveriges klart överlägsna lag om inget händer med odm andra storlagen. DVS DIF
Det är väl snarare så att detta är en Lördagsmatch vilket har visat sig vara en succé. Det gör också att det kan komma supportrar från Gävle för att följa denna match på plats. Sen är det sista matchen innan landslagsuppehållet, så nästa match spelas den 14/2.
Tycker inte att man kan kalla DIFs supportrar för medgångsupportrar då vi har slutit upp bakom vårt hockeylag under några tunga säsonger.
Caveman skrev:
Tycker inte att man kan kalla DIFs supportrar för medgångsupportrar då vi har slutit upp bakom vårt hockeylag under några tunga säsonger.
Nu är du jävligt enögd. Vi har mängder med medgångssupportrar, se bara på forumet.
Caveman skrev:
Nu är du jävligt enögd. Vi har mängder med medgångssupportrar, se bara på forumet.
Tycker det verkar som om dem flesta här inne INTE kommer ifrån Sthlm ( eller, jag kanske har fel?), vad jag menar med det är att dem på detta forum inte fyller Globen...
Men det handlar inte om några medgångssupportrar på Lördag, som jag skrev innan så kommer det att bli mycket folk pga att det är LÖrdag & att det är sista matchen innan uppehållet. Är Brynäs -supportrarna också medgångare?
Caveman skrev:
Är Brynäs -supportrarna också medgångare?
Nej, dom känner inte till något annat än tommy sjödin och sin egen häst.
Caveman skrev:
Är Brynäs -supportrarna också medgångare?
Nej, dom känner inte till något annat än tommy sjödin och sin egen häst.
Caveman skrev:
Tycker det verkar som om dem flesta här inne INTE kommer ifrån Sthlm ( eller, jag kanske har fel?), vad jag menar med det är att dem på detta forum inte fyller Globen...
Men det handlar inte om några medgångssupportrar på Lördag, som jag skrev innan så kommer det att bli mycket folk pga att det är LÖrdag & att det är sista matchen innan uppehållet. Är Brynäs -supportrarna också medgångare?
Jag kommer inte från vår kära hufudstad, men jag åker ändå upp till sthlm minst 10 ggr per år för att se och hejja fram Djurgården. Har ca 100 mil tur och retur, så jag lägger mycket pengar på den förening som betyder så otroligt mycket för mig.
Hade jag bott i Sthlm så hade jag varit där varje match...tycker att det är riktigt tråkigt att dom som ändå har nära till Hovet/globen och håller på D.I.F inte fyller arenorna till max, med tanke på hur mycket folk det bor i närheten...
Visst alla matcher kan man ju inte gå på, så är det ju bara.