Timrå IK - Djurgårdens IF, 12/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Som vanligt gör Timrå oss fullkomligt uddlösa. Ska vi vinna mot dem, speciellt borta, måste vi göra första målet. Om Linkan satt sitt friläge hade matchen nog sett annorlunda ut.

Nu var det inte många som klarar sig undan med godkänt, men Printz, Timmy och faktiskt Bäcker är tre av dessa. Linus Persson, som fick göra några byten med Fimpen och Ölve på slutet, imponerade mest då han direkt tacklade ner två TIK-spelare och sedan gjorde mycket av jobbet som ledde till vårt mål. Såg återigen ut som "en ung Ölvestad".

Hata, hata, hata Göteborg!
jjonas

Inlägg av jjonas »

DIF gör en hyfsad första period. I andra och tredje handlade det i stort sett bara om Timrå. Matchen på måndag är grymt viktigt och den ska vi vinna!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Råder nog ingen tvekan om vilket lag Timrå väljer i slutspelet om vi är ett av altenativen.

Känns faktist som att vi har större chans mot HV i en kvartsfinal än mot Timrå i nuläget.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Som vanligt, 19 skott fick vi iväg, preci som jag brukar säga, Timrå tillåter inte att motståndarna får skjuta mer än 20 skott. Stämmer allt som oftas.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Vi får väl tacka "CHALLE" han vet hur han skall göra Djugårn uddlösa, 4 torskar talar sitt tydliga språk :(
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

RESPEKT, väl talat

Är det någon som är en pinsam indevid så är det för fan du. Det här är det klassiska, så fort vi åker på stryk så läser man på forumet: "Åhh, sparka tränaren. Han är en jävla idiot som inte lyckas med någonting. Avgå hela skiten". Sen så vinner vi en match och då är alla helgon. Och har han aldrig visat resultat. VI VAR TIPPADE SIST AV PRECIS ALLA INFÖR SÄSONGEN! VI LIGGER PÅ 6:E PLATS NU! Så enkelt är det. Han har lyckats i år och det har hela Djurgården, med det materialet han har att jobba med är det jävligt bra gjort av Säcken. Nu har vi förlorat två matcher i rad men vilken förening har inte gjort det. Vi ska varken slå Timrå eller Modo rent spelmässigt på bortaplan, bägge föreningarna har större muskler. Kort sagt kommer vi till slutspel så är det här en MYCKET bra genomförd säsong[/quote]
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Är det någon som skojar här ?
Fyra matcher och fyra förluster emot ett j-vla 1-3-1 gäng, kom igenm dett< är på intet sätt godkänt.

Marusak är helt bedrövlig och jag hoppas slippa få se honom något mer den här säsongen!
Härlig tryckare av Printz idag på pissnisse.

Larsson höll inte måttet idag, åtminstone två av målen får han ta på sig, men å andra siden vilken hjälp får han av sina backar ?

Nu glömmer vi detta och kör över sillstryparna på måndag.
Får vi månne se nen repris av Printz på kärringen Andersson ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Önskar verkligen Falk på isen nästa match. Falken kan till skillnad från Engkvist hålla ihop sin kedja även när det går tungt. Timrås tredje mål föregås av tre förlorade tekningar i egen zon.

För övrigt tycket jag att Linus Persson såg pigg ut när han fick chansen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Frasse skrev:Är det någon som skojar här ?
Fyra matcher och fyra förluster emot ett j-vla 1-3-1 gäng, kom igenm dett< är på intet sätt godkänt.

Marusak är helt bedrövlig och jag hoppas slippa få se honom något mer den här säsongen!
Härlig tryckare av Printz idag på pissnisse.

Larsson höll inte måttet idag, åtminstone två av målen får han ta på sig, men å andra siden vilken hjälp får han av sina backar ?

Nu glömmer vi detta och kör över sillstryparna på måndag.
Får vi månne se nen repris av Printz på kärringen Andersson ?

Varför har du fått för dej att DIF skulle klara av ett 1-3-1 spelande Timrå.

Man får ge Timre lite cred, dem gör det jävligt stilfullt.

Ja är med på att Printz plockar Andersson, fast det går lika bra om Ossi gör det.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Nu får vi börja tagga till, lagen i botten börjar närma sig...
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Efter borta mot MoDo var detta säsongens mest väntade torsk, så för att vara lördag eftermiddag efter DIF-förlust känns det ändå som att livet vär värt att leva att tag till :wink:

Nu när vi inte vinner borta längre går det knappt att betona hur viktiga hemmamatcherna blir framöver, 6p ner till sträcket.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Läser att Knirre är igång igen..
Ossi platsade inte... Eller vad skrev du? Han har gjort över 400 matcher i NHL, då snackar vi NHL och inte farmaligan, för där har ha inte ens varit.

Jag kanske formulerade mig dåligt. Jag pratar ju om Marusak såklart. Skrev att vi har dåliga backar, förutom Ossi, men ändå platsar han (han= Marusak) inte, vilket säger allt.

Är medveten om att jag är fruktansvärt pessimistisk, och jag överdriver gärna också, något som många uppfattar lite för bokstavligt. (Tex. Skriver jag att vi skulle förlora mot ett div. 4-lag så menar jag det naturligtvis inte, vi skulle med all säkerhet få oavgjort mot topplagen i fyran. :wink: ) Angående "Säcken" så vill jag dock försvara mig med att jag har sågat honom sedan lååååång tid tillbaka på grund av hans helt enkelt obefintliga spelidé och stundtals horribla laguttagningar och coachning. Det är inget jag kommer på efter en förlust direkt, men ofta kan det väl vara då, när man är upprörd, som man har motivationen till att skriva ner det. Ska försöka att komma ihåg att gå in här och skriva "Avgå Säcken!" efter nästa seger, eftersom att jag fortfarande kommer att vara av åsikten att han måste bort då.
Senast redigerad av *Knirre den 2008-01-12 18:43:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Precis, våra största konkurrenter just nu heter Frölunda, Modo, SAIK och Brynäs, och den sistnämde tog som bekant 3 pinnar idag mot SSK.

Och vår fina målskillnad på +6 från några omgångar sedan har förvandlats till -2.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

ONT ATT MÖTA DJURGÅR'N JA DET GÖR ONT ATT MÖTA DJURGÅR'N OOONT ATT MÖÖÖÖTA DJUUUURGÅRN ! ;)
Djuuuuuuuuuuuuu
Highwind

Inlägg av Highwind »

Där är den Printz jag gillar... Mer sånt.
Skriv svar