Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 30/12 2007
det är helt rätt i det du säger det är tredje raka och på dom senaste sex matcherna har det sätt ut såhärPinnen skrev:Så jävla skönt! Missade matchen eftersom det stod matchstart 18.30 på Radiosporten >;( Men fyfan va lättad jag blev när jag fick höra resultatet !
Är detta den tredje raka segern för oss eller är jag ute och cyklar?
4 vinster - 1 oavgjord - 1 förlust
det tycker jag är ett väldigt bra facit

Seger för DIF mot SAIK
Gud va skönt å vinna mot dom 3 friska poäng en riktig nyårspresent för grabbarna 

Älska DIF
- Karlstaden
Man kan absolut diskutera vilket lag som skulle vara de värdiga vinnarna men delade poäng hade nog varit mest rättvist om man ser till hela matchen då SAIK dominerade matchen minst lika mycket i sista perioden som DIF gjorde det i första, hur som helst så känns det som om det kan kvitta i slutändan då jag tror att båda dessa lag kommer att spela slutspel till våren.
Inte alls en bra spelad match denna dag då det kändes som om båda lagen var livrädda att göra bort sig....
Inte alls en bra spelad match denna dag då det kändes som om båda lagen var livrädda att göra bort sig....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Oj oj oj där hade vi lite flyt va? Hoppas nån därute väger tur mot otur i de olika matcherna, nånstans har vi nog haft en jäkla otur som får med oss alla 3 pinnar idag...men underbart skönt är det, kolla in tabellen och bara SNORTA in placeringen ;)
Jag hoppas fler kandidater gives men visst måste OSSI bli Årets Järnkamin??? Bara tänk vad han betytt hittills...kör han på åtminstone säsongen ut för oss är jag fan nästan beredd hissa hans nr i taket (men bara nästan ;)
Jag hoppas fler kandidater gives men visst måste OSSI bli Årets Järnkamin??? Bara tänk vad han betytt hittills...kör han på åtminstone säsongen ut för oss är jag fan nästan beredd hissa hans nr i taket (men bara nästan ;)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Turseger? Nja, ska man se över hela matchen var det inte oförtjänt att vi vann. De två första perioderna var våra medan Skellefteå hade tredje.
Att vi sedan avgör sent är väl inte helt ovanligt i hockey, eller?
Däremot var matchen riktigt dålig.
Kedjan Axelsson, Ottosson och Anger måste ha gjort årets sämsta insats för deras del. Axelsson pojklagsspelade i egen zon då de fick kvittera till 2-2. Pinsamt att sådana misstag sker på denna nivå.
Men tur? Äh, Skellefteå var ännu sämre än oss.
Att vi sedan avgör sent är väl inte helt ovanligt i hockey, eller?
Däremot var matchen riktigt dålig.
Kedjan Axelsson, Ottosson och Anger måste ha gjort årets sämsta insats för deras del. Axelsson pojklagsspelade i egen zon då de fick kvittera till 2-2. Pinsamt att sådana misstag sker på denna nivå.
Men tur? Äh, Skellefteå var ännu sämre än oss.
Jag håller inte riktigt med om att vi gör en bedrövligt dälig match. Den första perioden är bra, framförallt första 10. Vi skapar en hel del chanser, utan att blotta oss bakåt. Andra perioden genomförde vi också en taktiskt helt ok insats. I tredje blev vi tyvärr för passiva. Det var ändå skönt att se att vi har lärt oss läxan och inte satsar huvudlöst framåt och hoppas på det bästa bakåt. Oavgjort hade dock varit mer rättvist...
- DIF_Soldier
Det är ett mindre mirakel att inte SAIK tog tre poäng. Vi spelade bra i första perioden (förutom de tio sista sekundrarna) men i andra och tredje var det bedrövligt att se Stockholms stolthet. Ossi måste ha gjort säsongens sämsta match igår, fumlade med pucken och slog felpass efter felpass.
Edvin som i ett av uppspelen åkte i egen zon (helt utan press från SAIK) siktade, siktade, siktade och slog icing!
Gillade däremot kedjan Nicke D - Bengan - Linkan. Linkan får då två målfarliga högerskyttar att lägga smörpass till...
Edvin som i ett av uppspelen åkte i egen zon (helt utan press från SAIK) siktade, siktade, siktade och slog icing!
Gillade däremot kedjan Nicke D - Bengan - Linkan. Linkan får då två målfarliga högerskyttar att lägga smörpass till...
Flertalet gånger då jag såg slog Ossi rejäla pass med bra precision, bara det att spelaren på blålinjen inte kunde ta emot utan försökte snurra runt på något konstigt sätt. Sen missade säkert Ossi några enkla passningar också, men tyckte det överlag var problem med puckkontrollen i DIF. Förutom Larsson då, som tog ner pucken i höfthöjd snyggt bakom mål en gång med klubban.
Dock så kändes Ossi lite sisådär, i PP fick han inte kontroll på pucken osv. Men alla kan ha en dålig dag, får hoppas detta var Ossis sista, för han behövs på topp i varje match.
Dock så kändes Ossi lite sisådär, i PP fick han inte kontroll på pucken osv. Men alla kan ha en dålig dag, får hoppas detta var Ossis sista, för han behövs på topp i varje match.