Djurgårdens IF - MODO Hockey 25/11 2006
Bara hoppas Larsson får stå per omgående. Finnens returer ger mig gråa hår. Kan man inte lära killen att returer INTE får släppas rakt uti banan på vilka gävla fösskott som helst??
Här får man också se vad som händer då man slarvar med truppbyggandet. Vi hade inte orken i denna match, drog på oss massa utvisningar och tja tillslut föll alltihop som en korthus. Kan ju verkligen fråga sig varför Ribben inte lirade idag, nog borde han varit ett bättre alternativ i försvaret än Falken. Falken hade dessutom behövts som center. Kika in centeruppställningen i dagens match, var det inte så att vi skulle bygga vårat lag kring just dessa. I sådana fall ligger vi jävligt illa till.
Här får man också se vad som händer då man slarvar med truppbyggandet. Vi hade inte orken i denna match, drog på oss massa utvisningar och tja tillslut föll alltihop som en korthus. Kan ju verkligen fråga sig varför Ribben inte lirade idag, nog borde han varit ett bättre alternativ i försvaret än Falken. Falken hade dessutom behövts som center. Kika in centeruppställningen i dagens match, var det inte så att vi skulle bygga vårat lag kring just dessa. I sådana fall ligger vi jävligt illa till.
- Lee Harvey Oswald
Ok, lika bra att ni börjar förbereda er mentalt på kvalserien redan nu.
Byt tränare brölar många, det kommer knappast att lyfta denna mediokra DIF-upplaga som ännu en gång visar upp en total "hjärn-härdsmälta" i 3:e perioden, 0-4 mot ett MoDo med erkännt stockholskomplex säger det mesta.
Har svårt att se när DIF ska ta 3p nästa gång, kanske mot Oskarshamn eller någon annan hockeymetropol.
Thåström sjöng det förra hösten "Fan, Fan, Fan.
Byt tränare brölar många, det kommer knappast att lyfta denna mediokra DIF-upplaga som ännu en gång visar upp en total "hjärn-härdsmälta" i 3:e perioden, 0-4 mot ett MoDo med erkännt stockholskomplex säger det mesta.
Har svårt att se när DIF ska ta 3p nästa gång, kanske mot Oskarshamn eller någon annan hockeymetropol.
Thåström sjöng det förra hösten "Fan, Fan, Fan.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Okej, han borde kanske ha tagit 2-2-målet och inte släppt retur på deras ledningsmål. MEN glöm inte bort att han faktiskt räddade oss helt i andra perioden.espen21 skrev:Vad gör Lassila egentligen? Han håller inte! Totalt borta hela matchen, har aldrig sett ne mer förvirrad målis. Han får ju enkla avslut att bli farliga målchanser.
Haha detta är ju bara patetiskt, att försöka lasta Lasilla för 0-4 i 3e perioden, makalöst att ni hittar fel i hans spel. Vi har inte ett lag som är bättre än kvalplats, så är det bara. Det tog 20 omgångar för mig att inse det. Trist att detta magplask kom lagom till när folk börjar sluta upp och gå på matcherna tack vare 1/3 kortet. Jag tror då inte att folk kommer dras till matcherna efter detta, blir nog dessvärre tvärtom. Kommer det över 4000 nästa match så antar jag att Stockholmspubliken är lika okunniga vad gäller hockey som i resten av Sverige.
Att det sedan är mycket folk på matchen är väl positivt, men man bör väl också nämna att 60% av klacken trillar in när 5 minuter har gått av varje period och går när 5 minuter återstår.
Att det sedan är mycket folk på matchen är väl positivt, men man bör väl också nämna att 60% av klacken trillar in när 5 minuter har gått av varje period och går när 5 minuter återstår.
Alltid Oavsett.
-
håller med mestadels men det var bara inte Lassilas fel att det gick åt H*elve*e utan hela laget ångar på i början av perioden och slår in 2 puckar och sen känns det som att i både 2:a och 3:e perioderna lägger laget av helt och går hemåt och bjuder in Modo i matchen varför ångar man ine på för fullt och slår in 3:an och 4:an så man får en säker ledning i matchen... det var det som avgjorde matchen stundtals men jag säger 1 sak... INGA RETURER LASSILA 

Självklart är torsken inte enbart lassilas fel, men faktum är att killen slänger ut returer på vilka fösare som helst och detta får inte ske. Inte nog med att han sprider sina returer de går dessutom oftast rakt ut i banan vilket ofta medför att en bra räddning blir helt meningslös. Det är INTE backarnas uppgift att suga upp alla returer finnen släpper. Backarna skall se till att mota bort folk, störa skyttar och ge målisen fritt synfält. Returer om det blir några skall släppas ut mot sargerna.
Låt Larsson stå konsekvent istället. Han kanske inte har de toppar Lassila ibland når upp till, men samtidigt ger han än inte magsår varje gång en motståndfare gör sig redo att skjuta. Idag får han definitivt ta på sig 2 baljor och detta kan omöjligt vara godkänt.
Nu har vi dessutom hamnat i den dumma situationen att vi har två målvakter som darrat lite grand och ingen är uttalad förstakeeper. Inte så lyckat i min värld i alla fall. Kan nog kanske vara läge att bestämma sig för att satsa på en målvakt och ge den förtroendet i ialla fall 6-7 matcher på raken.... Och för min mages skul kan man bara hoppas att valet faller på Larsson!
Låt Larsson stå konsekvent istället. Han kanske inte har de toppar Lassila ibland når upp till, men samtidigt ger han än inte magsår varje gång en motståndfare gör sig redo att skjuta. Idag får han definitivt ta på sig 2 baljor och detta kan omöjligt vara godkänt.
Nu har vi dessutom hamnat i den dumma situationen att vi har två målvakter som darrat lite grand och ingen är uttalad förstakeeper. Inte så lyckat i min värld i alla fall. Kan nog kanske vara läge att bestämma sig för att satsa på en målvakt och ge den förtroendet i ialla fall 6-7 matcher på raken.... Och för min mages skul kan man bara hoppas att valet faller på Larsson!