Djurgårdens IF - MODO Hockey 25/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Byt tränare nu för fan
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

hardrocker35 skrev:var väl bra att skellefteå och mora torskade också
För mig är det totalt skitsamma. Vi kommer inte gå till slutspel genom tappade ledningar osv.

Börja lira hockey, något jag saknar i dagens DIF....
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

frölunda och malmö vann idag. Är nog bara en tidsfråga tills vi ligger på kvalserieplats.

Närmare kvalserie än slutspel rent poängmässigt redan nu. Man blir illamående.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Snacka om 2 livs viktiga matcher mot skellefteå och frölunda närmast
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara hoppas Larsson får stå per omgående. Finnens returer ger mig gråa hår. Kan man inte lära killen att returer INTE får släppas rakt uti banan på vilka gävla fösskott som helst??

Här får man också se vad som händer då man slarvar med truppbyggandet. Vi hade inte orken i denna match, drog på oss massa utvisningar och tja tillslut föll alltihop som en korthus. Kan ju verkligen fråga sig varför Ribben inte lirade idag, nog borde han varit ett bättre alternativ i försvaret än Falken. Falken hade dessutom behövts som center. Kika in centeruppställningen i dagens match, var det inte så att vi skulle bygga vårat lag kring just dessa. I sådana fall ligger vi jävligt illa till.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nån som vet varför inte kristofer ottosson och Timmy pettersson inte spelade??

Thomas johansson blir borta några veckor till..
Han var bisittare under Nhl matchen mellan philly-columbus
då sa han det
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ok, lika bra att ni börjar förbereda er mentalt på kvalserien redan nu.

Byt tränare brölar många, det kommer knappast att lyfta denna mediokra DIF-upplaga som ännu en gång visar upp en total "hjärn-härdsmälta" i 3:e perioden, 0-4 mot ett MoDo med erkännt stockholskomplex säger det mesta.

Har svårt att se när DIF ska ta 3p nästa gång, kanske mot Oskarshamn eller någon annan hockeymetropol.

Thåström sjöng det förra hösten "Fan, Fan, Fan.
espen21

Inlägg av espen21 »

Vad gör Lassila egentligen? Han håller inte! Totalt borta hela matchen, har aldrig sett ne mer förvirrad målis. Han får ju enkla avslut att bli farliga målchanser.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

espen21 skrev:Vad gör Lassila egentligen? Han håller inte! Totalt borta hela matchen, har aldrig sett ne mer förvirrad målis. Han får ju enkla avslut att bli farliga målchanser.
Okej, han borde kanske ha tagit 2-2-målet och inte släppt retur på deras ledningsmål. MEN glöm inte bort att han faktiskt räddade oss helt i andra perioden.
espen21

Inlägg av espen21 »

Grejen är ju att man som målvakt inte bara kan vara bra en period eller i en sekvens av en match. Han släpper ju trots allt en retur som avgör matchen...och det gör han i stort sett varje match
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

espen21 skrev:Grejen är ju att man som målvakt inte bara kan vara bra en period eller i en sekvens av en match. Han släpper ju trots allt en retur som avgör matchen...och det gör han i stort sett varje match
Jo, där håller jag med dig, men ville bara försvara honom lite.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Haha detta är ju bara patetiskt, att försöka lasta Lasilla för 0-4 i 3e perioden, makalöst att ni hittar fel i hans spel. Vi har inte ett lag som är bättre än kvalplats, så är det bara. Det tog 20 omgångar för mig att inse det. Trist att detta magplask kom lagom till när folk börjar sluta upp och gå på matcherna tack vare 1/3 kortet. Jag tror då inte att folk kommer dras till matcherna efter detta, blir nog dessvärre tvärtom. Kommer det över 4000 nästa match så antar jag att Stockholmspubliken är lika okunniga vad gäller hockey som i resten av Sverige.

Att det sedan är mycket folk på matchen är väl positivt, men man bör väl också nämna att 60% av klacken trillar in när 5 minuter har gått av varje period och går när 5 minuter återstår.
Alltid Oavsett.
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

håller med mestadels men det var bara inte Lassilas fel att det gick åt H*elve*e utan hela laget ångar på i början av perioden och slår in 2 puckar och sen känns det som att i både 2:a och 3:e perioderna lägger laget av helt och går hemåt och bjuder in Modo i matchen varför ångar man ine på för fullt och slår in 3:an och 4:an så man får en säker ledning i matchen... det var det som avgjorde matchen stundtals men jag säger 1 sak... INGA RETURER LASSILA :x
espen21

Inlägg av espen21 »

Jag har absolut inte påstått att det bara är hans fel. Laget spelar inte alls bra i halva matchen, men Lassila är inte bra på nåt sätt, det är tyvärr dagens sanning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Självklart är torsken inte enbart lassilas fel, men faktum är att killen slänger ut returer på vilka fösare som helst och detta får inte ske. Inte nog med att han sprider sina returer de går dessutom oftast rakt ut i banan vilket ofta medför att en bra räddning blir helt meningslös. Det är INTE backarnas uppgift att suga upp alla returer finnen släpper. Backarna skall se till att mota bort folk, störa skyttar och ge målisen fritt synfält. Returer om det blir några skall släppas ut mot sargerna.

Låt Larsson stå konsekvent istället. Han kanske inte har de toppar Lassila ibland når upp till, men samtidigt ger han än inte magsår varje gång en motståndfare gör sig redo att skjuta. Idag får han definitivt ta på sig 2 baljor och detta kan omöjligt vara godkänt.

Nu har vi dessutom hamnat i den dumma situationen att vi har två målvakter som darrat lite grand och ingen är uttalad förstakeeper. Inte så lyckat i min värld i alla fall. Kan nog kanske vara läge att bestämma sig för att satsa på en målvakt och ge den förtroendet i ialla fall 6-7 matcher på raken.... Och för min mages skul kan man bara hoppas att valet faller på Larsson!
Skriv svar