Mora IK - Djurgårdens IF, 16/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Man kan iallafall glädjas åt att det är hemma nästa gång.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

*Knirre skrev:Klar förlust., 4-1 känns rimligt.
Att jag aldrig lär mig.. man blir bara besviken när man har så höga förhoppningar..
darthchubby

Inlägg av darthchubby »

5-1
yoda

Inlägg av yoda »

HGärligt nu börjar man känna igen takterna från förra året då det blev lite brakförluster då och då!
Karlaa

Inlägg av Karlaa »

Pinsamt! Hänger ju inte ens med mot mora!...Går bra på hemmaplan men pinsamt borta.. Allsvenskan iår..där kom 5-1
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

yoda skrev:Ritterwand--> Okej då blir det kvalspel med andra ord.
Det behöver det inte bli. Vi kan ju ha tur och några andra lag kan klanta till det, precis som Leksand och SSK gjorde förra året.. men det är ju inget man kan räkna med. Men kval är helt klart en möjlighet. Vilket är ganska skrämmande med tanke på hur DIF de senaster åren har haft svårt att vinna matcher genom att föra spelet eller att ta hem sk. måstematcher.
Användarvisningsbild
rollestolz

Inlägg av rollestolz »

blås av skiten
Erik I

Inlägg av Erik I »

Det ska fan inte bli något kvalspel, men med såna här förluster börjar man ju räkna på vilka 4 som kommer finnas efter Dif efter 55 omgångar. HV och VF borde ju vakna nån gång och SAIK och ex.vis Mora dala...men vem vet? I slutändan måste Dif ta sina egna poäng och inte räkan med att alla topplag slår de andra bottenlagen.

Träna PP i veckan för fan, men någorlunda normal utdelning i kväll hade de vunnit.
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

PINSAMT! PINSAMT! PINSAMT!
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Inte ens jag orkar fan säga att jag inte är orolig längre. Jag hade en bra känsla över det här laget men efter ännu en bortaförlust mot Världslaget mora känns allt bara allmänt dåligt. Skippa snacket "Det var bara omgång 11 av 55" o.s.v Det är den värsta jävla bortförklaringen av dom alla, man kan inte blunda längre, har svårt att se villka lag som ska vara bakom oss förutom malmö.
Näh om det inte blir en rejäl förbättring är det allsvenskan nästa.

Ses i Globen på torsdag hur som helst!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ännu en strålande sista period, bra moral i laget.

DIF kan inte vinna borta, hemma tar man poäng varannan match.
Då kommer man upp till 50p, vilket med mycket flyt räcker till en 10:e plats.

Faan, jag som inbillade mig att denna säsong skulle bli en gnutta roligare än den förra:(

Sluta yra om att DET ÄR JU MÅNGA MATCHER KVAR.
Det är så här det kommer att se ut.
3 torsk.
1 vinnst
2 oavgjorda
2torsk
2 vinnst
4torsk
osv, osv.....
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Erik I skrev:..och SAIK och ex.vis Mora dala...
Varför då?

Malmö, Mora och Skellefteå har alla 11-12 stycken riktiga, etablerade seniorforwards. DIF har 8.

Jag har inget emot att man satsar på unga spelare men då måste det för det första finnas tillräckligt många bra spelare i laget för att kunna föra matcherna och för det andra så måste de unga spelarna vara minst så bra att de kan gå in och spela 10 minuter per match och spela 0-0. Att genast dumpa en massa ansvar unga oerfarna spelare kanske funkar i enstaka matcher men inte över 55 omgångar. Den långa serien hjälper Moras upplägg mer än den hjälper oss.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Säcken och challe får fan i mej ta ett sanck med grabbarna, det funkar inte att spela hyfsat, sen totalt klappa ihop de sista 5 min varenda jävla match!!!

Och det är kanske fan på tiden att vi lär oss föra en match, vi spelar för fan i Elitserien inte knatte hockey!!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Man skäms just nu att vara Djurgårdare.
Detta lag smutskastar just nu den så otroligt underbara DIF-skölden.

Kanske lika bra vi skiter i att åka på bortamatcherna.
Jag nämde för några omgångar sedan att vi kommer gå till slutspel, men nu känns det längre bort än vad det gjorde ifjol.

Jag satt just och jämförde vår trupp ifjol mot för iår, jag kom fram till att fjolårets forwardsuppsättning är bra mycket vassare än den vi har nu.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2006-10-16 20:25:10, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
Tomas81

Inlägg av Tomas81 »

:) :D :) :? :x :? :x :? :( :cry: :cry: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Skriv svar