Djurgårdens IF - Linköpings HC, 24/9 2006
-
-
:D
De här kanske visar att djurgården e svåra att slå på hemmaplan, ATT DOM E SVÅRA ATT SLÅ ÖVERHUVUDTAGET:)

-
:D
Oavgjort mot Frölunda senast och seger mot Linköping är en tydlig signal om att Djurgården i de bästa stunderna kan hålla jämn takt med de bästa. Linköping blixtrade till emellanåt, till exempel efter Djurgårdens ledningsmål i sista perioden då östgötarna under några minuter näst intill spelade powerplay, trots att båda lagen var fulltaliga. Linköping borde ha kvitterat men var alldeles för ineffektivt. I stället släpptes Djurgården in i matchen igen och rann till slut ifrån till en komfortabel vinst.
-------------------
Djurgården för alltid<3

-------------------
Djurgården för alltid<3
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Oerhört skön seger. Var egentligen aldrig orolig men visst fick sig självförtroendet sig en liten törn när Musse satte 1-2. Efter Dragans (vilken kille!) kvittering blev det bara bättre och bättre. Både 3-2 och 4-2 var typiska mål som vi släppte in förra säsongen, med ungefär 4 returer innan pucken går in. Såna mål är extra sköna att få med sig.
Ottosson=Mål-Otto?
Och varför skjuter inte Linkan oftare? (Även om framspelningen till 4-2 var ganska kylig och osjälvisk.)
Ottosson=Mål-Otto?
Och varför skjuter inte Linkan oftare? (Även om framspelningen till 4-2 var ganska kylig och osjälvisk.)
Re: :D
ExpressenDjurgården<33 skrev:Oavgjort mot Frölunda senast och seger mot Linköping är en tydlig signal om att Djurgården i de bästa stunderna kan hålla jämn takt med de bästa. Linköping blixtrade till emellanåt, till exempel efter Djurgårdens ledningsmål i sista perioden då östgötarna under några minuter näst intill spelade powerplay, trots att båda lagen var fulltaliga. Linköping borde ha kvitterat men var alldeles för ineffektivt. I stället släpptes Djurgården in i matchen igen och rann till slut ifrån till en komfortabel vinst.![]()
-------------------
Djurgården för alltid<3

Nyss hemkommen från Globen och jag måste bara få dela med mig av den totala glädje jag har med mig hem!
Snacka om att man bjöds på allt! Linkans underbara handleder, Ottos fortsätter att måla, Dragan målar, Lassila gör ett par fina kanske matchavgörande räddningar och Ölve skär igenom Linköpings försvar som en varm kniv i en Lätta förpackning!
Efter 5-2 målet kom en enorm lättnadskänsla, för lhc låg på ordentligt på slutet. Med lättnaden kom en härlig känsla som jag just då inte trodde kunde bli bättre. Men så kom en 6-2 och en ny våg av totalt välbefinnande svepte över mig
Enda trista var väl publiksiffran och att bortalaget (som vanligt) får ett större stöd på läktaren än vad mesta mästarna, annars var allt som ett vackert gult, rött och blått konststycke!
Fortsätt så här Djurgården!
Snacka om att man bjöds på allt! Linkans underbara handleder, Ottos fortsätter att måla, Dragan målar, Lassila gör ett par fina kanske matchavgörande räddningar och Ölve skär igenom Linköpings försvar som en varm kniv i en Lätta förpackning!
Efter 5-2 målet kom en enorm lättnadskänsla, för lhc låg på ordentligt på slutet. Med lättnaden kom en härlig känsla som jag just då inte trodde kunde bli bättre. Men så kom en 6-2 och en ny våg av totalt välbefinnande svepte över mig

Enda trista var väl publiksiffran och att bortalaget (som vanligt) får ett större stöd på läktaren än vad mesta mästarna, annars var allt som ett vackert gult, rött och blått konststycke!
Lycka är att vara djurgårdare
Otroligt skönt med seger, eller storseger!
Senast redigerad av Johaan den 2006-09-24 18:04:34, redigerad totalt 1 gånger.
GOGO FIMPEN!
Haha fan, Rash va före mig igen!Rash skrev:Nyss hemkommen från Globen och jag måste bara få dela med mig av den totala glädje jag har med mig hem!
Stämmer bra det han sa, även jag nyss hemkommen alltså, men som sagt, vart var all publik? riktigt trist eftersom vi har ett antal eldsjälar som alltid ställer upp och folk som håller i matcharrangemanget osv. Fotbollen är slut gott folk, slut upp och stötta Djurgårn hockey nu förfan! Det är dom värda!
Nu jävlar ska jag sova gott inatt!
Alltid Oavsett.