Djurgårdens IF - Oulun Kärpät, 22/8 2006
-
Citat Jojje från ett tidigareinlägg:
"Förstår inte vad DIF ska i en sånhär turnering och göra. Att bli spöad ett par gånger hjälper kanppast killarnas självförtroende och de som man vill locka till globen i vinter kommer titta på resultatet och sucka och säga något i stil med "jaha, det blir ännu en säsong i botten" sen kommer de inte att gå..."
-------------------------------
I rest my case.....
Du är iofs ung (alt. omogen) och det märks på att du inte har några nyanser i ditt språk.
Jag har inte skrivit att HIFK var "världens bästa lag".
Du beskrev dom som däremot som "mediokra" och det är ett direkt faktafel (du kan slå upp ordet "fakta" i pappas ordbok...) som jag var tvungen att rätta till eftersom du inte kan värdera prestationer i sitt rätta sammanhang.
(Så som medgångssupportrar gör.....)
Så Så, gläds nu åt att vi tamejfan kan släppa in 23 mål om vi gör 24.
Vi vann punkt slut.
"Förstår inte vad DIF ska i en sånhär turnering och göra. Att bli spöad ett par gånger hjälper kanppast killarnas självförtroende och de som man vill locka till globen i vinter kommer titta på resultatet och sucka och säga något i stil med "jaha, det blir ännu en säsong i botten" sen kommer de inte att gå..."
I rest my case.....
Du är iofs ung (alt. omogen) och det märks på att du inte har några nyanser i ditt språk.
Du beskrev dom som däremot som "mediokra" och det är ett direkt faktafel (du kan slå upp ordet "fakta" i pappas ordbok...) som jag var tvungen att rätta till eftersom du inte kan värdera prestationer i sitt rätta sammanhang.
Vi vann punkt slut.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Linkan och Dragan var borta med Jimmie var på is.Diffe89 skrev:Skönt med en seger mot ett på pappret bättre lag trots att bl.a. Linkan, Dragan och Jimmie var borta.
DIF ser otroligt mycket bättre ut denna match än motsvarande i Torvalla ishall för ett år sedan mot Luleå. Alla spelar med självförtroende och är säkra på varandra. Inte mycket till strul i egen zon (även om det förekom) och en enorm vilja att snabbt anfalla och även hålla kvar pucken i anfallszon. Jag tror inte DIF kommer släpa i tabellen efter de tio första omgångarna som de gjort tidigare år.
Vidhåller fortfarande att vi inte har i denna turnering att göra, vi är inte i den positionen att vi kan chansa med 250 000 kr.fd skuggan skrev:Citat Jojje från ett tidigareinlägg:
I rest my case.....
Vi vann punkt slut.
Komiskt att du klagar på mig när du själv skriver som en ordblind tolvåring. Sen kan du gärna förklara för mig hur in i helvete det kan vara fakta om ett lag är bra eller ej, det är högst subjektivt. Men du är ju som du är också. Tack för ett gott skratt!
Jag vill inte släppa in 23 mål i en match. För det är väldigt sällan man gör 24. Du som är faktaexpert kan kanske ta fram fakta om när vi gjorde det sist.
Ha ha ha ha...
quote]
Jag vill inte släppa in 23 mål i en match. För det är väldigt sällan man gör 24. Du som är faktaexpert kan kanske ta fram fakta om när vi gjorde det sist.
Ha ha ha ha...[/quote]
Och du kan ju börja leta efter matchen där vi tydligen släppte in 23 mål, eller kanske berätta när den spelades.....
Ha ha ha ha...[/quote]
Och du kan ju börja leta efter matchen där vi tydligen släppte in 23 mål, eller kanske berätta när den spelades.....

Jag delade Jojjes åsikt om att DIF inte kändes rätt i denna turnering - som laget spelat hittills får jag kanske omvärdera den åsikten men jag vill ändå höja ett varningens finger.
Försäsongen handlar om två saker:
1. att spela ihop laget
2. att undvika skador
Kanske tvingas DIF ta i för hårt för tidigt med följden att laget inte får spela ihop sig riktigt och att föreningen kan tvingas gå in i elitserien med skadebekymmer.
Det är kanske att måla fan på väggen men lite, lite, Leksandsvibbar finns där - spelare som inte direkt visat något innan - Bäcker, Timmy, Dragan - har värvats till klubben. Det går bra på försäsongen och förhoppningarna är ganska haussade när det väl ska börja spelas på allvar..
Försäsongen handlar om två saker:
1. att spela ihop laget
2. att undvika skador
Kanske tvingas DIF ta i för hårt för tidigt med följden att laget inte får spela ihop sig riktigt och att föreningen kan tvingas gå in i elitserien med skadebekymmer.
Det är kanske att måla fan på väggen men lite, lite, Leksandsvibbar finns där - spelare som inte direkt visat något innan - Bäcker, Timmy, Dragan - har värvats till klubben. Det går bra på försäsongen och förhoppningarna är ganska haussade när det väl ska börja spelas på allvar..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
Det var förra säsongen. Sen saknade de 8 ordinarie vilket gör dem till ett mediokert lag. De ligger också klart sist i NT med 4 raka förluster och 18 insläppta mål. Vilket topplag!fd skuggan skrev:Slutar man 2:a i grundserien efter Kärpät, är man inte ett mediokert lag. Det är fakta och inte subjektivt.Jojje skrev:Sen kan du gärna förklara för mig hur in i helvete det kan vara fakta om ett lag är bra eller ej, det är högst subjektivt
Sen är det fortfarande inte fakta om ett lag är bra eller ej...
Senast redigerad av Jojje den 2006-08-22 22:26:19, redigerad totalt 1 gånger.
I matchen Färjestad-Helsingfors saknade Helsingfors 8st spelare då är det inte så konstigt att Färjestad vann så klart som dem gjorde. Dem saknade var: Lundell, Karalahti, Saarinen, Schnabel, Murray, Guolla, Nielikäinen och Salmelainen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson