Tror inte folk är oroade över att Wiken kommer lasta allt på en div1-spelare direkt. Han har mitt fulla förtroende att det kommer vad vi behöver. Även om det inte kommer något, då fanns det inget vi behövde.Boven skrev: ↑2025-01-18 11:57:21Haha sant, men än så länge verkar folk taggade iaf. Bara hoppas det håller i sig.fryppe skrev: ↑2025-01-18 11:55:18Problemet med det är att vi samlade in 1.7 mille och fick John Dahlström och kalle lopponen, frågan är hur taggade folk är efter detBoven skrev: ↑2025-01-18 11:53:30Borde ju gå att slå förra årets 1,7 millar, borde vara mer hype iår med tanke på slagläget vi har.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 11:38:01 Finns någon anledning varför man kör Targetaid? De tar väl procent på slutsumman.
Bättre att köra en vanlig Swishkampanj.
Sjukt att man är uppe i 160k redan.
Löning nästa vecka så målet kommer garanterat att nås.![]()
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Tror inte Lopponen var ett så dåligt nyförvärv egentligen. Men laget förra året var inte nog stabilt. Han var ändå inte dålig förra året, men inget nyförvärv som var tungan på vågen.Boven skrev: ↑2025-01-18 11:57:21Haha sant, men än så länge verkar folk taggade iaf. Bara hoppas det håller i sig.fryppe skrev: ↑2025-01-18 11:55:18Problemet med det är att vi samlade in 1.7 mille och fick John Dahlström och kalle lopponen, frågan är hur taggade folk är efter detBoven skrev: ↑2025-01-18 11:53:30Borde ju gå att slå förra årets 1,7 millar, borde vara mer hype iår med tanke på slagläget vi har.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 11:38:01 Finns någon anledning varför man kör Targetaid? De tar väl procent på slutsumman.
Han skulle inte vara en avgörande faktor i år heller, men tror ändå att han skulle höja laget mer i år, då han isf hade kommit till en redan stark grupp och blivit fin bredd.
Nu önskar jag givetvis att siktar högre än så i år.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Viktigt att veta är att det inte är hat från min sida.Manijock skrev: ↑2025-01-18 11:49:28Du upplever att folk rider ut till hans försvar eftersom du är relativt ensam om ditt utbredda hat till honom. Inte konstigare än så.Knickedick skrev: ↑2025-01-18 11:00:05Dicken gör mycket bra. Men han gör en hel del skit också. Men det verkar blundas för. Som sagt. Vi släpper in fler mål bakåt med Dick. Nu verkar t.o.m. ledningen kommit fram till att han behöver träna, vilket väl säger en del.Manijock skrev: ↑2025-01-18 10:41:06Tänk jag anade att du skulle gå igång på dettaKnickedick skrev: ↑2025-01-18 10:23:46Fast att veta det där har ju till allmänbildningen.
Och har inget med ditt försöka att gömma sig bakom statistiken att göra.
Faktum är att vi släpper in fler mål med Dick än utan.
Vi behöver kontinuitet i line-upen och Dick hjälper verkligen inte till.
Det är romantiseringarna som vissa av er håller på med som håller oss kvar i HADet har varit ont om ammunition i kriget mot att Dick Axelsson ska spela...
Det absolut tydligaste faktumet på hela denna säsongen är. Utan Dick och Klasen, så ligger inte detta laget topp 3. Troligen inte ens topp 5. Gubbarna bär våran hela produktion då våra ungdomar och primespelare(typ Costmar och Kelleher) inte är kapabla att leverera över tid. Det är mycket gnugg och fart men det tar stopp sen. Kylan, koncentrationen och fokuset finns inte för att ta betalt.
Folk gör sig ofta lustiga över våra åldermän som behöver rullatorer, men det är de som bär det här topplaget mer eller mindre ensamma. Klart det kommer kosta ljumskar....
Vi får se när säsongen är slut hur det ser ut.
Faktum är, vi vinner utan Dick. Så om han inte producerar poäng(vilket är det enda han är bra på enligt många här) så verkar ju någon annan göra det. Vi släpper färre mål bakåt när han inte är med.
Så jo vi skulle ligga top 3 utan Dick. Eftersom vi vinner matcherna utan honom.
Men det är sen gammalt att det folk måste rida ut till hans försvar. När han nu uppenbarligen ska vara borta från ännu fler matcher och kosta oss pengar vi inte har.
Dick är otränad, vi har just förlorat ett derby och Dick var latast på isen. Men forumet jublar.
Dick är vår offensiva mvp ihop med Klasen. Klart man vill ha honom fit till slutspelet. Inte särskilt konstigt heller! Dock är jag rädd att det kommer kosta oss placeringar i tabellen att invänta hans ljumske. Dags för andra spelare att börja producera förväntat. Vi tog inte in Dick Axelsson för att han skulle bära oss.
Det jag mest tycker är konstigt är att ingen är villig att diskutera själva saken som nu kommit upp med att han behöver träna extra, det som framkommit det senaste dygnet.
Utan att när man yppar någon om den saken så försöker folk rikta det åt ett annat håll.
Man vill inte diskutera själva saken utan försöker avleda från just själva ämnet.
Diskutera sakfrågan som uppkommit istället för att rikta mot poängen. Poängen är inte väsentliga i det här fallet.
Det tycker jag är att bara försvara istället för att diskutera sakenfrågan och problemet som uppkommit.
Det är som att säga att vi inte har problem med att våra målvakter släpper returer, för att vi ligger ju top 6.
Det ena utesluter inte de faktum att det finns problem.
Men jag slutar älta detta nu.
Jag anser att det finns fler sidor i ett hockeylag än bara det som står i poängprotokollet.
Men skitsamma, hoppas Dick kommer tillbaka som än bättre spelare som bidrar även när det inte blir poäng
Senast redigerad av Knickedick den 2025-01-18 12:08:25, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Kan inte släppa Andréns svar i tv4 intervjun efter matchen igår.
” Det som varit har varit, kan inte göra något åt det. Jag kör på imorgon så får vi se vad som händer.”
På frågan om säsongen så här långt…….
Kanske bara är jag som övertolkar, men han lät lite uppgiven nästan. På väg bort?
” Det som varit har varit, kan inte göra något åt det. Jag kör på imorgon så får vi se vad som händer.”
Kanske bara är jag som övertolkar, men han lät lite uppgiven nästan. På väg bort?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly Season 2024/25
Helt klart jag litar på wikegård, jag kommer lägga in flera donationer senare under insamlingen också.Rolv skrev: ↑2025-01-18 12:06:02Tror inte Lopponen var ett så dåligt nyförvärv egentligen. Men laget förra året var inte nog stabilt. Han var ändå inte dålig förra året, men inget nyförvärv som var tungan på vågen.Boven skrev: ↑2025-01-18 11:57:21Haha sant, men än så länge verkar folk taggade iaf. Bara hoppas det håller i sig.fryppe skrev: ↑2025-01-18 11:55:18Problemet med det är att vi samlade in 1.7 mille och fick John Dahlström och kalle lopponen, frågan är hur taggade folk är efter detBoven skrev: ↑2025-01-18 11:53:30Borde ju gå att slå förra årets 1,7 millar, borde vara mer hype iår med tanke på slagläget vi har.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 11:38:01 Finns någon anledning varför man kör Targetaid? De tar väl procent på slutsumman.
Han skulle inte vara en avgörande faktor i år heller, men tror ändå att han skulle höja laget mer i år, då han isf hade kommit till en redan stark grupp och blivit fin bredd.
Nu önskar jag givetvis att siktar högre än så i år.
Silly Season 2024/25
Eller så läser han vad som står på sociala medier, tror han vet att vi letar målvakt och är osäkerBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-18 12:07:42 Kan inte släppa Andréns svar i tv4 intervjun efter matchen igår.
Silly Season 2024/25
Så lät han efter förra matchen han stod också, i straffvinsten. Han såg inte ens glad ut efter sista straffen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-18 12:07:42 Kan inte släppa Andréns svar i tv4 intervjun efter matchen igår.
Silly Season 2024/25
Och Ragnarsson va?fryppe skrev: ↑2025-01-18 11:55:18Problemet med det är att vi samlade in 1.7 mille och fick John Dahlström och kalle lopponen, frågan är hur taggade folk är efter detBoven skrev: ↑2025-01-18 11:53:30Borde ju gå att slå förra årets 1,7 millar, borde vara mer hype iår med tanke på slagläget vi har.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 11:38:01 Finns någon anledning varför man kör Targetaid? De tar väl procent på slutsumman.
Silly Season 2024/25
va inte han innan vi startade insamlingen ? kommer fan inte ihåg kan varit ragge också.Daven skrev: ↑2025-01-18 12:25:33Och Ragnarsson va?fryppe skrev: ↑2025-01-18 11:55:18Problemet med det är att vi samlade in 1.7 mille och fick John Dahlström och kalle lopponen, frågan är hur taggade folk är efter detBoven skrev: ↑2025-01-18 11:53:30Borde ju gå att slå förra årets 1,7 millar, borde vara mer hype iår med tanke på slagläget vi har.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 11:38:01 Finns någon anledning varför man kör Targetaid? De tar väl procent på slutsumman.
Silly Season 2024/25
Jag tror fasiken han var en del av insamlingen, men kan minnas fel jag också.fryppe skrev: ↑2025-01-18 12:26:42va inte han innan vi startade insamlingen ? kommer fan inte ihåg kan varit ragge också.Daven skrev: ↑2025-01-18 12:25:33Och Ragnarsson va?fryppe skrev: ↑2025-01-18 11:55:18Problemet med det är att vi samlade in 1.7 mille och fick John Dahlström och kalle lopponen, frågan är hur taggade folk är efter detBoven skrev: ↑2025-01-18 11:53:30Borde ju gå att slå förra årets 1,7 millar, borde vara mer hype iår med tanke på slagläget vi har.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 11:38:01 Finns någon anledning varför man kör Targetaid? De tar väl procent på slutsumman.
Silly Season 2024/25
Chippat in 5000. Kom igen in och ge! Vi ska tillbaks!
Silly Season 2024/25
Ganska tydlig signal att han fått besked om att man letar efter en annan målvakt, i mina öron iaf.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-18 12:07:42 Kan inte släppa Andréns svar i tv4 intervjun efter matchen igår.
-
Silly Season 2024/25
Precis så jag med läste in det. Sen kan det varit direkt efter matchen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-18 12:07:42 Kan inte släppa Andréns svar i tv4 intervjun efter matchen igår.
Förra intervjun han gjorde, efter vinsten. Var han mer avslappnad, pratade känslor!
Nedan
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-01-18 12:39:38, redigerad totalt 1 gånger.
-
Silly Season 2024/25
Han var en del. Ryktades att Kurt pröjsade 400K, för övergången.Daven skrev: ↑2025-01-18 12:28:35Jag tror fasiken han var en del av insamlingen, men kan minnas fel jag också.fryppe skrev: ↑2025-01-18 12:26:42va inte han innan vi startade insamlingen ? kommer fan inte ihåg kan varit ragge också.
Sen var det Kalle och Dahlström med. Får inte ihop ekvationen. Hur han använde 1,7, men det är historia.
Gällande årets insamling. Wiken försöker vara tydlig, försiktig (som med små barn innan julafton)!
Men han kommer ge 100. Samt kommer detta trigga gubben ännu mer.
Första steget är förbi råttornas insamling, är väll runt 350k.
Silly Season 2024/25
Jag har funderat lite, nyheten om att vi är ute efter mantas och rubin kom ganska lägligt dagen före insamlingen startade undra om man har fått napp men behöver kapital enbart.