Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:OM Larsson kommer och OM Lauritzen kan hålla sig frisk känns det ganska givet att sätta dom i samma kedja.

Lauritzen - Larsson(?) - Samuelsson
Sörensen - Ljungh - Guter
Trukhno - Rundqvist - Fällström
Saviano - Jocke - Hank

Är dock väldigt sugen på att se Alvarez i det här nya, lite mer spelande/spelförande, DIF. Kan Trukhno så kan Robin.
Gillar dina kedjor.

Gör ett eget förslag då jag inte tycker Trukhno lyft sig så värst mycket mer än att han fått några fler poäng på sitt konto (dessutom rätt billiga i mitt tycke). Ser ingen större spelare/framtid i honom.
Inte heller Guter övertygar på mig. Heinerö skickligare och liknande spelartyp och går före.
Fällström har tyngd och skicklighet för att komplettera Sören och Emilio Estevez.

Så,

Sörensen - Ljungh - Fällström
Alvarez - Rundqvist/Jocke - Heinerö
Ahlén - Honken - Hank (kemin för bra, sällan dåliga matcher från dessa herrar).

Kan inte välja mellan Jocke och Rundqvist. Jocke bidrar med så oerhört mycket samtidigt som Rundqvist går en ljus framtid till mötes. Under pistolhot tar jag nog ändå Jocke med Rundqvist som förste reserv. Med tätt spelschema och en skör Lauritzen kommer Rundqvist få en hel del speltid.

Trucken och Goter får vila.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Eftersom Larsson inte är nån snabbskrinare tycker jag inte han ska spela med Samme.

Guter-Larsson-Sören
Saviano-Ljungh-Samme
Lauritzen-Runken-Fällström
Hank-Jocke-Ahlen/Honken

Trucken som extra

Ruskigt svårt att peta nån! Har faktiskt svårt att få in Lauritzen nånstans men tycker han kan få chansen bredvid Fällström som har ett sånt farligt skott.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Saviano - Ljungh - Samuelsson ska INTE säras på. Det är regel nr 1! Våran absolut starkaste kedja i nuläget. Saviano och Sammes fantastiska kemi i samspel med Ljunghs perfektionism i försvarsarbetet är ett dödligt vapen. Den nya centern ska givetvis paras ihop med Sören och Guter. Om nu Guter ska spela kvar där!
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Så länge som man toppar laget i PP är jag nöjd. Killar som Saviano, Heinerö och Ljungh ska helst inte spela alls. Ljungh spelar givetvis tills vi får in en ny center, men kommer någon av Larssons kaliber in bara måste Ljungh bort från PP. Gillar honom, men han är inte mogen för spel i powerplay i SHL. På tok för många enkla misstag.

Sen vet jag inte om jag är så nöjd att ha Samuelsson med Saviano och Ljungh resten av säsongen. Kemin är bra, men en bra center kan göra Samuelsson till ett monster. Sörenssen och Samuelsson vill jag ha tillsammans, och om Larsson värvas (och passar i kemin mellan dessa) så måste det bli en naturlig förstakedja, förutsatt att dom andra kedjorna inte fallerar totalt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nån som har koll om Johan Larsson spelar ikväll också?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Nån som har koll om Johan Larsson spelar ikväll också?
Ja, han spelar för Sabres ikväll.

Han har ett möte inbokat med lagledningen imorgon.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattemadskill

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Mattemadskill »

Möte med lagledningen DIF eller buffalo?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattemadskill skrev:Möte med lagledningen DIF eller buffalo?
Buffalo.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:OM Larsson kommer och OM Lauritzen kan hålla sig frisk känns det ganska givet att sätta dom i samma kedja.

Sörensen - Ljungh - Guter
Trukhno - Rundqvist - Fällström
Saviano - Jocke - Hank

Är dock väldigt sugen på att se Alvarez i det här nya, lite mer spelande/spelförande, DIF. Kan Trukhno så kan Robin.
Gillar dina kedjor.

Gör ett eget förslag då jag inte tycker Trukhno lyft sig så värst mycket mer än att han fått några fler poäng på sitt konto (dessutom rätt billiga i mitt tycke). Ser ingen större spelare/framtid i honom.
Inte heller Guter övertygar på mig. Heinerö skickligare och liknande spelartyp och går före.
Fällström har tyngd och skicklighet för att komplettera Sören och Emilio Estevez.

Så,

Sörensen - Ljungh - Fällström
Alvarez - Rundqvist/Jocke - Heinerö
Ahlén - Honken - Hank (kemin för bra, sällan dåliga matcher från dessa herrar).

Kan inte välja mellan Jocke och Rundqvist. Jocke bidrar med så oerhört mycket samtidigt som Rundqvist går en ljus framtid till mötes. Under pistolhot tar jag nog ändå Jocke med Rundqvist som förste reserv. Med tätt spelschema och en skör Lauritzen kommer Rundqvist få en hel del speltid.

Trucken och Goter får vila.
Och jag gillar dina kedjor bombom.

Günter och Heinerö är hugget som stucket, men Heinerö kan gå före, borde finnas mer framtid där.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

https://www.youtube.com/watch?v=MAxQEiJ6ElI
Så även Sensei kan scouta lite ;)
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=MAxQEiJ6ElI
Så även Sensei kan scouta lite ;)
Verkar vara en stabil rackare även i dessa sammanhang, härligt med spelare som står upp för laget och sig själv.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Där har vi ett sånt där gulligt slagsmål igen, helt meningslöst. Det är en inte ens en situation. Kennedy knuffar i sarghörnen, inte särskilt hårt, utan precis som man gör för att få fram pucken. Larsson puttar Kennedy, för att bli kvitt, och som en blixt från klar himmel så börjar handskarna flyga. Jag köper fighter när man står upp efter en vansinnig tackling, eller om man går på stjärnorna med tjuvknep eller liknande. När äckel-Forsberg sänkte Fernholm hade jag inte klagat om Ahlén gått in och plockat honom. Men det här klippet verkligen helt meningslöst. Gör varken till eller från!

Sorry för OT
hatred

Inlägg av hatred »

Manijock skrev:Där har vi ett sånt där gulligt slagsmål igen, helt meningslöst. Det är en inte ens en situation. Kennedy knuffar i sarghörnen, inte särskilt hårt, utan precis som man gör för att få fram pucken. Larsson puttar Kennedy, för att bli kvitt, och som en blixt från klar himmel så börjar handskarna flyga. Jag köper fighter när man står upp efter en vansinnig tackling, eller om man går på stjärnorna med tjuvknep eller liknande. När äckel-Forsberg sänkte Fernholm hade jag inte klagat om Ahlén gått in och plockat honom. Men det här klippet verkligen helt meningslöst. Gör varken till eller från!

Sorry för OT
Kan ju dock ligga en mängd annat bakom fighten, tidigare gnabb etc

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Manijock

Inlägg av Manijock »

hatred skrev:
Manijock skrev:Där har vi ett sånt där gulligt slagsmål igen, helt meningslöst. Det är en inte ens en situation. Kennedy knuffar i sarghörnen, inte särskilt hårt, utan precis som man gör för att få fram pucken. Larsson puttar Kennedy, för att bli kvitt, och som en blixt från klar himmel så börjar handskarna flyga. Jag köper fighter när man står upp efter en vansinnig tackling, eller om man går på stjärnorna med tjuvknep eller liknande. När äckel-Forsberg sänkte Fernholm hade jag inte klagat om Ahlén gått in och plockat honom. Men det här klippet verkligen helt meningslöst. Gör varken till eller från!

Sorry för OT
Kan ju dock ligga en mängd annat bakom fighten, tidigare gnabb etc

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Helt klart, vem vet. Ser dock inte så ut! Men hur som haver, gillar Foppas metod bättre. Får du ett tjuvnyp tar du ryggtavlan. Åker fram till spelaren, ber honom att se upp nästa gång han går ner i sarghörnet och avslutningsvis BAAM. Talar för sig själv, den optimala förnedringen...

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mer om framtida center. Stoppel vill skriva 1,5 års kontrakt, alltså inte bara säsongen ut.

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/201 ... ed-center/

Lär bli ett av dom namnen på listan. Gillar att KG verkligen är där och inte bara har kontakt via telefon typ. Tror spelaren i fråga uppskattar det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst