Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2024-11-20 22:19:33
GULD skrev: 2024-11-20 22:03:48
GULD skrev: 2024-11-20 21:55:44 Vad hände m Dicken ?
Sportbladet
Kimby säger att det inte är nån fara m Dick en säkerhetsåtgärd och han spelar nästa Match

Litar vi på det ?
Nope. Game over. Bara lägga ner och skruva förväntningarna till att hålla oss kvar.

Skämt åsido. Dick har varit galet nyttig så här långt. Kanske mer så än man normalt sett förväntat sig från andra bärande spelare som Krüger mfl. Men årets forwardgäng/trupp är hysteriskt bred sett till kvalitéer så man blir knappt orolig.
Kelleher, Krüger, Dick, Klasen, Thore spelbara och i form framåt våren är ren bonus. Vi kan ta oss dit vi vill med ett eller ett par namn på fwd-siidan borta.

Då är jag mer orolig kring namn som Berg, Krogdahl och Sissons. Det är en skör uppställning med "toppar" även om Blixt överraskat positivt.
Det måste komma in en toppback till
Mash

Skadetråden

Inlägg av Mash »

GULD skrev: 2024-11-20 21:55:44 Vad hände m Dicken ?
Han presterar förväntade resultat på 40 minuter istället för 60 minuter, han gick till bubbelbadet och tog en tidig natt med frugan 8)

Klokt beslut att lyfta av Dicken sista 20 om det fanns känningar med tanke på gårdagens matchbild.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av GULD »

Hockey News
Skriver om Dick & Kheller

Någon som kar +. ?
The DIF ONE
Användarvisningsbild
fryppe

Skadetråden

Inlägg av fryppe »

GULD skrev: 2024-11-21 08:54:44 Hockey News

Någon som kar +. ?
Dicken va en försiktighetsåtgärd, Kelleher däremot vet jag inte vad jag ska tro det finns ingen tidsplan för han undra om det verkligen är en skada där
DjurgårdareiNorrland

Skadetråden

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

fryppe skrev: 2024-11-21 09:24:37

Någon som kar +. ?
Dicken va en försiktighetsåtgärd, Kelleher däremot vet jag inte vad jag ska tro det finns ingen tidsplan för han undra om det verkligen är en skada där
Skulle vara jättemärkligt om man är så öppen med Klasens petning men inte med Kelleher, isåfall.
Armalis hade ingen tidsplan heller och det spekulerades friskt, men nu är han ju tillbaka i träning med Leksand.

Tror nog bara det är en skada ändå. Hoppas det.
Det känns som våran linje den här säsongen. Vi spelar inga halvskadade spelare och sålänge det funkar i matcherna så stressar man inte vid sidan, kanske därför det inte finns en tidsplan heller.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Då räknar jag med Dicken imorgon. Vi måste vinna dessa matcher om vi ska ha minsta chans på topp 3. De lagen ovanför oss kommer bara att förlora mot varandra den här säsongen.
Användarvisningsbild
Buford

Skadetråden

Inlägg av Buford »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-11-21 09:36:07
fryppe skrev: 2024-11-21 09:24:37

Någon som kar +. ?
Skulle vara jättemärkligt om man är så öppen med Klasens petning men inte med Kelleher, isåfall.
Armalis hade ingen tidsplan heller och det spekulerades friskt, men nu är han ju tillbaka i träning med Leksand.

Tror nog bara det är en skada ändå. Hoppas det.
Det känns som våran linje den här säsongen. Vi spelar inga halvskadade spelare och sålänge det funkar i matcherna så stressar man inte vid sidan, kanske därför det inte finns en tidsplan heller.
Wiken har ju gjort klart att så är fallet (i senaste uppdateringen), har du en skavank under grundserien så vilas du.
Användarvisningsbild
Vikas

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Befarad hjärnskakning på Eklund. Borta minst en vecka.

Berg tillbaka på is.
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Vikas skrev: 2024-11-25 14:36:00 Befarad hjärnskakning på Eklund. Borta minst en vecka.

Berg tillbaka på is.
Frondell tillbaka också.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av sauron »

Verkar som att Andrén klev av träningen med okänd skada idag. Någon som hört mer?
It's the hope that kills you.
Flawless

Skadetråden

Inlägg av Flawless »

sauron skrev: 2024-11-25 21:07:27 Verkar som att Andrén klev av träningen med okänd skada idag. Någon som hört mer?
Hoppas han mår bra men att han blir borta länge ;)
Med lite tur får Munther vikariera och visa sig vara en guldklimp vi inte visste vi hade.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Skadetråden

Inlägg av diftobbe89 »

Jippie. Förlåt Andrén.
Spela fult
Användarvisningsbild
fryppe

Skadetråden

Inlägg av fryppe »

Vi får hoppas att Berg inte går sönder igen efter 5min, han är en av våra viktigaste backar och har knappt spelat......
Tråkigt med skada på Andren MEN det är nog det bästa som kunde hända vi behöver verkligen en ny målvakt eller att Hugo får spela samtliga matcher.
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Aldrig blivit så oberörd av en Djurgårdsskada någonsin. Beklagar för människan Viktor, men det här verkar vara enda sättet som Hävelid kan få fullt förtroende.
Användarvisningsbild
Tobbis

Skadetråden

Inlägg av Tobbis »

Skriv svar