Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Självklart positivt. Men ack så jobbigt för oss fans att dras mellan hopp och förtvivlan.

Tror också att DP försöker vara lite kall inför öppningar i högre sammanhang (precis som Kalus).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Har väldigt svårt att se att vi skulle ge Printz ett tryoutkontrakt om det inte fanns en realistisk chans att vi signar upp honom senare. Killen kommer dessutom ifrån en säsong i ett österrikiskt strykgäng och han har en fru och två unga barn som hellre vill bo hemma i Stockholm än någon annan stans. Han är ju knappast stekhet på marknaden, särskilt inte såhär nära inpå säsongen.

Jag är optimistisk, jag tror vi kan få honom för en tillräckligt billig peng.
Senast redigerad av Edin den 2013-08-09 11:06:25, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Forumet sommaren 2011: "DT och Kyle klara = Kommer spela 30 min plus och dominera elitserien".

Forumet sommaren 2012: "Timmy kommer vara kung i allsvenskan".

Forumet sommaren 2013: "Printz är en dröm och revolutionerar backuppsättningen".
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Fricke skrev:Forumet sommaren 2011: "DT och Kyle klara = Kommer spela 30 min plus och dominera elitserien".

Forumet sommaren 2012: "Timmy kommer vara kung i allsvenskan".

Forumet sommaren 2013: "Printz är en dröm och revolutionerar backuppsättningen".
Exakt, tredje gången gillt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Printz är intressant. Det skulle vara fint om han kunde komma in och lyfta laget a,la Kenny Jönsson-Rögle.

Lönen kanske inte är helt omöjlig att betala. Kan det skramlas lite och vändas in och ut på några byxfickor hos externa sponsorer så borde det inte vara helt orimligt.
skallen12

Inlägg av skallen12 »

Nyman kritade ju på för 2 år, han får säkert riktigt bra betalt under nästa år. Hoppas att challe lär sig läxan och inte värvar printz mer än 1 år i taget, snubben är ju från solna trots allt.
Staten

Inlägg av Staten »

Boeman skrev:Printz är intressant. Det skulle vara fint om han kunde komma in och lyfta laget a,la Kenny Jönsson-Rögle.

Lönen kanske inte är helt omöjlig att betala. Kan det skramlas lite och vändas in och ut på några byxfickor hos externa sponsorer så borde det inte vara helt orimligt.
Printz är väl inte backen som lyfter en hel backuppsättning direkt. Han är dock en back som hela tiden gör sitt defensiva jobb och presterar det man kan kräva av honom. En sån back behöver vi.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Min gissning är att Printz vill ha två matcher att visa upp sig för andra klubbar. Jag blir inte förvånad om Printz spelar i Finland i vinter om han presterar bra de här två matchern.

Det Djurgården har att vinna på det är väl två saker:
1. Bibehålla en god relation med Printz.
2. Att ha en spelare i ett par matcher som kan visa de andra hur man spelar försvarsspel. Dvs få in en bra känsla hos backarna.
i
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

isolerad skrev:Min gissning är att Printz vill ha två matcher att visa upp sig för andra klubbar. Jag blir inte förvånad om Printz spelar i Finland i vinter om han presterar bra de här två matchern.

2. Att ha en spelare i ett par matcher som kan visa de andra hur man spelar försvarsspel. Dvs få in en bra känsla hos backarna.
Vore extremt korkat att ta in en spelare på try out om man vet att man inte har råd att behålla honom, visst kanske hans rutin smittar av sig på de yngre men jag ser hellre att man spelar ihop det lag man har än att spela ihop ett lag men nån man vet att man inte har råd med.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Kungen »

BaronVonDif skrev:
isolerad skrev:Min gissning är att Printz vill ha två matcher att visa upp sig för andra klubbar. Jag blir inte förvånad om Printz spelar i Finland i vinter om han presterar bra de här två matchern.

Vore extremt korkat att ta in en spelare på try out om man vet att man inte har råd att behålla honom, visst kanske hans rutin smittar av sig på de yngre men jag ser hellre att man spelar ihop det lag man har än att spela ihop ett lag men nån man vet att man inte har råd med.
Challe säger ju dock "sen får vi se vart det landar", så det kan ju inte vara bara för att de yngre spelarna ska lära sig hur man spelar hårt försvarsspel.
Användarvisningsbild
Edin

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Edin »

Kungen skrev:
BaronVonDif skrev:

Challe säger ju dock "sen får vi se vart det landar", så det kan ju inte vara bara för att de yngre spelarna ska lära sig hur man spelar hårt försvarsspel.
Nej, och om det hade varit planen hade vi ju lika gärna kunnat ge tryout till Dogge, han var ju dessutom med och tränade innan Printz anslöt.

Det här signalerar ju att Challe är intresserad av att knyta till sig David, så nu är det bara hålla tummarna att pengarna finns och att parterna kan komma överens.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Kanske för att undvika ras bakåt under ET med noll självförtroende som följd..
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Guld att få in David, EXAKT där vi behöver förstärka, en stenhård och duktig defensiv back med bra rutin är precis vad vi behöver.

Sjukt tråkigt bara om det blir två matcher och ingen fortsättning efter det, bara att hålla tummarna.
Spela fult
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Calle Fornstedt ?@callefo 9m
@MrMadhawk hos oss är allt nytt en frälsare. Hur går det med Bibic? @Fimpen20

Christian Eklund ?@Fimpen20 7m
@callefo @MrMadhawk vet faktiskt inte, Printz ska ju köra 3 matcher nu så hoppas det löser sig med honom.

Så det var Bibic!

EDIT: Detta kanske blivit bekräftat på senare tid, men jag har missat några sidor och läste sida 399 där SirDifAlot skrev att det inte var Printz det handlade om, då tänkte jag att det inte bekräftats.
Senast redigerad av Axel_K den 2013-08-09 15:27:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

...
Låst