sensei skrev:Vem mer i laget än Tim enligt ert (överlägsna?) tänkande, "har inte alls någon skuld" ?
Enkelt!
Att DIF åkte handlade ut handlade om mycket små marginaler. Laget byggdes och coachades fel på en väldigt liten - men en väldigt viktigt punkt. DIF saknade hela säsongen en andrakedja. De som värvades utifrån Almtorp och Carlsson sattes med Tjärnqvist. Hardy hoppades få igång Almtorp och Carlsson sattes med Tjärnqvist medan Challe och Zabel i mitt tycke litade för mycket på sirapskedjan - eftersom de gällde så mycket.
Skulden är nämnda tre spelare. Jag tycker inte att Bom-Bom kan lastats (vad bra det gick när han sparkades). Bom-Bom var kass föregående säsong - men i år var han bättre. Vi kan inte lasta Jimpa, Otto eller Mackan - de var inte så bra som jag hade hoppats - men relativt sirapskedjan - som sannolikt inte hade mycket sämre betalt var det ok. Cehlin, Norman, Zibbe, Gustavsson, Holm, Claeson, Åberg och Brodin är alla för unga för att det är möjligt att peka finger åt dem.
Klubertanz, Fimpenm Printz och Tjärnqvist var ok - visst inte bra - men ok.
Summa summarum - de som verkligen underpresterade var Tjärnqvist jr, Almtorp och Carlsson. De hade roller och löner för en andrakedja och platsade inte i laget. Till råga på allt fick de hela tiden nya chanser att visa hur dåligt JJ värvat under sommaren. JJ har en megaskuld till vad som hände. Att JJ inte byttes ut föregående säsong när DIF räddades av att Mark, Zibbe och Kronwall är ett underbetyg till styrelsen.
Vi hade ju en bra andrakedja i mackan-otto-ölve! Problemet var väl att de inte var en andrakedja utan en första! Vi skulle säkert kunnat gå hyfsat långt med en producerande förstakedja!
Salas skrev:Tim har alltid varit en slagpåse för dom som är mindre kunniga.
Varför skulle vi, som inte ville ha kvar honom, vara mindrekunniga?
Tim har bra teknik, men utnyttjar den inte till 100%. Han kladdar mest med pucken. Därför tycker jag att vi skulle sett över marknaden och signat någon annan spelare för samma peng. Och det gör mig inte "mindrekunnig" föratt jag tycker så.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Salas skrev:Tim har alltid varit en slagpåse för dom som är mindre kunniga.
Varför skulle vi, som inte ville ha kvar honom, vara mindrekunniga?
Tim har bra teknik, men utnyttjar den inte till 100%. Han kladdar mest med pucken. Därför tycker jag att vi skulle sett över marknaden och signat någon annan spelare för samma peng. Och det gör mig inte "mindrekunnig" föratt jag tycker så.
Får Tim spela i någon av toppkedjorna kommer han göra 35-40 poäng åtminstone! Jag tror inte det är jättelätt att hitta nån för samma peng då jag inte tror Tim tjänar multum heller!
Nummer19 skrev:Varför skulle vi, som inte ville ha kvar honom, vara mindrekunniga?
För att man är inte särskilt kunnig om man inte kan se vad Tim åstadkommer på isen. Han har jämnt och ständigt varit en slagpåse av ett visst gäng, det spelar ingen roll om han är bäst på isen, han blir ändå sågad till fotknölarna för att han heter Tim Eriksson. Istället för att se att Tim var en av dom bästa i kvalserien, och en av få som faktiskt gjorde vad dom förväntades att göra under grundserien, så dissas han och sågas, som vanligt.
Nummer19 skrev:Varför skulle vi, som inte ville ha kvar honom, vara mindrekunniga?
För att man är inte särskilt kunnig om man inte kan se vad Tim åstadkommer på isen. Han har jämnt och ständigt varit en slagpåse av ett visst gäng, det spelar ingen roll om han är bäst på isen, han blir ändå sågad till fotknölarna för att han heter Tim Eriksson. Istället för att se att Tim var en av dom bästa i kvalserien, och en av få som faktiskt gjorde vad dom förväntades att göra under grundserien, så dissas han och sågas, som vanligt.
Allvarligt talat. Hade Tim varit så fantastiskt på att transportera puck, täcka puck, vara kreativ och hitta passningar så hade han inte spelat hela sin karriär i en 4:e kedja och snittat 15 poäng per säsong typ. Att han bryter mönstret håller jag inte med om. Han går alltid mot hörnen. Snurrar där tills han antingen blir nedtacklad eller som bäst lyckas han få fram en passning till en back på blålinjen. Sedan är jag personligen rätt allergisk mot spelare som varken kan skjuta eller tacklas. Kan man inte bidra med kreativitet så bör man bidra med tyngd och fysik. Och nej, jag tycker verkligen inte Tim bidrar med kreativitet. Han han har ett väldigt ensidigt mönster som han upprepar, gång på gång..
Vad är det som är så exceptionellt bra med att göra 2 poäng på 10 matcher, trots gott om istid?
Bäst i kvalserien, vi hörs. Antar att du menar inom DIF. Inte ens där är du nära. Du blir, precis som många andra, lurad av hans kvicka åkstil och flipprande med pucken. Att det inte leder någon vart alls -- inte ens utvisningar på motsåndaren -- är tydligen mindre viktigt för er.
Salas skrev:Tim har alltid varit en slagpåse för dom som är mindre kunniga, så att han får skit på nytt förvånar inte. Oerhört glädjande att han förlänger, spelare som Tim behövs.
Men jag kan inte sluta förvåna mig över att flera tjatar på att vi behöver spelare som kan bryta mönstret i spelet, och sedan inte vilja ha Tim. Det är som att säga att man är sugen på något varmt att äta, för att sedan tacka nej till en varm och god måltid och istället köpa en kall pastasallad på pressbyrån.
Haha, jag har tänkt samma sak.
Hank värvas och alla faller in i en hyllningskör.
Tim värvas och många börjar klaga.
Verkar som att en del tror att denna "så jävla jobbiga att möta femman" (3:e) och den juniorbetonade 4:e ska för oss tillbaka.
Viktigast är att Challe ser det jag ser, nämligen hur viktig Tim är att ha i laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Östgöten skrev:
Summa summarum - de som verkligen underpresterade var Tjärnqvist jr, Almtorp och Carlsson. De hade roller och löner för en andrakedja och platsade inte i laget. Till råga på allt fick de hela tiden nya chanser att visa hur dåligt JJ värvat under sommaren. JJ har en megaskuld till vad som hände. Att JJ inte byttes ut föregående säsong när DIF räddades av att Mark, Zibbe och Kronwall är ett underbetyg till styrelsen.
+1
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei skrev:Vem mer i laget än Tim enligt ert (överlägsna?) tänkande, "har inte alls någon skuld" ?
Enkelt!
Enkelt lär det inte vara men faktum är att jag köper mycket av det du säger. Men jag kan lägga till andra händelser och förhållanden som jag personligen tror hade mer impact. T ex att vi fullständigt viker ner oss mot frölunda och ser ut som ett oinspirerat flicklag (utom mackan). Sånt tär på gruppen.
Jag har sett betydligt sämre upplagor av DIF klara ingenmansland, så fullt så enkelt som du påstår att det är, är det sannolikt inte.
Till er som gnäller på signeringen av Tim, betyder det även att ni inte litar på att Challe har grepp över situationen? Själv litar jag till 100% på Challe.
Välkommen Tim - kom igen i höst och visa dina belackare hur fel de har. Du är en riktig lirare!!
Förstår inte hur vissa tänker ang förlängningen av Tim. Väljer Tim framför spelare som Chelin, tjärna jr och mackan alla dagar i veckan.
Tim kan göra en gubbe och han kämpar både framåt och bakåt. Medans det finns lirare som Mackan som tog 2 skär under hela förra säsongen, men drog en fetinglön som han knappast var värd.
Sen undrar jag vad DT har för hjärta egentligen. Ena sekunden säger han att han flyttat hem för gott, men sedan då man åker ur, så ska man genast till utlandet. Snacka om att inte ha hjärta, utan bara välja pengarna.
Hade man haft ett DIFhjärta, hade man gjort som Fimpen och Ölvestad. Kritat på relativt snabbt och till en klart lägre lön.
DIFRobbex skrev:Förstår inte hur vissa tänker ang förlängningen av Tim. Väljer Tim framför spelare som Chelin, tjärna jr och mackan alla dagar i veckan.
Tim kan göra en gubbe och han kämpar både framåt och bakåt. Medans det finns lirare som Mackan som tog 2 skär under hela förra säsongen, men drog en fetinglön som han knappast var värd.
Sen undrar jag vad DT har för hjärta egentligen. Ena sekunden säger han att han flyttat hem för gott, men sedan då man åker ur, så ska man genast till utlandet. Snacka om att inte ha hjärta, utan bara välja pengarna.
Hade man haft ett DIFhjärta, hade man gjort som Fimpen och Ölvestad. Kritat på relativt snabbt och till en klart lägre lön.