Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Frasse skrev:Pettersson är en riktig gnällkärring som inte kan ta en motgång.
Sämre psyke hos en hockeyspleare får man leta efter.

Undrar om SSk har tänkt sig att spela gnällkärringen tillsammans med fettot och grovjobbaren Umicevic.
Vilken drömduo för an tränare att jobba med....
Ja, börjar det knipa mer än vad det har gjort i SSK så kommer tränarna få det riktigt jobbigt med dessa två...
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Vi behöver right-fattade spelare... Något att fundera på?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1456700.ab
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Absolut inte.

Det är andra gången han misslyckas på högre nivå, och det är uppenbart att han inte håller. Chanser har han fått, och även om det är i Elitseriens överlägset sämsta lag så ändrar det inte faktumet att han inte räcker till.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Madferit

Inlägg av Madferit »

Det måste vara något fel på killen, så stort är inte hoppet mellan AS och ES som det verkar på den stackarn.
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Ja...och kommer man inte med i Tv-pucken så blir man ingen stjärna...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Volker T. skrev:Ja...och kommer man inte med i Tv-pucken så blir man ingen stjärna...
Alfredsson?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Volker T. skrev:Ja...och kommer man inte med i Tv-pucken så blir man ingen stjärna...
Challe Berglund?
Bild
hamous

Inlägg av hamous »

Mark messier? Wayne Gretzky? Jaromir Jagr?
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

hamous skrev:
Mark messier? Wayne Gretzky? Jaromir Jagr?

Hahah du gav mig kvällens skratt ;)..

Skämt åtsido. Varför Ska vi ha in en ny högerfattad forward? Bättre att få in en stabil Högerback som kan skjuta från blå :)
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lär inte bli fler värvningar denna säsong. Möjligtvis en forward i såna fall, men det är ytterst, ytterst tvektsamt.

Nån förresten som vet varför Larsson kör med vit mask? Tänker han lacka om den igen?
Säg den glädje som varar
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIF_Soldier skrev:Lär inte bli fler värvningar denna säsong. Möjligtvis en forward i såna fall, men det är ytterst, ytterst tvektsamt.

Nån förresten som vet varför Larsson kör med vit mask? Tänker han lacka om den igen?
Han spräckte den gamla när Fimpen sköt på den. Pucken träffade konstigt.

Och ja, den ska lackas om.
i
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Östgöten skrev:Tittar framåt mot nästa år och gör följande reflektion om laget nästa säsong.
Borde vi inte ha en ny tråd för det? Denna tråd rör ju truppen säsongen 07/08 och tråden som helhet är dessutom väldigt lång.

Annars så tror jag att din trupp är alldeles för dyr. Jag tror dessutom inte att vi kommer kunna behålla så många spelare till nästa år.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu tycker jag det är dags att släppa ner C. Gustafsson till J20 igen när vi börjar bli fullt manskap.

Femmorna borde se ut så här

Danielsson Bäcker Linkan
Axelsson Ottoson Anger
Hörnqvist Falk Ryno
Fimpen Engqvist Ölvestad

Väänänen T. Johansson
Marusak R. Petterson/ Printz
T. Petterson Frylén

Mest kjedorna som är för mycket blaj i just nu. Bengan har det tufft just nu och känner för stor press att spela med Linkan han har gjort mer mål utan han i år, Ryno kan vara den som får igång honom. 4 Femman ska vara alá NHL och bara mata sönder motståndarna
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Har varit kritisk angående Gustafsson, men han fortsätter övertyga mig varje match. Såg han live i Linköping, och jag måste säga att han var riktigt bra. Jag tycker vi ska låta Carl fortsätta i A-laget. Han behövs.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Höken skrev:Har varit kritisk angående Gustafsson, men han fortsätter övertyga mig varje match. Såg han live i Linköping, och jag måste säga att han var riktigt bra. Jag tycker vi ska låta Carl fortsätta i A-laget. Han behövs.
Det ända han bidrar med enl mig är kämpa. Som tur är räcker inte det i DIF anno 2007/2008as trupp.
Skriv svar