Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
UCS måste komma tillbaka, bort med Abbe
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Bara jag som tycker dem känns lite lättkränkta? Att bli filmad är ju knappast något allvarligt?Bluebrigade08 skrev:UCS måste komma tillbaka, bort med Abbe
Och att de tillkallade fler vakter är väl inte heller så konstigt när de började oprovocerat tjafsa med väktarna?
Sen vill jag absolut ha tillbaka dem till läktaren iom trycket de skapar. Men hur mycket får det kosta?
Vill ju inte heller att DIF ska gå och pudla allt för mycket och tassa på tårna..
EDIT: Bort med Abbe. #AbbeDinJävel
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- MartinDIF51
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Missat du med vad som hände för 3 år sedan, hur DIF hockey arbetat sedan dess och vart det håller på att leda oss? Missat de senaste 200 sidorna här på forumet?Andspe skrev:Bara jag som tycker dem känns lite lättkränkta? Att bli filmad är ju knappast något allvarligt?Bluebrigade08 skrev:UCS måste komma tillbaka, bort med Abbe
Och att de tillkallade fler vakter är väl inte heller så konstigt när de började oprovocerat tjafsa med väktarna?
Sen vill jag absolut ha tillbaka dem till läktaren iom trycket de skapar. Men hur mycket får det kosta?
Vill ju inte heller att DIF ska gå och pudla allt för mycket och tassa på tårna..
AVGÅ ABBE!!!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Som sagt, just det här kanske inte hade varit så farligt om det inte varit allt annat i flera års tid...Andspe skrev:Bara jag som tycker dem känns lite lättkränkta? Att bli filmad är ju knappast något allvarligt?Bluebrigade08 skrev:UCS måste komma tillbaka, bort med Abbe
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha skön eller? Du målar upp det som att det vore så enkelt, gulligt.klaiso skrev:Tre tankar..
-Att inte någon part har uttryckt sig i frågan på ett vettigt sätt sedan flera år tillbaka tolkar jag som att läget är iskallt och oförändrat.
-De supportrar som bojkottar Hovet har inte gått ut med någonting på flera år, utöver den tweet som har fått overkligt stor uppmärksamhet.
-I fredags gick 15 pers in och förändrade stämningen. Dessa 15 personer hade kunnat vara vilka som helst.
DIF!
Ja faktiskt.Daniel942 skrev:Haha skön eller? Du målar upp det som att det vore så enkelt, gulligt.klaiso skrev:Tre tankar..
-Att inte någon part har uttryckt sig i frågan på ett vettigt sätt sedan flera år tillbaka tolkar jag som att läget är iskallt och oförändrat.
-De supportrar som bojkottar Hovet har inte gått ut med någonting på flera år, utöver den tweet som har fått overkligt stor uppmärksamhet.
-I fredags gick 15 pers in och förändrade stämningen. Dessa 15 personer hade kunnat vara vilka som helst.
Det bästa vore om folk tog det lugnt och avvaktade lite nu, det kommer knappast komma något uttalande innan jul och det är järnkaminernas dag nästa aktion förmodligen kommer äga rum. Vi verkar alla överrens om några punkter:
*UCS är ett måste på vår läktare för att inte klacksektionen ska dö ut helt
*Sofialäktaren TIFO är något vi alla saknar och som måste tillbaka till Hovet för att höja temperaturen kring hemmamatcherna, vilket i sig kommer bidra med att fler och fler väljer att gå på hockey p.g.a stämningen
*Laget verkade få en helt annan gnista i spelet när det vart ett drag på Hovet det inte varit tidigare under säsongen
*Abbe måste bort från sin position, helst ersättas av någon med koll på läktarkulturen (Mats Jonsson i DIF-Fotboll t.ex)
*Att stå med Go-prokamerorna var dålig fingertoppskänsla med tanke på hur känslig nuvarande situation ser ut, men där måste vi avvakta tills det kommer ett uttalande om hur det kommer sig att man använde just den utrustningen
*Ifrågasättande av antalet ordningsvakter och polis på plats en sömnig match mot Oskarshamn inför knappa 5000 åskådare
*Denna konflikt mellan förening och aktiva supportrar är inte hållbar och ytterst olämplig när stödet behövs som mest
*Sofialäktaren TIFO är något vi alla saknar och som måste tillbaka till Hovet för att höja temperaturen kring hemmamatcherna, vilket i sig kommer bidra med att fler och fler väljer att gå på hockey p.g.a stämningen
*Laget verkade få en helt annan gnista i spelet när det vart ett drag på Hovet det inte varit tidigare under säsongen
*Abbe måste bort från sin position, helst ersättas av någon med koll på läktarkulturen (Mats Jonsson i DIF-Fotboll t.ex)
*Att stå med Go-prokamerorna var dålig fingertoppskänsla med tanke på hur känslig nuvarande situation ser ut, men där måste vi avvakta tills det kommer ett uttalande om hur det kommer sig att man använde just den utrustningen
*Ifrågasättande av antalet ordningsvakter och polis på plats en sömnig match mot Oskarshamn inför knappa 5000 åskådare
*Denna konflikt mellan förening och aktiva supportrar är inte hållbar och ytterst olämplig när stödet behövs som mest
Losing all hope was freedom.
Väl sammanfattat, jag kan skriva under på alla punkter.Raus skrev:Det bästa vore om folk tog det lugnt och avvaktade lite nu, det kommer knappast komma något uttalande innan jul och det är järnkaminernas dag nästa aktion förmodligen kommer äga rum. Vi verkar alla överrens om några punkter:
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Precis så.Raus skrev:Det bästa vore om folk tog det lugnt och avvaktade lite nu, det kommer knappast komma något uttalande innan jul och det är järnkaminernas dag nästa aktion förmodligen kommer äga rum. Vi verkar alla överrens om några punkter:
Om det nu kunnat vara vem som helst så hade det förmodligen redan dykt upp.klaiso skrev: -I fredags gick 15 pers in och förändrade stämningen. Dessa 15 personer hade kunnat vara vilka som helst.
Skillnaden nu mot tidigare var att det var variation på ramsorna, och att det passade in bättre på matchen. Och hörde bara "sittplats ställ er upp" en enda gång.
Tror inte bara vem som helst kan kliva in och köra på, det krävs en del respekt, pondus samt en jävla passion, och en stark röst.
Dessutom har dessa herrar något som inte många har, och det är erfarenhet av att leda sånt här också, har man inte den blir det svårt och inte särskilt välorganiserat.
Så jag tror faktiskt inte att vem som helst hade kunnat kliva in och göra det, inte lika bra.
Alltid Oavsett.
- SirDIFalot
Exakt. Jämför när någon random kliver upp på räcket på JK-dagen med när Martin gör det... Blir en jävla skillnad.18DIF91 skrev:Om det nu kunnat vara vem som helst så hade det förmodligen redan dykt upp.klaiso skrev: -I fredags gick 15 pers in och förändrade stämningen. Dessa 15 personer hade kunnat vara vilka som helst.
Skillnaden nu mot tidigare var att det var variation på ramsorna, och att det passade in bättre på matchen. Och hörde bara "sittplats ställ er upp" en enda gång.
Tror inte bara vem som helst kan kliva in och köra på, det krävs en del respekt, pondus samt en jävla passion, och en stark röst.
Dessutom har dessa herrar något som inte många har, och det är erfarenhet av att leda sånt här också, har man inte den blir det svårt och inte särskilt välorganiserat.
Så jag tror faktiskt inte att vem som helst hade kunnat kliva in och göra det, inte lika bra.
Expert.
Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Väl talat. Funkar liksom inte när någon för dem flesta okänd shunne kommer in i klacken och skriker att hela klacken är h*rungar hit och solnatattare dit. Fonzen och UCS grabbarna har en enorm pondus och det behövs.18DIF91 skrev:Om det nu kunnat vara vem som helst så hade det förmodligen redan dykt upp.klaiso skrev: -I fredags gick 15 pers in och förändrade stämningen. Dessa 15 personer hade kunnat vara vilka som helst.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Om det här fortsätter vara DIF:s inställning kommer jag definitivt inte förnya mitt kombikort till nästa år.
Att det öht finns ordningsvakter på plats när vi möter Oskarshamn är skrattretande.
Att det öht finns ordningsvakter på plats när vi möter Oskarshamn är skrattretande.
Fast vad ni verkat missa är att det dröjde över 10min innan någon klev upp och tystade ner. Att sjunga kan omöjligt vara så svårt som ni får det till
Abbe?klaiso skrev:Fast vad ni verkat missa är att det dröjde över 10min innan någon klev upp och tystade ner. Att sjunga kan omöjligt vara så svårt som ni får det till
2014-04-07, vad hände?