Eller så gör vi det enkelt för oss och tar in en vettig jävla tränare och slutar symtombehandla med fler spelarförstärkningar och tror det ska lösa problemet, vi kommer inte komma någon vart alls innan vi insett problemet med att vi inte har haft en vettig tränare på hela säsongen. Man skäms ju för fan hur inkompetent folk det jobbar i den här föreningen. Eller så är det så enkelt att ingen duktig tränare vill signa på ett kontrakt, då tar jag tillbaks allt jag sagt. Barry var historiens mest obegripliga värvning och Falken är en chansning även på allsvensk nivå.EspenK skrev: ↑2022-01-05 23:29:52 Har landat i en acceptans av att det blir allsvenskan om inte serien stängs ner. Finns inget i nuläget som talar för något annat. Vi behöver minst två backar. En för Högström och en för Gragnani. Senast matcherna har Hedström och Bengtsson varit lethal i egen zon. PJ är också livsfarlig defensivt. Vi saknar Gragnani och Högström nåt oerhört. Alldeles för få backar som är trygga med pucken och kan försvara.
Back är prio 1 enligt mig.
Tänker så här i nuläget:
Nisse in på bänken.
Ceder Rensfeldt Sören
Ny Wille Rakshani (Rakshani tekar)
Dick Strandberg Bergfors
Carey Engsundh/Berglund Forsberg
Ny Arnesson
Grags Tom
Warg Ny
Ingman slår övriga contenders med hästlängder. Fattar inte vad man ser i Bengtsson mer en pp skott. Helt vårdslös i uppspel och lätt som en fjäder i egen zon.
Hedström är säkert en blivande shl back men han kan inte vara mer än 7:e nu. Inte i ett så här utsatt läge.
Låna ut Bjers nu! Han behöver växa till sig.
PJ ska inte göra en minut till. Vi har ingen skyldighet att ge en kille som redan svikit genom att signa fisk en minut till.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spela fult
Suck. Låt oss nu aldrig någonsin göra om något detta experiment igen -- att skeppa kulturbärande karaktärsspelare som är villiga att sticka in nosen i kampen till förmån för spelare med tveksam storlek, eleganta frillor och snygg åkning i PP.
Dumpa puckjäveln, full fart ner och tackla, vinn puck, ett pass, skott på mål, boom. I det här låget måste vi sluta låtsas om att det finns någon schackliknande djup strategi som vinner matcher.
Blod, svett och tårar vinner matcher, och där skall bulken av spelartyper i mitt drömlag ha sin styrka, samt en coach som har förmåga att plocka fram det.
Sen kan det kryddas med kyla och smartness.
Dumpa puckjäveln, full fart ner och tackla, vinn puck, ett pass, skott på mål, boom. I det här låget måste vi sluta låtsas om att det finns någon schackliknande djup strategi som vinner matcher.
Blod, svett och tårar vinner matcher, och där skall bulken av spelartyper i mitt drömlag ha sin styrka, samt en coach som har förmåga att plocka fram det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei skrev: ↑2022-01-06 03:25:23 Suck. Låt oss nu aldrig någonsin göra om något detta experiment igen -- att skeppa kulturbärande karaktärsspelare som är villiga att sticka in nosen i kampen till förmån för spelare med tveksam storlek, eleganta frillor och snygg åkning i PP.
Dumpa puckjäveln, full fart ner och tackla, vinn puck, ett pass, skott på mål, boom. I det här läget måste vi sluta låtsas om att det finns någon schackliknande djup strategi som vinner matcher.
Suck. Låt oss nu aldrig någonsin göra om något detta experiment igen -- att skeppa kulturbärande karaktärsspelare som är villiga att sticka in nosen i kampen till förmån för spelare med tveksam storlek, eleganta frillor och snygg åkning i PP.
Dumpa puckjäveln, full fart ner och tackla, vinn puck, ett pass, skott på mål, boom. I det här läget måste vi sluta låtsas om att det finns någon schackliknande djup strategi som vinner matcher.
Tack sensei.... Förövrigt var Tim Eriksson fantastisksensei skrev: ↑2022-01-06 03:36:06 Suck. Låt oss nu aldrig någonsin göra om något detta experiment igen -- att skeppa kulturbärande karaktärsspelare som är villiga att sticka in nosen i kampen till förmån för spelare med tveksam storlek, eleganta frillor och snygg åkning i PP.

Ja.. men så här i retrospekt så lärde jag mig nog en hel del av den härliga Tim-diskussionen. Jag var kanske lite enkelspårig på den tiden.Manijock skrev: ↑2022-01-06 17:31:49Tack sensei.... Förövrigt var Tim Eriksson fantastisksensei skrev: ↑2022-01-06 03:36:06 Suck. Låt oss nu aldrig någonsin göra om något detta experiment igen -- att skeppa kulturbärande karaktärsspelare som är villiga att sticka in nosen i kampen till förmån för spelare med tveksam storlek, eleganta frillor och snygg åkning i PP.
Sen kan det kryddas med kyla och smartness.![]()
Klocka uppe 
Djurgården kan presentera Cameron Schilling som ny spelare i Stockholms stolthet. Försvararen, som på elva säsonger i AHL producerat 215 poäng samt noterat tio matcher i NHL, har skrivit på ett avtal till 2024.
Vem är detta? Aldrig hört om.
Vem är detta? Aldrig hört om.
7/4-2014
-
Cameron Schilling, 33-årig back med 500+ matcher i AHL. Verkar vara en tvåvägsback. Lite antiklimax på den värvningen känner jag... ännu en nordamerikan. Trodde det var bevisat denna säsongen att dessa värvningar inte fungerat så bra. Men det är skralt med lediga spelare på marknaden och nordamerikanska backar verkar fungera bättre i DIF jämfört med forwards. Hoppas man kan få ut ett jävla stabilt backspel, men det är ju i själva systemet det brister i försvarsspelet, tror inte en back kan rädda oss från det.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
-
Också jäkligt skeptisk till den värvningen.
Men vill minnas att Jason Garrison gjorde 20 kanonmatcher och ett sjukt bra slutspel när han kom in, som på förhand var en rejäl floppvarning.
Man får ju hoppas på något liknande hos Schilling, rutin och lugn inför ett kval.
Kommer säkert mer.
Men vill minnas att Jason Garrison gjorde 20 kanonmatcher och ett sjukt bra slutspel när han kom in, som på förhand var en rejäl floppvarning.
Man får ju hoppas på något liknande hos Schilling, rutin och lugn inför ett kval.
Kommer säkert mer.
- Jim Morrison
Känns som en helt ok värvning där vi inte har kunnat välja och vraka direkt. Är väl tänkt som en tvåvägsback efter Högström som kan äta minuter, flytta pucken och spela i alla situationer. Tror det blir stabilt.
Nu behöver vi en ny Nardella-typ som är bra med pucken.
Nu behöver vi en ny Nardella-typ som är bra med pucken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Äntligen en back
Såja mata på nu KG! In med en center också så vi kan lägga snacket om Wille som center på is
Har han skrivit på till 2024 borde dom ju ändå ha hyffsad koll på vad det är för snubbe