Apropå Tim så känns det väl sådär. Å ena sidan borde det kunna bli ännu lite mer utrymme för honom kommande säsong men för att verkligen få ut något så vill det till att komponera en bra enhet. Challe kommenterade väl dessutom att han bör paras ihop med en målskytt. Lite av sista chansen kan jag känna, färgar han inte i allsvenskan så kan han ju få snurra vidare i ny klubb nästa år.
Bonsaksen har jag ingen större koll på men om man ska gå på ep så låter det inte allt för illa ändå. Dessutom så får de åldersfixerade in en gubbe till i rätt spann
Hur som helst så vill man ju se lite klass/spets framöver. Kan ju såklart ta sin lilla tid och hellre värva rätt än fort så att säga. Ska vi säga Tellan, sniper och en försvarsgeneral. Sen kan vi väl flika in Ljung också som onekligen verkar intressant!
Manijock skrev:Tackar för den här förlängningen med Tim. Trodde hela ledningen(liksom vissa på forumet) var insnöade på det här med feta talanglösa spelare som inte kan stava till klubba/puck men där gick jag bet. Eriksson kommer leka i HA, det garanterar jag!
Tack för att du stannar Tim, ett stort steg närmare ett lyckat 2013!
Det finns ingenting som talar för det.
Det faktum att han gjorde sin roll bäst i hela Elitserien förra säsongen. Det faktum att han hade usla lekkamrater hela förra säsongen. Det faktum att så fort Challe kom in så fick han ett satans uppsving då han helt plötsligt fick göra det han kan bäst. Nämligen spela i anfallszon!
Jag känner inte igen mig i någon av dessa punkter, och då har jag sett samtliga matcher sedan 2005. Du påstår vidare att han fick ett "uppsving" i KS. Hur mätte du det uppsvinget? För han gjorde bara två poäng, och började mig veterligen inte bidra på andra sätt heller (t ex att fysiskt sätta press på motståndaren).
Visst är det så att Tim verkar vara en kanonkille, och att han väljer oss med lojalitet framför pengar värmer hjärtat hos oss fans. Men trots detta är det här en värvning som gör mig riktigt besviken. Kanske kan det till och med vara en deal breaker för mig, jag orkar inte med fler upplagor av mysiga DIF som åskådare, ett snällt DIF som försöker trilla puck i sarghörnen.
Helt okej med värvningen av Tim. Men nu vill jag ha in mer spets i laget! Sen vill jag inte ha bonsaken, måste väl finnas bättre där ute, även om vi kanske inte kan värva hur dyrt och vilka som helst i år ^^
Rix skrev:Helt okej med värvningen av Tim. Men nu vill jag ha in mer spets i laget! Sen vill jag inte ha bonsaken, måste väl finnas bättre där ute, även om vi kanske inte kan värva hur dyrt och vilka som helst i år ^^
I och med värvningen av Tim finns det ju inte utrymme för så mycket spets längre.
Vi har bara två platser kvar, och den enda går garanterat till Ljungh. Den andra är Åberg 1:a valet. De som tror att vi har utrymme att ta in ännu fler forwards tror jag lurar sig själv. Just därför känns ju detta som en riktigt dålig förlängning. Hade inte gråtit blod om Tim signades när det fanns 7-8 platser kvar.
Vi behöver mao in med en riktigt bra målvakt(Tellqvist!), tre backar varav iaf två ska vara riktigt hög allsvensk klass. De ska helst helst hålla bra elitserieklass. En duktig center för en av de första femmorna. Gärna Ottosson men även Ljungh går bra. Skulle gärna se båda men inte på bekostnad av en vass målskytt för det behövs verklgen som den sista ytterpositionen. Om vi bara tar in en center till kanske det finns plats för en bra målskytt och utöver det Åberg(som nog kan göra mycket mål i allsvenskan) och isf kanske flytta ner Tim i en tredje kedja.
Är mest orolig över backuppsättningen. Där måste det in klass nu!
Rix skrev:Helt okej med värvningen av Tim. Men nu vill jag ha in mer spets i laget! Sen vill jag inte ha bonsaken, måste väl finnas bättre där ute, även om vi kanske inte kan värva hur dyrt och vilka som helst i år ^^
I och med värvningen av Tim finns det ju inte utrymme för så mycket spets längre.
Vi har bara två platser kvar, och den enda går garanterat till Ljungh. Den andra är Åberg 1:a valet. De som tror att vi har utrymme att ta in ännu fler forwards tror jag lurar sig själv. Just därför känns ju detta som en riktigt dålig förlängning. Hade inte gråtit blod om Tim signades när det fanns 7-8 platser kvar.
Tim måste räknas som "spets" och tror de räknar honom som en spelare för de två första. Tror också lite det är därför han förlängt. Hoppas han kan producera bra i allsvenksan iaf. För bajen gjorde han iaf för drygt tio år sen 40 poäng på 44 matcher i allsvenskan. Hoppas han kan producera nåt runt det iaf!
Nu går allt mycket fort. Daniel Tjärnqvist (35, OS-guldmedlajör 2006 med Sverige) flyger till Haien. Den svenske försvarsstjärnan var enligt EXPRESS-information på blixtbesök i Köln i onsdags.
Med honom var också frun Louise Jöhnke (ex-simmare, OS-brons 2000 i Sydney). Hon ville titta på staden och en skola för deras båda barn. Vid middagen med Haie-medtränaren Niklas Sundblad och KEC-chefen Thomas Eichin på "Rhenterasserna" diskuterades de idrottsliga visionerna. Eichin bekräftar: "Vi har gjort allt för att han ska komma till oss. Nu ligger beslutet hos honom, men jag tycker att det ser mycket bra ut." Under de närmsta dagarna väntas hans slutgiltiga beslut.
Tjärnqvist (1,88 m, 91 kg) vore en absolut bomb i tyska ligan. 352 NHL-matcher, 78 matcher i ryska KHL und 301 matcher i Sverige (senast för Djurgården med nye Hai-spelaren Andreas Holmqvist). 2002 korades han till VM:s bästa försvarsspelare.
Senast redigerad av Túrin Turambar den 2012-05-04 16:54:39, redigerad totalt 1 gånger.
Tim är nog, tyvärr, garanterat tänkt som en top 4 winger. Antagligen som någon form av spelfördelare. Värvningen av Tim indikerar på att Otto lägger av. Annars vet jag inte hur de tänkt. Precis som SDA skrev ovan kommer ljungh gå som 2:a C och sen kommer antagligen Tim och Sörensen byta plats.
Genast känns det inte lika bra längre. Vi har (likt senast) INGEN konkret målgörare. Åberg kommer inte pytsa några 20-25kassar. Johner kommer antagligen göra flest i Laget och jag gissar att det blir max 20. Som laget ser ut nu hade jag hellre sett Soares eller Fleury än Åberg.
Sad but true.
Angående Bonsaksen så luktar det ganska mycket Lassen över den värvningen. Nu spelar vi ju längre ner så det höjer väll kvalitén lite, men man blir ju inte jätte upphetsa direkt.
Tim är nog, tyvärr, garanterat tänkt som en top 4 winger. Antagligen som någon form av spelfördelare. Värvningen av Tim indikerar på att Otto lägger av. Annars vet jag inte hur de tänkt. Precis som SDA skrev ovan kommer ljungh gå som 2:a C och sen kommer antagligen Tim och Sörensen byta plats.
Genast känns det inte lika bra längre. Vi har (likt senast) INGEN konkret målgörare. Åberg kommer inte pytsa några 20-25kassar. Johner kommer antagligen göra flest i Laget och jag gissar att det blir max 20. Som laget ser ut nu hade jag hellre sett Soares eller Fleury än Åberg.
Sad but true.
Angående Bonsaksen så luktar det ganska mycket Lassen över den värvningen. Nu spelar vi ju längre ner så det höjer väll kvalitén lite, men man blir ju inte jätte upphetsa direkt.
Skönt att sprida glädje så här på en fredag
EDIT: mb81 var snabbare angående Tim
Om Tim får mycket speltid hoppas jag han kan producera väldigt bra och Challe hintar om någon målskytt iaf så där kan man hoppas! Är ju inte helt säkert att vi bara har en vinge kvar heller att fylla på med. I det bästa scenario så har vi 14 forwards i truppen och då kanske man flyttar ner Weigel/Blomstrand som extra forward och fyller på med två vassa yttrar(Soares och Åberg tex). Då har vi en väldigt bra anfallsuppställning.
Fortfarande backarna som oroar mest! Finns fan inte mycket att hitta. Måste nog leta väldigt bra i nordamerika för att hitta något av värde känns det som!
Sad but true.
Skönt att sprida glädje så här på en fredag
EDIT: mb81 var snabbare angående Tim
Om Tim får mycket speltid hoppas jag han kan producera väldigt bra och Challe hintar om någon målskytt iaf så där kan man hoppas! Är ju inte helt säkert att vi bara har en vinge kvar heller att fylla på med. I det bästa scenario så har vi 14 forwards i truppen och då kanske man flyttar ner Weigel/Blomstrand som extra forward och fyller på med två vassa yttrar(Soares och Åberg tex). Då har vi en väldigt bra anfallsuppställning.
Fortfarande backarna som oroar mest! Finns fan inte mycket att hitta. Måste nog leta väldigt bra i nordamerika för att hitta något av värde känns det som!
Det håller jag med om. Om Otto förlänger och Weigel blir extra spelare så kommer det bli ett helt annat lag. Känns dock ganska lång borta att vi skulle få in Soares och behålla Åberg, men det vore ett gyllene scenario.
Linkan - Otto - Åberg
Ölvestad - Johner - Soares
Tim E - Ljungh - Sörensen
Hank - Honk - Fimp
Blomstrand - Weigel - Wennberg
Det vore helt sjukt startk, men jag betvivlar att en sånn som Blomstrand är tänkt som extra spelare. Därför tyder mycket på att bara en forward till ska in och att Tim flyttas upp till 2:a.