Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Berra

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Berra »

oskais skrev:Att kalla Carlsson är en naturlig målgörare är väl lite att ta i.

Om Klubertanz ansluter och Lassen försvinner blir jag glad. Jag har en förkärlek för backar som producerar, om sen DT kan ansluta så har vi verkligen en bra backuppsättning. Dock vill jag inte ha 8/10 backar i poängligatoppen internt. Vi måste kunna ha producerande forwards. Inga bara breddspelare.
Det lär nog bli en hel del backar högt i den interna poängligan med tanke på hur trubbiga våra forwards ser ut, men inte så många. Vågar mig på ett tips redan i maj på topp 10 (DT går in på 9+18=27 samt +15 om han blir klar,väldigt viktigt det)

Mackan 18+26 = 44
Zibanejad 12+20=32
BomBom=7+22=29
Holmqvist 6+20=26
Norman= 14+5=21
Kempe=10+10=20
Ölvestad=11+8=19
Tjärna 12+7=19
Carlsson=7+11=18
Otto=8+9=17
Bartley 4+12=16

Övriga under 15, men de flesta hamnar närmare 15 än 10, detta tillsammans med en grym defensiv och Wesslans storspel tar oss till slutspel...Där gör Ekman comeback och frälser oss!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Edin skrev:
Shitkicker skrev:
Edin skrev: Hur vet du att man inte försökte? Låt säga att Järlan ringde och frågade och fick veta att Oscar siktade på något i stil med 300 papp i månaden. Vad vill ni att han ska göra? Lägga ett bud ändå?
Med tanke på vilka spelare som lämnar oss, och vilka löner de ryktas ha haft får jag bara inte riktigt ihop ekvationen som säger att Möller/Dicken/Klasen skulle ha varit alldeles för dyra, OM nu inte den totala lönebudgeten sänkts till nästa år.
Att sitta och jämföra löneposterna mellan spelarna är i mitt tycke helt poänglöst, eftersom att ingen på det här forumet har någon som helst insyn i budgeten eller ekonomin i sig.

Till och börja med så vill jag minnas att dealen med Nilson var att han skulle tjäna mindre säsongen 10/11 för att senare få en löneökning de resterande åren på hans kontrakt, en Kovaltjuk fast omvänd. Sedan kan ju en spelare som Widing, som bara spelade på ett ettårskontrakt, vara betald av Stefan Persson, Svanberg eller någon annan som kände för att lätta på lädret. Så att tänka att man kan ta en spelares lön och ge den rakt av till någon annan går inte riktigt.
Du har för all del helt rätt i att det i praktiken är ren spekulation. Det är dock lätt att konstatera att årets lag i nuläget är betydligt mycket mera fattigt på stjärnor än fjolårets. Det är fakta. Väldigt sällan nöjer sig firade stjärnor med OS-guld och erfarenhet ifrån NHL, KHL och snuskigt överbetalande Schweiziska ligan sig med samma löner som allsvenska spelare. Jag tycker det finns fog för antagandet att Widing, Hannula och Kronwall tillsammans lyfte betydligt högre lön än vad Bartley, Almtorp och Carlsson gör. Vill någon hävda motsatsen tänker jag helt sonika insistera på att bevisbördan faller på honom/henne och tillsvidare anta att vad som är mest logiskt och rimligt är sant.

Var nu någon av de flyktade spelarna externt finansierad, vilket jag förhåller mig skeptisk till, så har vi istället att svara på frågan varför helt plötsligt ingen rik krösus var beredd att plocka upp lönechecken för en klasspelare i år.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Om Lassen lämnar och Tjärna Sr samt Kyle (eller Timmy P) kommer in blir jag glad.

Det skulle i alla fall dämpa besvikelsen över årets silly season rejält.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jepe skrev:
Remy Lebeau skrev:
carne skrev:http://gronvitasumo.blogg.se/2011/may/d ... lasse.html

Jag vet inte om det där har postats i tråden tidigare, men den handlar om att DT är klar, Lassen letar boende i Malmö och att Klubertanz ska ersätta Lassen.

Kanske inte den trovärdigaste källan, men men.
Helt klart en stor förbättring om vi får både Tjärna och Klubertanz. Då får vi två backar som kan hålla i pucken och starta ordentliga uppspel. Vilket vi inte hade föregående år.

Dock så reagerade jag över att Malmö inte ville ta över hela Lassens lön? Har han haft högre lön än vad man trott? Känns spontant som att det inte kan röra sig om några större summor annars.
Berörs även här angående Lassen:

http://mrmadhawk.se/
Jag nämnde redan i februari / mars att jag hoppades Malmö skulle hugga Lassen. HOPPAS HOPPAS det blir sant. Vore fantastiskt skönt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Berra, vad får dig att tro att Marcus Nilson ska göra dubbelt så många poäng i år som förra året?

I övrigt håller jag med om att ifall Kyle och DT kommer in i truppen så ser backsidan kanonbra ut och jag vill inte byta den mot något annat lags backbesättning. Målvakten gillar jag också. Då står vi med samma problem som vanligt - kreativitet, spets och produktion offensivt.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Kall-El skrev:
Carlsson har producerat en säsong på eltiserienivå.

Killen är dessutom över 30 bast.

vet inte om den historien direkt talar för att han skulle fortsätta att producera mängder med poäng.
Det är svårt att producera om man inte får hyfsad speltid och åtnjuter tränarens förtroende. Jag har läst åtskilliga kommentarer och uttalanden ifrån folk som följde honom nära under tiden i LHC som hävdar att han alltid var bra men aldrig riktigt fick chansen. LHC är en förening som sällan visar gott omdöme.

Skall jag vara elak så kan jag nämna forwards i vår trupp som trots rejält med speltid fan inte producerar ändå. Givet att han behandlas väl kommer en spelare som skjuter så mycket och jobbar så hårt som Carlsson gör leverera, det är jag övertygad om.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Berra, vad får dig att tro att Marcus Nilson ska göra dubbelt så många poäng i år som förra året?
Det är väl inte helt orimligt att tro att Mackan kommer producera mer än förra säsongen? Får han en vettig försäsong + kanske slipper några av de värsta bacillerna från ungarna så har han ju potential att ligga på en stabil 40+ nivå. Tror inte riktigt 09/10-nivåer men helt klart en 40 pinnar om han får vara hyfsat frisk.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SkönaDjurgårn skrev:Då står vi med samma problem som vanligt - kreativitet, spets och produktion offensivt.

Tragiskt att vi enkelt kunde löst det problemet genom att ta hem Linkan ifjol. :(

Nåväl, jag tror Mackan Nilson kommer göra en mycket bättre säsong. Definitivt över 40 pinnar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Shitkicker skrev:
Kall-El skrev:
Carlsson har producerat en säsong på eltiserienivå.

Killen är dessutom över 30 bast.

vet inte om den historien direkt talar för att han skulle fortsätta att producera mängder med poäng.
Det är svårt att producera om man inte får hyfsad speltid och åtnjuter tränarens förtroende. Jag har läst åtskilliga kommentarer och uttalanden ifrån folk som följde honom nära under tiden i LHC som hävdar att han alltid var bra men aldrig riktigt fick chansen. LHC är en förening som sällan visar gott omdöme.

Skall jag vara elak så kan jag nämna forwards i vår trupp som trots rejält med speltid fan inte producerar ändå. Givet att han behandlas väl kommer en spelare som skjuter så mycket och jobbar så hårt som Carlsson gör leverera, det är jag övertygad om.
Jag håller faktiskt med dig, tror inte alls det är orimligt att Carlsson kommer överraska positivt.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Facebook:

Patrick Cehlin
är sjukt glad, sju personer vet varför. hehehhehehe

Hmmm, NHL-Kontrakt?
DIF!
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Daniel942 skrev:Facebook:

Patrick Cehlin

Hmmm, NHL-Kontrakt?
Hoppas på körkortet...
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

SkönaDjurgårn skrev:Berra, vad får dig att tro att Marcus Nilson ska göra dubbelt så många poäng i år som förra året?

I övrigt håller jag med om att ifall Kyle och DT kommer in i truppen så ser backsidan kanonbra ut och jag vill inte byta den mot något annat lags backbesättning. Målvakten gillar jag också. Då står vi med samma problem som vanligt - kreativitet, spets och produktion offensivt.
Känns väl lite så att från säsong til säsong så brukar alltid en lagdel se något starkare/svagare ut. Minns att det klagades på backarna ett tag, nu är det anfallssidan det är fel på och målvaktssidan ska jag inte ens ta upp.

Poängen är att det är kanske svårt med vår ekonomi att få ett "komplett" lag. Om vi nu får DT och Kyle så har vi en grym defensiv och det är kanon för mig. Bygg laget bakifrån.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mannge skrev:

Patrick Cehlin

Hmmm, NHL-Kontrakt?
Hoppas på körkortet...
Känns som att jag också hoppas han tagit körkort.. men fan ska han bli lyrisk över det för?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Patrick Cehlin

Hmmm, NHL-Kontrakt?
Tror han förlovat sig med sin hund, Lassie.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Patrick Cehlin

Hmmm, NHL-Kontrakt?

Cehlin har gjort mål på en isträning, tycker årets målkvot är uppfylld och firar som sig bör.
Låst