Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Ingen som reagerar på det om Bonsaksen?
- Lee Harvey Oswald
Agree,Caveman skrev:En spelare som ALLTID är medioker... Trodde DIF behövde lite spets nu.
Tim blixtrar till var 20:e match & kör en grymt imponerande snurre-sprätt-uppvisning i mittzon, resterande delen av säsongen spenderar han fastklämt mot sargen eller irrande i ingenmansland....utan puck.
Lite tidigt kanske att redan börja måtta in första draget med sågbladet i Challes bygge, men detta kändes som ett stort Njaaa...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Tittade precis på klippet "En rapport från gymmet" och noterade att tröja nr 9 satt på någon som definitivt inte var Otto. Kan det vara ett tecken? Ölve, Fimpen, Honk m fl hade sina vanliga nummer...
Tackar för den här förlängningen med Tim. Trodde hela ledningen(liksom vissa på forumet) var insnöade på det här med feta talanglösa spelare som inte kan stava till klubba/puck men där gick jag bet. Eriksson kommer leka i HA, det garanterar jag!
Tack för att du stannar Tim, ett stort steg närmare ett lyckat 2013!
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett långskott, men kan det kanske vara så att Ottosson möjligtvis redan har deklarerat att han slutar, men att DIF av strategiska skäl väljer att inte gå ut med det pga att det skulle medföra ett reducerat attraktionsvärde vid spelarvärvningar/förlängningar..? Bara en vilsen fundering som sagt..
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Rätt lustigt ändå det här med Tim, verkar vara en av få spelare som delar supporterskaran...oftast är den stora massan enig. Själv står jag någonstans mitt i mellan de två lägren. Samma diskussion kommer gång på gång bland mina djurgårdsvänner på Hovets läktare, så det är knappast bara forumet som inte är eniga.... 

Fyfan vad patetiskt att lägga ner en så pass lyckad karriär just nu. Riktigt ovärdigt slut, och jag skulle inte kunna leva med mig själv med tanken att sluta på den verkliga botten som Otto isåfall kommer göra. Gör dig själv rättvisa och lira tillbaka DIF till elitserien!
Också lite av hans förbannade skyldighet med tanke på hans inviduella prestation i KS. Vi minns alla Örebro borta, där han i stort sett ensam såg till att DIF inte vann.
-daniel-: Det enda lägret har rätt, det andra fel. Så enkelt är det
Också lite av hans förbannade skyldighet med tanke på hans inviduella prestation i KS. Vi minns alla Örebro borta, där han i stort sett ensam såg till att DIF inte vann.
-daniel-: Det enda lägret har rätt, det andra fel. Så enkelt är det

Senast redigerad av Manijock den 2012-05-04 13:41:09, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingenting som talar för det.Manijock skrev:Tackar för den här förlängningen med Tim. Trodde hela ledningen(liksom vissa på forumet) var insnöade på det här med feta talanglösa spelare som inte kan stava till klubba/puck men där gick jag bet. Eriksson kommer leka i HA, det garanterar jag!
Det faktum att han gjorde sin roll bäst i hela Elitserien förra säsongen. Det faktum att han hade usla lekkamrater hela förra säsongen. Det faktum att så fort Challe kom in så fick han ett satans uppsving då han helt plötsligt fick göra det han kan bäst. Nämligen spela i anfallszon!Caveman skrev:Det finns ingenting som talar för det.Manijock skrev:Tackar för den här förlängningen med Tim. Trodde hela ledningen(liksom vissa på forumet) var insnöade på det här med feta talanglösa spelare som inte kan stava till klubba/puck men där gick jag bet. Eriksson kommer leka i HA, det garanterar jag!
- SirDIFalot
Första nyförvärvet/kontraktsförläningen som jag är riktigt missnöjd med. Men man kan inte få allt.
Expert.
Hank H skrev:Tittade precis på klippet "En rapport från gymmet" och noterade att tröja nr 9 satt på någon som definitivt inte var Otto. Kan det vara ett tecken? Ölve, Fimpen, Honk m fl hade sina vanliga nummer...
Tycker det ser ut som det är en tränare. Annars kan det vara Johner vet inte hur han ser ut

Kunde inte hålla med mer. Vi behöver en spelare för en första- alternativt andraline. Framförällt behövs en renodlad målskytt. Tim är en spelare som ska spelas i en 3:e lina och där har vi (om jag fått bestämma) redan Hank - Honken/Weigel - Sörensen.Caveman skrev:En spelare som ALLTID är medioker... Trodde DIF behövde lite spets nu.
Riktigt ogenomtänkt förlängning! hade vi inte tagit in Sörensen hade jag inte klagat. Men nu besitter vi mängder av icke-ledande medelmåttor som borde spela som avlastare. Han är heller inte i en bra ålder.
Tror som @Joelills att Engström har stora problem med att knyta till sig utomstående spelare...
-
Grönvitasumo twittrar om att Bonsaksen ryktas vara klar för oss.
https://twitter.com/#!/Gronvitasumo
- -daniel-
Japp, det nämndes här tidigare (någon från Mrmadhawh-bloggen som hade kommenterat fallet).Harold Camping skrev:Grönvitasumo twittrar om att Bonsaksen ryktas vara klar för oss.
Helt OK värvning om det blir av, men blir mörkrädd om det är tänkt som en av spelarna för första backparet... ser väldigt gärna att vi tar in ytterligare två och låter Lennhammer / Holm / Gustafsson slåss om två platser.
- reservjesus
Bonsaksen är en helt okej back, men inte mer än så. Hyfsad defensiv, ingen offensiv.-daniel- skrev:Japp, det nämndes här tidigare (någon från Mrmadhawh-bloggen som hade kommenterat fallet).Harold Camping skrev:Grönvitasumo twittrar om att Bonsaksen ryktas vara klar för oss.
Helt OK värvning om det blir av, men blir mörkrädd om det är tänkt som en av spelarna för första backparet... ser väldigt gärna att vi tar in ytterligare två och låter Lennhammer / Holm / Gustafsson slåss om två platser.
clowns to the left of me, jokers to the right