Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
https://www.eurohockey.com/player/57743 ... n-lee.html
Här KG ! En spännande spelare för DIF. Från Nässjö.
Gjort lika många poäng som Sörensen ! Skjuter R dessutom.
Kan tackla , om han vill eller klarar av det i Shl låter jag vara osagt.
Vinge skrev: ↑2022-01-04 18:14:30 Hörde det...
De gick "hårt" för en annan mv , men fick givetvis nobben där. Gamla FBK keepern var då redan tagen.
Ska bli spännade att se vad de satsar på, blir det mer obeprövade SHL spelare, eller kanske mer av allsvenska """kämpar"""" som kan tackla , Waaow !!
I kategorin den senare nämnda, ni vet han som alla hyllade/hyllar för sitt "spel" , så har han delar ut EN (1) enda tackling hittills
-----------------
Vi ska ju absolut inte ifrågasätta Falk och Aarons förmåga att leda. Vet att man alltid ändrar det dåliga i elit idrott, speciellt när det går så uppenbart dåligt.
Men de är ju så fina och snälla. Vi får bara börja be mer för dom
Supermånga handhjärtan till alla här inne, och till styrelsen och KG. Tillsammans låtsas vi att det beprövade usla börjar fungera
Om alla bara bjuder till så kommer det fungera. Ellerhur!
Kramis till alla Hockey tokiga DIFARE, Vi är ena riktiga hejjare , kärlek och ljus![]()
Andas...Vinge skrev: ↑2022-01-04 18:34:32 https://www.eurohockey.com/player/57743 ... n-lee.html
Alltid, oavsett. Eller...?
-
I nya avsnittet av podden femtefemman så pratar dom om nyförvärv. Där säger Fimpen att Dick känns lite som en circusvärvning för att hålla fansen nöjda, fast säger även att han tror att han kommer att bli nyttig. Dock säger han att Djurgården förmodligen kommer göra fler "konstiga" värvningar men hade väl inget namn. Kanske är rena spekulationer från honom, men börjar bli lite nervös ju längre tiden går faktiskt.
Lustigt att han inte vill värva nån tränare. Helt obegripligt enligt mig.
Sedan hade man gärna velat veta vad för målvakt det va han gick bet på K-G
Sedan hade man gärna velat veta vad för målvakt det va han gick bet på K-G
Fimpen var ju för en värvning av Dick, så det utspelet var märkligt!Detblir3poäng skrev: ↑2022-01-04 20:52:24 I nya avsnittet av podden femtefemman så pratar dom om nyförvärv. Där säger Fimpen att Dick känns lite som en circusvärvning för att hålla fansen nöjda, fast säger även att han tror att han kommer att bli nyttig. Dock säger han att Djurgården förmodligen kommer göra fler "konstiga" värvningar men hade väl inget namn. Kanske är rena spekulationer från honom, men börjar bli lite nervös ju längre tiden går faktiskt.
Jag vet inte om allting man säger i en podd är så extremt genomanalyserat innan, man babblar på bara.Buford skrev: ↑2022-01-04 21:40:32Fimpen var ju för en värvning av Dick, så det utspelet var märkligt!Detblir3poäng skrev: ↑2022-01-04 20:52:24 I nya avsnittet av podden femtefemman så pratar dom om nyförvärv. Där säger Fimpen att Dick känns lite som en circusvärvning för att hålla fansen nöjda, fast säger även att han tror att han kommer att bli nyttig. Dock säger han att Djurgården förmodligen kommer göra fler "konstiga" värvningar men hade väl inget namn. Kanske är rena spekulationer från honom, men börjar bli lite nervös ju längre tiden går faktiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag tycker att man skulle ha haft kvar Tom Wandell. Jag tyckte han var helt okej förra säsongen. Det fanns ju spelare som var betydligt sämre. Och Tom är stor och stark med stor erfarenhet ifrån de stora ligorna. Och sen Patrik Berglund också en storväxt forward som är en pålitlig poängplockare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Tom va tametusan våran BÄSTA center sett till säsongen i stort. Extremt hög lägstanivå! Ytterligare ett av Jockes beslut som är skäl till kölhalning. Wandell, Hank och Dick. Alla spelare som skulle varit kvar! Istället? Engsund, Carey och Videll.....Tidernas sämsta sportchef!klintan85 skrev: ↑2022-01-05 05:05:31 Jag tycker att man skulle ha haft kvar Tom Wandell. Jag tyckte han var helt okej förra säsongen. Det fanns ju spelare som var betydligt sämre. Och Tom är stor och stark med stor erfarenhet ifrån de stora ligorna. Och sen Patrik Berglund också en storväxt forward som är en pålitlig poängplockare.
-
Wandells fel var väl att han kostade mer än dom poäng han producerade från en 3-4 kedja, trots att han var stabil. Tycker generellt att dom som fick lämna efter förra säsongen antingen var rätt beslut eller logiska. Med undantag från hank kanske. Förra året var ju också en katastrof, och hade inte Nardella och rhett kommit med fin production kanske det gått åt helvete redan då. Tycker att det är årets genomtotala haveri som får en att tänka tillbaka på förra årets semitotala haveri som bättre än vad det var.Manijock skrev: ↑2022-01-05 08:10:53Tom va tametusan våran BÄSTA center sett till säsongen i stort. Extremt hög lägstanivå! Ytterligare ett av Jockes beslut som är skäl till kölhalning. Wandell, Hank och Dick. Alla spelare som skulle varit kvar! Istället? Engsund, Carey och Videll.....Tidernas sämsta sportchef!klintan85 skrev: ↑2022-01-05 05:05:31 Jag tycker att man skulle ha haft kvar Tom Wandell. Jag tyckte han var helt okej förra säsongen. Det fanns ju spelare som var betydligt sämre. Och Tom är stor och stark med stor erfarenhet ifrån de stora ligorna. Och sen Patrik Berglund också en storväxt forward som är en pålitlig poängplockare.
Det han menar är ju att värvningen hade inte gjorts om det inte varit för att blidka folket för den är trots allt kontroversiell MEN han tror ändå på den utifrån just det vi skrivit här inne, att Dick (eller en motsvarande spelare) är precis det man vill ha i laget i en avgörande match samt att han faktiskt i grunden är en bra spelare om än att han behöver komma in i matchtempo. Vidare att han kommer ta fokus från dem andra så de får arbeta lite mer i lugn och ro.Buford skrev: ↑2022-01-04 21:40:32Fimpen var ju för en värvning av Dick, så det utspelet var märkligt!Detblir3poäng skrev: ↑2022-01-04 20:52:24 I nya avsnittet av podden femtefemman så pratar dom om nyförvärv. Där säger Fimpen att Dick känns lite som en circusvärvning för att hålla fansen nöjda, fast säger även att han tror att han kommer att bli nyttig. Dock säger han att Djurgården förmodligen kommer göra fler "konstiga" värvningar men hade väl inget namn. Kanske är rena spekulationer från honom, men börjar bli lite nervös ju längre tiden går faktiskt.
Och där har vi det igen... Defensiv spetskompetens får inte kosta! De ska kosta som junisar och ändå tror vi på samma resultat.... Sabla genvägar! Jag ger blanka fan i poängskörd när det gäller spelare som Hank och Wandell. Det är bara bonus! Men man måste inse att defensiv smartness och förmåga att hålla en jämn nivå är lika jävla viktigt. Om inte viktigare....Detblir3poäng skrev: ↑2022-01-05 09:16:29Wandells fel var väl att han kostade mer än dom poäng han producerade från en 3-4 kedja, trots att han var stabil. Tycker generellt att dom som fick lämna efter förra säsongen antingen var rätt beslut eller logiska. Med undantag från hank kanske. Förra året var ju också en katastrof, och hade inte Nardella och rhett kommit med fin production kanske det gått åt helvete redan då. Tycker att det är årets genomtotala haveri som får en att tänka tillbaka på förra årets semitotala haveri som bättre än vad det var.Manijock skrev: ↑2022-01-05 08:10:53Tom va tametusan våran BÄSTA center sett till säsongen i stort. Extremt hög lägstanivå! Ytterligare ett av Jockes beslut som är skäl till kölhalning. Wandell, Hank och Dick. Alla spelare som skulle varit kvar! Istället? Engsund, Carey och Videll.....Tidernas sämsta sportchef!klintan85 skrev: ↑2022-01-05 05:05:31 Jag tycker att man skulle ha haft kvar Tom Wandell. Jag tyckte han var helt okej förra säsongen. Det fanns ju spelare som var betydligt sämre. Och Tom är stor och stark med stor erfarenhet ifrån de stora ligorna. Och sen Patrik Berglund också en storväxt forward som är en pålitlig poängplockare.
Kan vi inte bara lära oss av våra misstag så vi slipper menlösa värvningar som Carey eller Engsund. Sluta ha elite prospects som startsida och sluta spela Manager-spel.
"Wandell gör inga poäng och kommer inte till avslut jätteofta. Han kostar 60 000 i månaden! Engsund ät en dålig bottencenter i Oskarshamn. Han kommer inte heller till skott eller gör poäng men kostar bara 40 000. Vi tjänar 20 000 och kan lägga på en spelare som kan göra massor av mål typ Carey eller Holland... Coolt, så gör vi!"
Varför tjänar Wandell mer? Fundera på det!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du lyfter en riktigt viktig aspekt i lagbyggen. Med facit i hand så hade en löneökning för Wandell, Hank och Dick varit ett klokt beslut.Manijock skrev: ↑2022-01-05 10:06:50
Och där har vi det igen... Defensiv spetskompetens får inte kosta! De ska kosta som junisar och ändå tror vi på samma resultat.... Sabla genvägar! Jag ger blanka fan i poängskörd när det gäller spelare som Hank och Wandell. Det är bara bonus! Men man måste inse att defensiv smartness och förmåga att hålla en jämn nivå är lika jävla viktigt. Om inte viktigare....
Kan vi inte bara lära oss av våra misstag så vi slipper menlösa värvningar som Carey eller Engsund. Sluta ha elite prospects som startsida och sluta spela Manager-spel.
"Wandell gör inga poäng och kommer inte till avslut jätteofta. Han kostar 60 000 i månaden! Engsund ät en dålig bottencenter i Oskarshamn. Han kommer inte heller till skott eller gör poäng men kostar bara 40 000. Vi tjänar 20 000 och kan lägga på en spelare som kan göra massor av mål typ Carey eller Holland... Coolt, så gör vi!"
Varför tjänar Wandell mer? Fundera på det!
Vi saknar DNA i truppen, om ni förstår vad jag menar. Kulturbärare är väl ett bättre ordval. Utan det kan inte spelare som Carey komma in och bidra. Skulle gissa att just Carey skulle kunna gå in i Växjö och göra det bra. Som en pusselbit i ett redan gediget lagbygge
Man mår illa när man tänker tillbaka på årets lagbygge. Vi tog alltså in Videll som en tilltänkt ledare ( kulturbärare) i laget.
Ut med Hank, lappa ihop sådana felbeslut med Lorito.
Abbott’s från Nordamerika byggde upp Rögle med hjärta. Everberg, Brithen.
Ok att vi haft otur med Ante och Josef. Men det stod rätt tidigt klart hur sköra de var.
KG’s första värvning ingav hopp. Han tog in hjärta och skicklighet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
AOM skriver på tre nya år i Malmö. Ingen skräll såklart, men väldigt tråkigt. Hade kunnat varit en perfekt ersättare till Högström.