Kall-El skrev:Tyvärr kändes Hardy rätt "trött" förra säsongen och just bristen på en plan B kändes uppenbar.
Att detta bara skulle ändras över en sommar känns inte direkt realistiskt.
Fast det är inte riktigt sant. DIF ändrade spelidé under säsongen. Från att hålla i pucken i försvarszon och spela runt pressen till att snabbt spela upp pucken (eller få ut den ur zon). Vi klarade nämligen inte av pressen som motståndarna satte på våra backar.
Det berodde mycket på förlusten av spelskickliga och rörliga backar såsom T.Pettersson och Klubertanz.
Min förhoppning är att vi nu värvar just Klubertanz och D.Tjärnqvist. Bartley (förhoppningsvis), Tjärnqvist, Klubertanz och Holmqvist är på pappret backar som klarar av att spela runt en hård press.
isolerad skrev:Att DIF inte ens har lagt ett bud på Möller tycker jag är ruskigt konstigt. I värsta fall får man ett nej. Nu har man inte ens försökt.
Ungefär samma som med Tellan.
Kanske att inte herr Möller ville komma till oss heller? tänkt den tanken? bara för han spelade i vår juniorlag betyder ju inte per automatik att han vill spela med oss om han vänder tillbaka.
Som isolerad skrev - DIF försökte inte ens. Fullständigt obegripligt.
Hur vet du att man inte försökte? Låt säga att Järlan ringde och frågade och fick veta att Oscar siktade på något i stil med 300 papp i månaden. Vad vill ni att han ska göra? Lägga ett bud ändå?
Enbom skrev:Timmy står utan kontrakt. Har för mig att Marie har sagt att vi har varit i kontakt med honom.
jag skrev inte att jag blivit lurad på något, om man däremot avser att sänka sin spelarbudget bör man tala om detta så köpare får reda på att den produkt de kan tänkas vilja köpa inte ligger på samma nivå som föregående säsong.
Bara för att ställa motfrågan; Varför skulle man inte gå ut med detta?
Att välja att inte gå ut med detta kan ju bara tolkas som att man skulle ha något att dölja och då måste ju frågan ställas varför man vill dölja detta faktum?
Öppna kort är alltid bäst när det gäller denna typ av saker, då slipper man dessutom massor av spekulationer.
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tyvärr är det bara att inse dyster fakta. Vi har de senaste åren halkat allt mer efter ekonomiskt och kan därför inte vara med och buda på de bästa spelarna. Dessutom är inte DIF något statuslag att spela för längre. Andra klubbar har blivit mer genuina och trevligare att spela för.
Vårt enda hopp att knyta till oss klasspelare är hemvändande föredetta DIF-spelare som vill bosätta sig i Stockholm. Och de växer inte på träd.
Vi vinner inget numera och har bevisligen ingen genomtänkt strategi för hur vi ska vända på detta. Vart tog juniorsatsningen vägen? Vi skulle ju lyfta juniorer och sedan spetsa laget med andra spelare utifrån. Nu värvas enbart bredd in utifrån och juniorerna flyr till andra klubbar.
Identitetskris är väl den bästa beskrivningen för DIF-hockey just nu.
Vi går en rätt mörk vinter till mötes. Får vi ut max av detta lag bör det väl ändå räcka till en kvartsfinal. Eller?
Jag har en hel del invändningar mot vad forumet tycks ha nått konsensus om på sistone, att Mattias Carlsson och Bartley är dåliga värvningar och att dessa båda herrar är de veritabla gökungarna i fågelboet som gjort det omöjligt för oss att signa en förstecenter med spetskompetens. De tillför båda individuella färdigheter och egenskaper jag tycker årets trupp annars lidit akut brist på. När Widing och Hannula nu lämnar har jag förbannat svårt för att förstå varför ni är så upprörda över att en alltid mycket hårt arbetande, enormt skottvillig kille och naturlig målgörare som Carlsson plockas in. Vi har ingen junior (kvar) som direkt öser in mål och ingen är i nuläget ens i närheten av att kunna fylla Carlssons skor. I Bartley har vi en alldeles utmärkt PP-back med ett blytungt skott nästan i Kennholt-klass och jag, som tror mig ha sett mer av honom än de flesta här, har då inte noterat några SÅ oroande brister i hans defensiv som vissa ärade medlemmar låter påskina präglar hans spel. Han är habil om än inte lysande i egen zon.
Det är knappast dessa båda spelares fel att DIF missat att identifiera vad som verkligen behövdes, den där spelskicklige förstecentern vi ALLA velat ha. Det är för all del inte heller Jonas Almtorps fel, det tål att sägas, men det är tyvärr just Jonas jag tycker är en ganska märklig värvning i skenet av allt annat. En relativt medelmåttig, primärt defensiv center? Verkligen Järlefelt, är inte just det något vi snarast har ett överskott av inom de egna leden?
Eftersom det tycks råda enorm diskrepans mellan hur vi supportrar och hur ledningen ser på lagbygget är det ju på sin plats att DIF-hockey på medlemsmötet förklarar hur man resonerar för att gjuta olja på vågorna. Allt av upprörd kritik som skrivits här kan inte ha gått ledningen förbi och jag vill tro att man inser vikten av att ha en öppen och rak kommunikation med basen för all ekonomisk och sportslig framgång, supportrarna. Så, se till att gå dit och ställ era frågor den 9:e Juni. Själv har jag tyvärr semester då och kan ej närvara.
Jag vet inte om det där har postats i tråden tidigare, men den handlar om att DT är klar, Lassen letar boende i Malmö och att Klubertanz ska ersätta Lassen.
Edin skrev:
Hur vet du att man inte försökte? Låt säga att Järlan ringde och frågade och fick veta att Oscar siktade på något i stil med 300 papp i månaden. Vad vill ni att han ska göra? Lägga ett bud ändå?
Med tanke på vilka spelare som lämnar oss, och vilka löner de ryktas ha haft får jag bara inte riktigt ihop ekvationen som säger att Möller/Dicken/Klasen skulle ha varit alldeles för dyra, OM nu inte den totala lönebudgeten sänkts till nästa år.
Jag vet inte om det där har postats i tråden tidigare, men den handlar om att DT är klar, Lassen letar boende i Malmö och att Klubertanz ska ersätta Lassen.
Kanske inte den trovärdigaste källan, men men.
Får vi in BÅDE Klubban och DT i laget hävdar jag att vi, utan konkurrens, kommer ha elitseriens bästa backbesättning nästa säsong. Hoppas verkligen att den drömmen slår in...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Kanske inte den trovärdigaste källan, men men.
Helt klart en stor förbättring om vi får både Tjärna och Klubertanz. Då får vi två backar som kan hålla i pucken och starta ordentliga uppspel. Vilket vi inte hade föregående år.
Dock så reagerade jag över att Malmö inte ville ta över hela Lassens lön? Har han haft högre lön än vad man trott? Känns spontant som att det inte kan röra sig om några större summor annars.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore