Säsongen 21/22
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Jag anser faktiskt inte att backarna var problemet mot Timrå, utan positionsspelet/aggressiviteten från våra forwards och till viss del centrar. Allt för många gånger fick Timråspelare kliva raka vägen från blå in i slottet utan motstånd. Det var väl inte ett mål som gjordes i gröten framför kassen? Dessutom ska de sätta minst fem kassar framåt med tanke på hur ihåligt Timrås försvar också var till och från. Så gårdagens förlust lägger jag hundra procent på forwards och centrar.
Detta är oroande då det leder till misstankar om ett grovt systemfel eftersom de ska vara vår starka sida. Vi har många gedigna tvåvägssforwards i laget som ska kunna täcka upp bättre…
Detta är oroande då det leder till misstankar om ett grovt systemfel eftersom de ska vara vår starka sida. Vi har många gedigna tvåvägssforwards i laget som ska kunna täcka upp bättre…
Säsongen 21/22
M E N T A L T!
En falsk trygghet/säkerhet har spridit sig att "vi har många borta och så fort dom kommer tillbaka så kommer det lyfta", "lillfimp - NHL spelaren är tillbaka, då kommer det lyfta"
A L L A måste fatta att man måste för fan lägga ner jobbet! och defensiven framför allt så få offensiven komma på köpet. vi är inget djävla självspelande piano som många verkar tro. det krävs blod, svett och tårar och att man ser sig själv i spegeln å fattar vad som krävs att vinna hockeymatcher i SHL och det inte INTE att glida omkring å sela rallarhockey. Bara inse vi kommer inte spela ut något lag i den här serien nu är det fan ÄCKLIGT DISCIPLINERAT (alá Timo Lahtinen i malmö på 90-talet) som gäller. Igår var jag arg idag börjar det så smått svalna och gå över till uppgivenhet. Hoppas för fan inte spelarna är i samma känslomässiga stup för då är vi fan körda på riktigt.
En falsk trygghet/säkerhet har spridit sig att "vi har många borta och så fort dom kommer tillbaka så kommer det lyfta", "lillfimp - NHL spelaren är tillbaka, då kommer det lyfta"
A L L A måste fatta att man måste för fan lägga ner jobbet! och defensiven framför allt så få offensiven komma på köpet. vi är inget djävla självspelande piano som många verkar tro. det krävs blod, svett och tårar och att man ser sig själv i spegeln å fattar vad som krävs att vinna hockeymatcher i SHL och det inte INTE att glida omkring å sela rallarhockey. Bara inse vi kommer inte spela ut något lag i den här serien nu är det fan ÄCKLIGT DISCIPLINERAT (alá Timo Lahtinen i malmö på 90-talet) som gäller. Igår var jag arg idag börjar det så smått svalna och gå över till uppgivenhet. Hoppas för fan inte spelarna är i samma känslomässiga stup för då är vi fan körda på riktigt.
Säsongen 21/22
Fast vilka ska avgå? Spelarna?
Timrå hemma efter ett uppehåll med flera tongivande spelare tillbaka. Det är fan inte JE eller styrelsen som torskar den matchen. Är precis som m0ng00se skriver att nu får man börja inse vad som krävs och lägga ner jobbet. Alla måste se till sin egen insats och fundera på om den var bra (tvek va?).
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Var ett osannolikt fuskande över hela isen igår. Som att spelarna gled omkring och tänkte att det skulle lösa sig själv.crike skrev: ↑2021-11-19 09:33:53Fast vilka ska avgå? Spelarna?
Timrå hemma efter ett uppehåll med flera tongivande spelare tillbaka. Det är fan inte JE eller styrelsen som torskar den matchen. Är precis som m0ng00se skriver att nu får man börja inse vad som krävs och lägga ner jobbet. Alla måste se till sin egen insats och fundera på om den var bra (tvek va?).
Inställningen var vidrig att se på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 21/22
Kan det faktiskt vara så att det var bra att den smällen kom nu då? Mot Timrå, hemma, med många tillbaka. Att alla fick en käftsmäll att "nu fuskar ni och då torskar ni även denna match". Hade vi trots allt vunnit denna med den liten marginal och kanske klarat av nästa match också är ju risken stor för att den här "vi vinner fast vi inte är på topp" känslan infinner sig. Kan ju inte vara någon som tror att gårdagens insats kommer räcka framöver.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-19 10:03:10Var ett osannolikt fuskande över hela isen igår. Som att spelarna gled omkring och tänkte att det skulle lösa sig själv.crike skrev: ↑2021-11-19 09:33:53Fast vilka ska avgå? Spelarna?
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Jag vet inte. Men matchen igår skrämde mig av flera skäl. Visst, vi har spelat dåligt förut men den bleka inställningen att ”han eller han löser det här, skönt” som samtliga verkade glida omkring med var riktigt läskig. Att ingen tog jobbet utan förlitade sig på polarn bredvid. Detta samt uppgivenheten när det återigen rann iväg var riktigt talande för ett bottenlag. Med nästan fullt manskap.
Igår var första gången jag på riktigt insåg att det förmodligen blir kval om inte något drastiskt sker.
Igår var första gången jag på riktigt insåg att det förmodligen blir kval om inte något drastiskt sker.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 21/22
Kan bara hålla med, har haft känslan att vi kommer lösa detta, men gårdagen fick mig att tvivla. Kunskapsmässigt bör vi ligga högre upp, men tror det sista och viktigaste saknas på för många individer i truppen skalle och hjärta.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-19 10:32:27 Jag vet inte. Men matchen igår skrämde mig av flera skäl. Visst, vi har spelat dåligt förut men den bleka inställningen att ”han eller han löser det här, skönt” som samtliga verkade glida omkring med var riktigt läskig. Att ingen tog jobbet utan förlitade sig på polarn bredvid. Detta samt uppgivenheten när det återigen rann iväg var riktigt talande för ett bottenlag. Med nästan fullt manskap.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Känslan efter den totalt håglösa insatsen igår gör att nått behöver förändras. Hjälper inte att bakbinda Jocke. En ny röst som sprider harmoni och tänder hoppet behövs. Kosta vad det kosta vill. Laget verkar totalt tappat fokus på o spela bra i 60 minuter. Vi spelar DIF-hockey i ca10 min sen går vi ner i gruvan o stannar där. Kan fasen inte bara vara vi på läktaren och coacher o ledning som ser denna misär. Vad som ska göras är inte jag man att uttala mig om. Men nån trollkarl värd namnet måste fasen in nu innan loppet är kört. Vi har inte råd att åka ur SHL. Agera nu o kommunicera mot fansen så ni inte tappar den viktigaste biten ni har för att få laget på fötter o kliva ur ubåten som just nu har en bit upp till ytan

- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Alla spikar i DIF-kistan är inte inslagna riktigt än, men det närmar sig.
Så vi får passa på att njuta nu av SHL riktigt mycket.
Klart skönare att bli utmanövrerade av skickligare SHL-motståndare än att förlora i HA mot random ”Kasta-puck-lag”
Vid förlust mot lhc imorgon är det 10p upp, sedan väntar Saik borta, där går nog gränsen för vad som går att jobba ikapp.
Även mediokra lag får ett ryck ibland och vinner 2-3 matcher i rad, men nu ska samtidigt 2 andra lag tappa det helt, helst över resten av säsongen också.
Om vi väger in att hemmavinsterna mot både Brynäs och FBK var på ”max-flyt-kontot”, då inser man ju att DIF faktiskt aldrig varit sämre i SHL, inte ens då vi åkte ur 2012.
En soppa bestående av avdankade jävla USA-tjockisar, HA-spelare och ungdomar under utveckling + ett tränar-team vars Aura bara andas ren och skär ångest.
Så, Jocke bör jobba med annat framöver (inte inom DIF).
Men om jag förstod det rätt så ställde han väl sin plats till förfogande när Barry drog?
Vi kan ju varken stena eller egga Jocke för att han försöker rädda upp läget efter bästa förmåga, jag kan garantera att han mår kanske sämst just nu av alla inblandade parter.
Så, strategisk ledning/Styrelse måste ju fatta några viktiga beslut ….NU
Klart skönare att bli utmanövrerade av skickligare SHL-motståndare än att förlora i HA mot random ”Kasta-puck-lag”
Vid förlust mot lhc imorgon är det 10p upp, sedan väntar Saik borta, där går nog gränsen för vad som går att jobba ikapp.
Även mediokra lag får ett ryck ibland och vinner 2-3 matcher i rad, men nu ska samtidigt 2 andra lag tappa det helt, helst över resten av säsongen också.
Om vi väger in att hemmavinsterna mot både Brynäs och FBK var på ”max-flyt-kontot”, då inser man ju att DIF faktiskt aldrig varit sämre i SHL, inte ens då vi åkte ur 2012.
En soppa bestående av avdankade jävla USA-tjockisar, HA-spelare och ungdomar under utveckling + ett tränar-team vars Aura bara andas ren och skär ångest.
Men om jag förstod det rätt så ställde han väl sin plats till förfogande när Barry drog?
Vi kan ju varken stena eller egga Jocke för att han försöker rädda upp läget efter bästa förmåga, jag kan garantera att han mår kanske sämst just nu av alla inblandade parter.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Jag tycker Jocke var perfekt i den rollen han hade när det var två sportchefer. Dvs så lite fokus på spelet som möjligt och mer på organisationen, kontrakt och budget. Där är han väldigt bra. Är fortfarande förbluffad att vi frångick det framgångsrika konceptet med Tjomme som andra part.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Håller med dig i allt här.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-11-19 12:34:08 Alla spikar i DIF-kistan är inte inslagna riktigt än, men det närmar sig.
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Som någon skrev om de olika faserna i sorg-bearbetning: detta kallas köpslå-stadiet.crike skrev: ↑2021-11-19 10:15:20Kan det faktiskt vara så att det var bra att den smällen kom nu då? Mot Timrå, hemma, med många tillbaka. Att alla fick en käftsmäll att "nu fuskar ni och då torskar ni även denna match". Hade vi trots allt vunnit denna med den liten marginal och kanske klarat av nästa match också är ju risken stor för att den här "vi vinner fast vi inte är på topp" känslan infinner sig. Kan ju inte vara någon som tror att gårdagens insats kommer räcka framöver.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-19 10:03:10Var ett osannolikt fuskande över hela isen igår. Som att spelarna gled omkring och tänkte att det skulle lösa sig själv.crike skrev: ↑2021-11-19 09:33:53Fast vilka ska avgå? Spelarna?
Men visst, kanske... Vi får hoppas.
Själv tror jag att detta kommer gå käpprätt åt helvete. Jag skrev om det redan under sillyn när Videll blev klar. Det är inget skryt, snarare en hemsk påminnelse om att det gav en äcklig Almtorp/Carlsson-känsla i hela kroppen.
Säg den glädje som varar
- Klaudius21
Säsongen 21/22
Säsongen 2011/2012 tog vi 72 poäng på 55 matcher, ungefär 1,3 poäng/match.
I år har vi 15 poäng på 19 matcher, ungefär 0,79 poäng/match.
Och då hade man redan ångest inför varje match den säsongen.
I år har vi 15 poäng på 19 matcher, ungefär 0,79 poäng/match.
Och då hade man redan ångest inför varje match den säsongen.
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Kvalserien är i det närmaste ett faktum. Precis allting hänger på en bra start, precis som experimentet med Barry krävde en bra start.
Så blir första kvalmatchen som VIK hemma den där härliga aftonen för ett par år sedan, då går det nog vägen. Blir det däremot som mot Rögle 11/12... Då skiter vi i brallan. Igen.
Med siffror som 1-3, 2-1, 1-5, 3-4 (e fl.), 4-1, 2-3. Läntarrrrr
Kom igen, vi kan bräcka Timrå. Som sagt, tur att det inte är HV.
Så blir första kvalmatchen som VIK hemma den där härliga aftonen för ett par år sedan, då går det nog vägen. Blir det däremot som mot Rögle 11/12... Då skiter vi i brallan. Igen.
Med siffror som 1-3, 2-1, 1-5, 3-4 (e fl.), 4-1, 2-3. Läntarrrrr
Kom igen, vi kan bräcka Timrå. Som sagt, tur att det inte är HV.
Säg den glädje som varar
- Killer Kennholt
Säsongen 21/22
Har inte skrivit i detta forum på snart 10 år skulle jag tro. Bara läst allt som skrivits. Det har varit upp & ned under många år med finalen mot Frölunda som höjdpunkt! Det väcktes ett hopp om ett nytt sm-guld. Men sakta för varje år som gått har pilarna pekar nedåt. En ond spiral. Spelartruppen har till viss spelat in men framförallt ser man ingen tydlighet i spelet. Den har försvunnit mer & mer för varje år sedan finalen & nu harvar vi i botten av serien med ett, iaf för mig ganska bra lag. Kan bara hålla med det Jim Morrison skriver om hur matchen igår såg ut. Det är ingen på planen som tar i grejerna. Bara glider omkring. Ingen tanke. Ingenting. Sören & Lill-fimpen försöker, men det är mycket spel på utsidan. Detta gäller samtliga. Jänkarna trodde man skulle kunna visa vägen med ett rakare spel men inte. Spelet i egen zon är som det varit som senaste åren katastrofalt illa. Med skillnaden att vi tidigare år haft en målvakt som stått på huvudet i varje match. Det har vi inte haft i år. Vidare har man en undran om varför tex inte Liam får chansen istället för Bjerselius. Varför sätter man Arnessons som point i PP med 30 sekunder kvar av varje PP. Varför en sån som Carey lirar PP tex. Han har inte dom skillsen för att lira där. Det syns. Ström i klubban. Inget ont om Ceder, som kanske varit vår bäste spelare hittills, men det är ingen vass skytt eller en jättebra passningsspelare som ska lira i ett PP. Iaf inte i den positionen som han hade igår. Nej jag är faktiskt för första gången på jävligt länge riktigt orolig för hur denna säsongen kommer sluta. Spelet i egen zon är det som MÅSTE bli bättre. Det är för fan skott i röda zoner i stort sett varje anfall motståndarna får. En huvudtränare är en önskan jag har. Att lägga detta på 2st i stort gröna herrar är åt helvete. Jag är alltid optimistisk men nu är det svårt att hålla det positiva uppe. Det måste hända något drastiskt snarast!
Killer Kennholt Skjuter För Döda