Simon har varit vassare än Björnfot i år så borde väl inte påverka så mycket?Donkels-2.0 skrev:Om Björnfot försvinner så måste en back till in - Simon J, Brämmstam och Hedström är för svaga kort i dagsläget
Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Let's agree to disagreemb81 skrev:Simon har varit vassare än Björnfot i år så borde väl inte påverka så mycket?Donkels-2.0 skrev:Om Björnfot försvinner så måste en back till in - Simon J, Brämmstam och Hedström är för svaga kort i dagsläget
Ceterum censeo Solna esse delendam
Rangers hade väl lånat ut honom över hela säsongen, men sen blev han tradad till LA som ville ha honom direkt.mb81 skrev:Vad hände med att det endast var tillåtet med spelare över hela säsongen om det inte var spelare som inte redan hade kontrakt. Lias hade inte ett underliggande kontrakt så som Björnfot Höndemark, Bromé med flera.daaviid skrev:Läste precis att Lias Andersson förbereder sig för att åka på Camp med LA Kings. Någon som läst/hört något om ifall eventuellt Björnfot är på väg att lämna?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -som-helst
Vi kan räkna med att Björnfot har gjort sin sista match för denna gång. Tyvärr en besvikelse, eller hade jag för stora förväntningar?
- -daniel-
Eftersom detta försvann på förra sidan och jag tycker det är en högst relevant frågeställning tar jag det igen.
Jag tycker det är anmärkningsvärt att folk gnäller på JVM, hur ansvarsfullt är det att SHL fortfarande är i gång? Hur solidariskt är det mot resten av samhället? Förstår ingenting hur det resoneras här faktiskt.
Spelare blir sjuka > risken är överhängande att sjuka spelare smittar andra (utanför rinken)> smittan eskalerar osv. Utöver det så har vi den enormt orättvisa aspekten i att corona kommer göra den här säsongen löjligt slumpartad. Vad händer om ett lag får spelare sjuka i ett slutspel, eller än värre i degraderingsmatcher?
Det enda rätta hade naturligtvis varit att lägga ner den här säsongen när smittan eskalerade lavinartat i oktober. Resten av samhället har fått anpassa sig, det är väl inte helt orimligt att hockeyn skulle få gå samma öde tillmötes..? Hur tråkigt det än är för oss hockeynördar.
Jag tycker det är anmärkningsvärt att folk gnäller på JVM, hur ansvarsfullt är det att SHL fortfarande är i gång? Hur solidariskt är det mot resten av samhället? Förstår ingenting hur det resoneras här faktiskt.
Spelare blir sjuka > risken är överhängande att sjuka spelare smittar andra (utanför rinken)> smittan eskalerar osv. Utöver det så har vi den enormt orättvisa aspekten i att corona kommer göra den här säsongen löjligt slumpartad. Vad händer om ett lag får spelare sjuka i ett slutspel, eller än värre i degraderingsmatcher?
Det enda rätta hade naturligtvis varit att lägga ner den här säsongen när smittan eskalerade lavinartat i oktober. Resten av samhället har fått anpassa sig, det är väl inte helt orimligt att hockeyn skulle få gå samma öde tillmötes..? Hur tråkigt det än är för oss hockeynördar.
Min argumentation sker inte utifrån ett samhällsperspektiv, utan utifrån turneringens trovärdighet. En säsong är omöjlig att flytta nämnvärt, och kräver alltså ett beslut mellan genomförande/ställa in. En turnering på 2-3 veckor kan flyttas, även om det är problematiskt med alla intressenter kring sig. Säg att Sverige, USA och Ryssland får sina trupper decimerade - kommer då det lag som vinner slippa bli ifrågasatta om de verkligen var värdiga segrare? Nu finns det ju vaccin på gång och vi fick se hur drastiskt smittspridningen faktiskt sjönk under sommaren - det finns alltså goda underlag för att det går att arrangera en betydligt bättre turnering framåt sommaren. Det känns ju bara parodiskt att vi skulle delta med en kanadensisk videocoach som huvudtränare, eller hur man nu löser att hela tränarstaben fallit bort.-daniel- skrev:Eftersom detta försvann på förra sidan och jag tycker det är en högst relevant frågeställning tar jag det igen.
Jag hoppas Sverige och Finland kastar in handduken, så får övriga roa sig bäst de vill där borta. Uppskjutet JVM till juni vore grymt. Men beroende på hur ligorna drar igång i Nordamerika kanske det finns en risk att de bästa juniorspelarna inte kan vara med då heller. Så är det väl å andra sidan varje år.
Jag är väl en av de som kastar sten i glashus. Men nån gräns måste väl dras tycker jag. Man har i sverige ställt in all idrott förutom elitidrott.-daniel- skrev:Eftersom detta försvann på förra sidan och jag tycker det är en högst relevant frågeställning tar jag det igen.
Jag tycker man kan hålla sig med att spela de nationella serierna men ställa in turneringar utanför landets gränser. CHL har med rätta ställts in. JVM borde flyttas till efter säsongen och alla landslagsturneringar innan VM borde ställas i. Då får vi iaf risken att ta med och sprida smitta mellan olika länder och kombinationen med att sommaren kommer och ett vaccin förhoppnigsvis gör situationen bättre framåt maj/juni.
Det är dessutom lättare att flytta en två veckors turnering än att ställa in hel säsong som dessutom skulle få i konsekvens att majoriteten av lagen skulle konka. De flesta stora ligor i de stora sporterna europa har väl kört på under hösten.
Sen har väl hockeyn precis som resten av samhället faktiskt anpassat sig. Det är ingen publik, det finns massa nya regler att följa osv.
- -daniel-
Jag förstår vad du / ni menar, absolut men man måste ju också ta i beaktande att när läget ser ut som det gör i resten av samhället (man träffar inte en käft, jobbar hemma, vågar knappt gå till affärerna, ställer in ALLA typer av event, kundträffar, evenemang) så känns det i mitt tycke snudd på befängt att se ett gäng hockeyspelare sitta och trycka med 2 CM's mellanrum på en avbytarbänk, eller grottar i stora kötthögar nere i sarghörnen....att dessutom flyga / åka buss mellan diverse städer för att spela match känns också helt oerhört märkligt.
Osolidariskt så det förslår.
Att en del klubbar ev skulle konka vid ett inställande av säsong må så vara, kan dessa klubbar vara de som överbelånat sig och värvade som det var vanliga tider i somras när man visste att vi var mitt inne i en pandemi?
I ett modernt och hyfsat rättvist samhälle så bör det finnas konsekvenser för sitt agerande och det kanske också skulle vara applicerbart här.
Osolidariskt så det förslår.
Att en del klubbar ev skulle konka vid ett inställande av säsong må så vara, kan dessa klubbar vara de som överbelånat sig och värvade som det var vanliga tider i somras när man visste att vi var mitt inne i en pandemi?

Klart att det kan tyckas märkligt. Frånsett hur de olika föreningarna skulle drabbas ekonomiskt tycker jag ändå att det går att motivera fortsatt verksamhet. Med all isolering och förlorat innehåll i vardagen är idrotten en viktig förströelse för många att samlas kring - man får en upplevd gemenskap. Det kan låta banalt, men jag tror att det är ett nyttigt inslag för den psykiska hälsan (om man nu inte följer Malmö..).
https://hockeynews.se/articles/17349/
Ny förstakedja med Ågren-Josef-Rhett. Wille med en kedja med Östman och Wiktor Nilsson. Tycker det käns väldigt konstigt att kasta in vår bästa spelare denna säsong(Wille) med Östman och Wiktor Nilsson.
Robban älskar verkligen Ågren!
Haga skadad och Bokk och Linus A sjuka.
Ny förstakedja med Ågren-Josef-Rhett. Wille med en kedja med Östman och Wiktor Nilsson. Tycker det käns väldigt konstigt att kasta in vår bästa spelare denna säsong(Wille) med Östman och Wiktor Nilsson.
-
Men va fan mer junisar i lagetmb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/17349/
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja trist att se William i en sådan kedja. Man saker och ting är väl värt att pröva antar jag.
Avskaffa tre mot tre.
Wille och Holtz funkade över förväntan med Östman, så det behöver inte bli helt dumt när Holtz väl är tillbaka. Fram till dess tycker jag dock synd om Wille som både missade JVM och får spela i tandlös lina, hoppas att han inte tappar i motivation under tiden.mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/17349/
- SirDIFalot
Vi signade ju Nardella med motiveringen att vi visste Björnfot till 99% kommer försvinna?Donkels-2.0 skrev:Om Björnfot försvinner så måste en back till in - Simon J, Brämmstam och Hedström är för svaga kort i dagsläget
Expert.
Ja det är tanken antar jag. När väl Holtz är tillbaka vill man spela så och under tiden blir Willes kedja lite tråkig. Framförallt när vi också dras med skador på Bokk, Haga och Hedman. Jag tror Robban planerar för dessa kedjor efter JVM.Puckey skrev:Wille och Holtz funkade över förväntan med Östman, så det behöver inte bli helt dumt när Holtz väl är tillbaka. Fram till dess tycker jag dock synd om Wille som både missade JVM och får spela i tandlös lina, hoppas att han inte tappar i motivation under tiden.mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/17349/
Ågren-Josef-Rhett
Dick-Basse-Bergfors
Wille-Östman-Holtz
Hank-Wandell-Linus
Sen finns Bokk, Haga, Hedman, Grewe och Bjerselius att klämma in vid skador eller om någon inte skulle prestera som önskat.