Bonusar...brukar inte räknas in i lönerna.Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
"Svenska Hockeyligan diskuterar nu på allvar att införa ett lönetak för klubbarna i SHL. Enligt uppgifter till DN skulle ett lönetak kunna sättas vid 40-45 miljoner kronor per lag och år."
Faktiskt bra om det genomförs. Frågan är vad dom rika klubbarna ska göra med alla sina pengar dom får över? En enorm satsning på juniorverksamhet? Höga löner för tränare och styrelse?
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
2014-04-07, vad hände?
Kommer ta 100 år innan SHL lyckas få ett fungerande system i det. De rika klubbarna kommer hitta kryphål genom tex bonusar och ingen kommer göra något åt det.Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
"Svenska Hockeyligan diskuterar nu på allvar att införa ett lönetak för klubbarna i SHL. Enligt uppgifter till DN skulle ett lönetak kunna sättas vid 40-45 miljoner kronor per lag och år."
Faktiskt bra om det genomförs. Frågan är vad dom rika klubbarna ska göra med alla sina pengar dom får över? En enorm satsning på juniorverksamhet? Höga löner för tränare och styrelse?
Avgå Jocke.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Borde väl ändå ingå? Annars kan ju klubbarna lika gärna sätta att spelaren får 100.000 i bonus för varje poäng han gör och så kringgår man hela systemet. Då är det ju verkningslöst. Bonustak?Jepe skrev:Bonusar...brukar inte räknas in i lönerna.Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
Avskaffa tre mot tre.
Beror nog helt på hur du sätter upp regelverket för ett lönetak. Behöver ju inte vara så att tex en sign-on bonus splittas ut på kontraktet och räknas in i lönen en spelare får. Tro mig, SHL klubbarna kommer hitta kryphål. Enda skillnaden blir att det kommer se mer "fair" ut på papper.Mattias_87 skrev:Borde väl ändå ingå? Annars kan ju klubbarna lika gärna sätta att spelaren får 100.000 i bonus för varje poäng han gör och så kringgår man hela systemet. Då är det ju verkningslöst. Bonustak?Jepe skrev:Bonusar...brukar inte räknas in i lönerna.Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
2014-04-07, vad hände?
Efter lidit i två år med få glädjeämnen men stora drömmar att gå upp i Elitserien(shl är så jävla töntigt namn så det finns inte) så var glädjen enorm när vi gick upp. Förmodligen större än båda hockeygulden och de tre fotbollsguld jag fått uppleva. Med tanke på så mycket man fått lida för att få uppleva det. Den 7 april var en av mitt livs bästa dagar!
Man har varit så sjukt peppad på få se DIF i högsta serien igen där vi hör hemma. Men det har fan Mike Helber, Håkan Loob, Sture Emanuelsson med flera helt förstört för mig. Är genuint ledsen och uppgiven att vi ska vara tvungna att i princip ska behöva ställa upp med ett allsvenskt lag pga en av de största skandalerna i svensk hockeys historia. Vi kommer förmodligen inte ha en sportslig chans att undvika kval om inte alla våra unga spelare tar stora kliv. SHL ska göra serien så rättvis som det bara går. Det måste vara prio 1 alltid! Jag har alltid varit en stark motståndare mot att vissa klubbar ska få en högre tv-peng(som skulle gynna oss) för att det skulle vara orättvist. Men det skulle fan vara så sjukt mycket rättvisare iaf!
Fan vad jag svamlar! Fortfarande så jävla upprörd.
HATA SHL!!!
Man har varit så sjukt peppad på få se DIF i högsta serien igen där vi hör hemma. Men det har fan Mike Helber, Håkan Loob, Sture Emanuelsson med flera helt förstört för mig. Är genuint ledsen och uppgiven att vi ska vara tvungna att i princip ska behöva ställa upp med ett allsvenskt lag pga en av de största skandalerna i svensk hockeys historia. Vi kommer förmodligen inte ha en sportslig chans att undvika kval om inte alla våra unga spelare tar stora kliv. SHL ska göra serien så rättvis som det bara går. Det måste vara prio 1 alltid! Jag har alltid varit en stark motståndare mot att vissa klubbar ska få en högre tv-peng(som skulle gynna oss) för att det skulle vara orättvist. Men det skulle fan vara så sjukt mycket rättvisare iaf!
Fan vad jag svamlar! Fortfarande så jävla upprörd.
HATA SHL!!!
Dessa maktmissbrukare måste avgå. Smuts.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag förstår inte riktigt, det här kan Jörgen Lindgren kommentera, men så fort media vill ha en kommentar kring fallskärmen så går han inte att nå?Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
Patetiskt är bara förnamnet.
Kan det vara så att detta släpptes/läktes just idag för att flytta fokus från SHL-fallskärmen? Eller är man bara konspiratorisk?skinza skrev:Jag förstår inte riktigt, det här kan Jörgen Lindgren kommentera, men så fort media vill ha en kommentar kring fallskärmen så går han inte att nå?Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
De missköter sig så grovt och så gravt att jag skäms in till märgen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Självklart är det därför. Det märks till och med i den här tråden._Skogis skrev:Kan det vara så att detta släpptes/läktes just idag för att flytta fokus från SHL-fallskärmen? Eller är man bara konspiratorisk?skinza skrev:Jag förstår inte riktigt, det här kan Jörgen Lindgren kommentera, men så fort media vill ha en kommentar kring fallskärmen så går han inte att nå?Mattias_87 skrev:http://www.dn.se/sport/shl-planerar-lon ... klubbarna/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Smoke screen of the mentally defective.
Nästa års förändring: Nykomlingar börjar med -10 poäng i tabellen.
Motivering: "Vi har sett att nykomlingar ofta har en ologiskt bra start på säsongen om man ser till spelarmaterialet, så därför har vi enhälligt kommit fram till att den här lösningen är mest rättvist för alla lag i serien.
Motivering: "Vi har sett att nykomlingar ofta har en ologiskt bra start på säsongen om man ser till spelarmaterialet, så därför har vi enhälligt kommit fram till att den här lösningen är mest rättvist för alla lag i serien.
- SirDIFalot
Helena Käll ?@HelenaKall 9m
Träffade en idrottsjurist idag. SHL ligger pyrt till, strider mot både KKV och förhandlingsrätt. #twittpuck #shl #DIFhockey
https://twitter.com/HelenaKall/status/4 ... 3822962688
Träffade en idrottsjurist idag. SHL ligger pyrt till, strider mot både KKV och förhandlingsrätt. #twittpuck #shl #DIFhockey
Expert.
Re: Sv: SHL 2014-15
Har retweetat.SirDIFalot skrev:Helena Käll ?@HelenaKall 9m
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har det kommit någon motivering ifrån SHL's sida om varför bara en klubb skall stå för "fallskärmen"?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"