Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
Magnifikt.pulverapa skrev:Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Pinsamt också att Viasat inte tar upp den situationen utan bara Hanks knätackling när de pratar med domarna efteråt.
Får de ens göra det? Har för mig att de absolut inte får kolla upp på jumbotronen...pulverapa skrev:Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det stämmer att dom inte får titta. Men det gör dom väldigt ofta. Varför tror du dom åker precis till sargen och diskuterar? För då kan dom passa på och snegla upp med blicken.Axel_K skrev:Får de ens göra det? Har för mig att de absolut inte får kolla upp på jumbotronen...pulverapa skrev:Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
Avskaffa tre mot tre.
Helt otroligt att de då tar beslutet att dela ut en 2+2 och på så sätt påverkar hela matchbilden.Mattias_87 skrev:Det stämmer att dom inte får titta. Men det gör dom väldigt ofta. Varför tror du dom åker precis till sargen och diskuterar? För då kan dom passa på och snegla upp med blicken.Axel_K skrev:Får de ens göra det? Har för mig att de absolut inte får kolla upp på jumbotronen...pulverapa skrev:Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
Jag gillar verkligen inte hur våra svenska domare agerar.
Man såg klart och tydligt att den ena äckel-domaren kollade upp på jumbotronen! Fan vad arg jag blev, jävla tattare! 4 domare och ingen ser vad som händer. Sen mynnar det ut i 2+2, usch!! Så jävla äckligt att se!Magnutz skrev:Helt otroligt att de då tar beslutet att dela ut en 2+2 och på så sätt påverkar hela matchbilden.Mattias_87 skrev:Det stämmer att dom inte får titta. Men det gör dom väldigt ofta. Varför tror du dom åker precis till sargen och diskuterar? För då kan dom passa på och snegla upp med blicken.Axel_K skrev:Får de ens göra det? Har för mig att de absolut inte får kolla upp på jumbotronen...pulverapa skrev:Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
Jag gillar verkligen inte hur våra svenska domare agerar.

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Fel va? domarna får kolla på jumbotronen vid "allvarligare" situationer. Eller vad man ska kalla det...Mattias_87 skrev:Det stämmer att dom inte får titta. Men det gör dom väldigt ofta. Varför tror du dom åker precis till sargen och diskuterar? För då kan dom passa på och snegla upp med blicken.Axel_K skrev:Får de ens göra det? Har för mig att de absolut inte får kolla upp på jumbotronen...pulverapa skrev:Gillar att domarna tittar upp på jumbotronen mitt under deras lilla domarkonferens precis efter situationen. Känns ju väldigt seriöst.
2014-04-07, vad hände?
Efter en match förra veckan i förkvalet så tog Jihde upp detta med domaren efteråt. Han sa att man får titta upp men endast på de situationer dem ringer på.
Så som sagt, domarna fuskar ganska ofta och kollar endå, som igår exempelvis. Fittigt gjort!
Sen nämde Lückner också för nån vecka sedan att i regelboken står det att det ska vara 2+2 vid skada (inte specifikt blod). Jag tycker definitivt dem borde ändra den regeln/göra den hårdare. Skada ser jag det som att man går ut och syr, inte lätt sprucken läpp, luddig regel.
I samma sändning tog Jihde upp detta vid en situation då Zaar fick en smäll - man satt då och verkligen pressade för att få ut blod och få en xtra 2a. Patetiskt enligt mig!
Så som sagt, domarna fuskar ganska ofta och kollar endå, som igår exempelvis. Fittigt gjort!
Sen nämde Lückner också för nån vecka sedan att i regelboken står det att det ska vara 2+2 vid skada (inte specifikt blod). Jag tycker definitivt dem borde ändra den regeln/göra den hårdare. Skada ser jag det som att man går ut och syr, inte lätt sprucken läpp, luddig regel.
I samma sändning tog Jihde upp detta vid en situation då Zaar fick en smäll - man satt då och verkligen pressade för att få ut blod och få en xtra 2a. Patetiskt enligt mig!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
En kollega fick se situationen direkt från viasats kameror, det var Adams stöt. Jag kunde dock inte för mitt liv se det på reprisbilderna.
Jag såg på en gång att det inte var klubban. Men stöten låter ju rimligt. Ser dock ut som att det kan vara Englunds klubba också, och även om det nu inte var det så förstår man domarna. Oavsett vad hade det blivit en 2+2a.JohanPez skrev:En kollega fick se situationen direkt från viasats kameror, det var Adams stöt. Jag kunde dock inte för mitt liv se det på reprisbilderna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Ser de inte kan de inte döma. Det är väl den biten som inte känns fräsch här. Att de dömer utvisning fast de inte sett incidenten.seppuko skrev:Jag såg på en gång att det inte var klubban. Men stöten låter ju rimligt. Ser dock ut som att det kan vara Englunds klubba också, och även om det nu inte var det så förstår man domarna. Oavsett vad hade det blivit en 2+2a.JohanPez skrev:En kollega fick se situationen direkt från viasats kameror, det var Adams stöt. Jag kunde dock inte för mitt liv se det på reprisbilderna.
Re: Sv: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Precis! De dömde ju solklart efter jumotronen och det är fel!Magnutz skrev:Ser de inte kan de inte döma. Det är väl den biten som inte känns fräsch här. Att de dömer utvisning fast de inte sett incidenten.seppuko skrev:Jag såg på en gång att det inte var klubban. Men stöten låter ju rimligt. Ser dock ut som att det kan vara Englunds klubba också, och även om det nu inte var det så förstår man domarna. Oavsett vad hade det blivit en 2+2a.JohanPez skrev:En kollega fick se situationen direkt från viasats kameror, det var Adams stöt. Jag kunde dock inte för mitt liv se det på reprisbilderna.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sitter och funderar på hur mycket Guters skada kommer att innebära för avslutningen på den här säsongen. Hans irrationella spel skulle säkert kunnat göra gnaget ännu mer osäkra under de två första perioderna och vi kunde kanske haft välbehövliga 0-2.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)