Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Alberget4A skrev:
SirDIFalot skrev:Kom ihåg att Challe senaste igår snackade om att DIF skulle köra vidare på Stockholmsmodellen och bara för någon år sedan på ett medlemsmöte sa att DIF inte skulle bli "någon jävla flyktingförläggning"
Wtf? Han får ju fan välja orden med lite omsorg. Bara jag som anser att man inte kan säga sånt där i officiella sammanhang?
Hoppas det bara är du. Orkar inte med Sveriges nyfunna mentalitet. Dör lite varje gång.
Verkligen inget fel med det uttalandet.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Godnoken skrev:
Alberget4A skrev:
SirDIFalot skrev:Kom ihåg att Challe senaste igår snackade om att DIF skulle köra vidare på Stockholmsmodellen och bara för någon år sedan på ett medlemsmöte sa att DIF inte skulle bli "någon jävla flyktingförläggning"
Wtf? Han får ju fan välja orden med lite omsorg. Bara jag som anser att man inte kan säga sånt där i officiella sammanhang?
Hoppas det bara är du. Orkar inte med Sveriges nyfunna mentalitet. Dör lite varje gång.
Verkligen inget fel med det uttalandet.
Bryr mig verkligen inte om vad du tycker om "Sveriges nyfunna mentalitet", men visst jag håller med om att det kan vara lite väl mycket politisk korrekthet ibland. Men detta har inte med saken att göra. Det är inte ett dugg professionellt att uttrycka sig på ett sådant sätt och i en klubb som DIF bör det vara professionalitet rakt igenom. Jag anser att en brist på professionalitet skadar DIF på flera olika sätt och därför kändes det jävligt illa. För fan tänk själv om media snappat upp det. "DIF ska inte vara någon jävla flyktingförläggning" på löpet liksom. Bra publicitet det hade varit, verkligen. Jag är personligen väldigt noga med att uppträda professionellt när jag representerar något i alla fall. Det är VÄLDIGT viktigt enligt mig.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Skippa Kempe säger jag.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Jag kan ta Kempe ifall Adrian följer med. Annars nej tack.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ÄlskarDIF skrev:In med Tellqvist och jag blir supernöjd oavsett om vi har Reiderborn eller Mattsson som backup.
En värvning i så fall enbart på gamla meriter, ren nostalgi.

Tellqvist har absolut DIF-hjärta, tror dock inte att det är viktigast.
Vi hade många spelare med "DIF-hjärta" när vi åkte ur 2012 och när vi försökte gå upp 2013.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
ÄlskarDIF skrev:In med Tellqvist och jag blir supernöjd oavsett om vi har Reiderborn eller Mattsson som backup.
En värvning i så fall enbart på gamla meriter, ren nostalgi.

Tellqvist har absolut DIF-hjärta, tror dock inte att det är viktigast.
Vi hade många spelare med "DIF-hjärta" när vi åkte ur 2012 och när vi försökte gå upp 2013.
Vi kan dock omöjligen få en bättre målvakt än Tellan som samtidigt skulle kunna vara beredd att, eventuellt, spela för en lön som inte motsvarar hans kompetens.

Det är nostalgi ja men det är inte gamla meriter. Han har definitivt inte varit dålig som målvakt.
35 bast är ingenting för en keeper men han är aningen "omodern" i sitt grundspel och ingen fysisk bjässe i kassen jämfört med de yngre förmågorna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tellqvist har dock varit väldigt bra i KHL senaste säsongerna (åtminstone sett till statistiken), så tror faktiskt fortfarande han håller en hög nivå.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Tycker det vore grymt med Tellan igen, han håller bevisligen fortfarande om man ser statistiken i KHL så tror inte han gör bort sig, sen har vi ju adam som är bra redan nu men kommer bli ännu bättre med tiden.
Grimster

Inlägg av Grimster »

Jag tycker inte man ska värva bara spelare efter hjärta verkligen inte.

Men i fallet med Tellan så är det ju en väldigt kompetent målvakt som gjort bra ifrån sig i KHL och av vad jag förstått så vill han flytta hem till Stockholm det är ju bara en win win situation.

Djurgården får chansen att värva en riktigt bra målvakt som utan tvekan håller i SHL och förmodligen inte lär ha lika höga krav lönemässigt sett som en målvakt med liknande kompetens hade haft.

Jag hoppas det blir verklighet ivf.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Jag vet inte om fler tänkt på det eller tagit upp hans namn här tidigare. Men vi har ju en 08 kille i Luleå vars kontrakt gått ut. Robin Jonsson! Frågan är vad han skulle ha för pengar bara? Allt för dyr är han väl inte där har vi ju en spelare med rutin och stabil bakåt är han också :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jonas Ahnelöv öppnar också upp för en flytt.

"Nu öppnar även annan tung försvarspjäs för Dif, landslagsbacken Jonas Ahnelöv.
- Självklart är det ett alternativ. Jag höll på Djurgården när jag var ung och har boende i Stockholm nu. Det vore jätteroligt."

EDIT: Lite häftigt vore det om man landade både Ahnelöv och Fernholm plus att vi har Högström, alla över 190 cm varav två på 100 kg. Tungt!
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-09 08:31:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jonas Ahnelöv är en våt dröm. Honom ska vi ha!
mb81

Inlägg av mb81 »

Adam till landslaget!
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Är väldigt glad för att Adam spelade upp oss men vad är hans problem som ens funderar över Modo?
mb81

Inlägg av mb81 »

Så nu kommer Adam bli ännu dyrare.
Låst