Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
100% hockey före fotboll, även om vi hade mött Real Madrid i en CL-final (well, nästan iaf)!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Malmö-polisen eller vilka det nu var ville först att MFF-DIF och MIF-DIF skulle spelas exakt samtidigt nu på måndag. Sen har man tydligen valt att flytta den ena matchen och då blev det hockeyn, antagligen för att den var lättast att flytta.Sjöwall skrev:-daniel- skrev:Märkligt spelschema framöver, om jag inte ser helt fel kommer Oskarshamn ha spelat 3 matcher när de åker till Hovet på onsdag och vi bara 1...
Vi skulle väl mött Malmö på lördag men den flyttades pga en fotbollsmatch?
MFF gick inte med på att flytta sin match då de inte ville tappa en vardagsmatch som jag förstått det hela.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Timrå verkar få det tungt i år. Hallen är inte ens halvfull på premiären och blir i detta nu överkörda av Västerås.
Expert.
Backen Andreas Lindh i Västerås han dock med att få en hjärnblödning innan VIK gjorde sitt första mål, han fick matchstraff för en checking to the head och svarade med att dra in sin klubba i Viasat-studion:SirDIFalot skrev:Timrå verkar få det tungt i år. Hallen är inte ens halvfull på premiären och blir i detta nu överkörda av Västerås.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7469121.ab
Lär bli många matchers avstängning på det här.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Västerås transatlantar ser tyvärr inte ut som några floppar hittills.
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Timrå ser ju verkligen helt urusla ut, ser inte ut som dom tränat ihop laget det minsta.
Inte helt oväntat dock, VIK kör över dom och vinner alla andra moment också, dom blir jobbiga i vinter.
Inte helt oväntat dock, VIK kör över dom och vinner alla andra moment också, dom blir jobbiga i vinter.
Spela fult
- -daniel-
Nu såg jag inte matchen men hyfsad PP-utdelning för VIK, och som sagt hyfsad leverans på utlänningarna.
Timrå får det tufft i år, den saken är relativt säker. Men inte direkt jätteförvånande att de får spö mot Västerås.
Timrå får det tufft i år, den saken är relativt säker. Men inte direkt jätteförvånande att de får spö mot Västerås.
- SirDIFalot
Och 3500 pers på plats, i en premiär, vad blir det då för siffror långt in serielunken när man knappt kommer ha något att spela för?
Expert.
-
Luca Caputi kommer garanterat vara med och slåss i poängtoppen i år. Klassvärvning av VIK.
Fy fan, timrå är lika dåliga som i shl. Tråkigt. VIK fart kraft, roligt att titta på och något att slå iaf.
- Jim Morrison
Som jag sagt förut, dom värvar fan alltid otroligt bra. Riktig träffsäkerhet när det kommer till transatlanter.SirDIFalot skrev:Västerås transatlantar ser tyvärr inte ut som några floppar hittills.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Det som jag ser som den stora risken med VIK (och anledningen till att jag inte tror de kommer leka hem serien) är att det är en enorm skillnad på att få utländska "stjärnspelare" att leverera kväll efter kväll i den här lågbudgetserien. Det är det där med inspiration... det plus att Västerås publik har genom åren haft en tendens (likt DIF?) att vända laget ryggen när det går riktigt dåligt. Var väl Johan Tornberg som var coach där för 5-6 år sedan och blev mordhotad osv om jag inte minns helt fel.Jim Morrison skrev:Som jag sagt förut, dom värvar fan alltid otroligt bra. Riktig träffsäkerhet när det kommer till transatlanter.SirDIFalot skrev:Västerås transatlantar ser tyvärr inte ut som några floppar hittills.
Lite tidigt att hylla respektive såga lag efter en omgång av serien.
Frågan är ju t ex vilka defensiva prov VIK t ex utsattes för då de väl tappade sin målvakt från förra säsongen. En målvakt som enligt mig nog var seriens bästa.
Däremot måste det sägas att TIK verkligen såg risiga ut och med tanke på deras ekonomi osv kan de gå en mycket jobbig säsong till mötes.
Frågan är ju t ex vilka defensiva prov VIK t ex utsattes för då de väl tappade sin målvakt från förra säsongen. En målvakt som enligt mig nog var seriens bästa.
Däremot måste det sägas att TIK verkligen såg risiga ut och med tanke på deras ekonomi osv kan de gå en mycket jobbig säsong till mötes.
Allsvenskan 2013/2014
Liten sån där skitsak kanske, men stort plus till statistiken som visades på jumbotronen efter matchen mot Troja. Puckinnehav, tid i anfallszon osv. Kommer det vara så efter varje match denna säsong?
2014-04-07, vad hände?