IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Tänk om... BIK förlorar i ordinarie tid. Vi vinner mot Örebro, i sudden.
Då landar vi alla på 13 poäng. Räknar jag rätt så bör vi väl gå vidare på ett plusmål då?
Då landar vi alla på 13 poäng. Räknar jag rätt så bör vi väl gå vidare på ett plusmål då?
Expert.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är så jävla deprimerad och bitter efter BikBok-förlusterna att det är svårt att locka fram hoppet utan känner mig mest cynisk. Därför tror jag Oink kommer leda med 4-0 över BikBok efter första perioden och med hoppet på topp åker vi på vår sedvanliga DIF-Ebola och bara tvärdör. Att känna hopp inför DIF är lika konstruktivt som att kasta ett ankare till en drunknande.
Skitskitskitskit! Snälla låt mig äta upp mina ord på onsdag kväll.
Skitskitskitskit! Snälla låt mig äta upp mina ord på onsdag kväll.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16

Nå håller vi alla tummarna att Riddarn murar igen mot Karlskoga! Oj oj vad spännande det blir!
Fatta scenariot om DIF vinner mot Örebro och det blir sudden i den andra matchen. Fy fan! Många här skulle nog få hjärtattack under tiden man kollar på den matchen. Ännu värre om det blir straffavgörande där.. Gaah, tanken på det gör att jag redan nu börjar darra.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
079656794 skrev:Tänk om det här skulle gå hela vägen till elitserien. Är alla spelare förlåtna då ? Skulle vara riktigt stort.
Man skulle kunna göra en riktig kliché hollywood-film om DIF 2012-2013 ifall det skulle hända.
Vore så djävla rättvist.SirDIFalot skrev:Tänk om... BIK förlorar i ordinarie tid. Vi vinner mot Örebro, i sudden.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Stämmer.SirDIFalot skrev:Tänk om... BIK förlorar i ordinarie tid. Vi vinner mot Örebro, i sudden.
Avskaffa tre mot tre.
Är i te så säker på det, jag tror och hoppas vi får chansen att bevisa motsatsenPraetori skrev:Det är lätt att glömma att även om det mot alla jävla odds skulle gå vägen så väntar i det fallet en kvalserie med lag som garanterat kan få oss att se ut som om vi hör hemma i Allsvenskan.Isabo skrev:Jag tror fortfarande på min presentpuck med rosett på, fast nu går istället scenariot ut på att Oskarshamn leder stort med en minut kvar och DIF har 2-1 med trettio sekunder kvar när Linkan och EG börjar snurra och ger bort allt till ÖHK som kvitterar och sedan snurrar de även bort förlängningen med en present till.SirDIFalot skrev:Jag tror det är svårare för oss att vinna på Hovet mot Örebro. Än vad det är för IKO att ta poäng mot BIK. Jag tror vi fäller oss själva, igen.-daniel- skrev:Orkar inte ens få upp något hopp (även fast jag tyvärr någon stans i bakhuvet börjat hoppas lite sådär smått igen).
Det får gå som det går, fortfarande inte en jävel som tror på oss i den här serien i vilket fall vilket är vår enda fördel.
- SirDIFalot
Det vore ju sjukt.Mattias_87 skrev:Stämmer.SirDIFalot skrev:Tänk om... BIK förlorar i ordinarie tid. Vi vinner mot Örebro, i sudden.
Expert.
Visste inte ens att det var match idag, råkade se Djurgårdens facebookstatus. På nåt sätt känns det ändå bara jobbigt, tror inte ens vi kommer ta 3p på onsdag (skulle vi göra det så kommer ändå Karlskoga köra över IKO som inte har något att lira för)..
Vem var det som drog citatet "Without hope there is no true despair" i en annan tråd? Hockeygudarna ger oss ytterligare en liten strimma hopp, bara för att kunna krossa våra hjärtan ännu mer på onsdag. Tur att jag sedan länge varit uppbokad på onsdag.. Jag klarar mig gott med svenska spels målservice.
Vem var det som drog citatet "Without hope there is no true despair" i en annan tråd? Hockeygudarna ger oss ytterligare en liten strimma hopp, bara för att kunna krossa våra hjärtan ännu mer på onsdag. Tur att jag sedan länge varit uppbokad på onsdag.. Jag klarar mig gott med svenska spels målservice.
Du är med oss överallt, Stefan.
Caveman skrev:Spelar väl för fan ingen roll, Erik Gustafsson har varit kass, trots att han är så ung, trots att var tänkt som 4,5-6:e back, han har varit kass, förstår inte varför någon skulle ta tillbaka det.Boeman skrev:079656794 skrev:Tänk om det här skulle gå hela vägen till elitserien. Är alla spelare förlåtna då ? Skulle vara riktigt stort.
Jag är övertygad om att några kommer ta tillbaka allt dom sagt om tex Erik Gustafsson iaf
För att han är en del av laget och det är laget som spelar sig upp isåfall.
Jag förstår all kritik som riktats.Och tänker i disskutera det.
Men faktum kvarstår att oavsett om man är mer framträdande i laget eller inte spelar så mycket,Så har alla exakt lika stor del i laget i längden.Av den anledningen.
Men men,jag vill inte bråka.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Karlskoga kommer inte förlora, tror det är väldigt liten "risk" för det. Ja, de förlorade de 2 inledande matcherna men är inne i ett riktigt bra flyt nu. Naturligtvis ruggigt mycket råg i ryggen efter 3 vinster i rad. Tycker de var klart bättre än Örebro ikväll (kollade på matchen med ett öga) och har för många vinnarskallar i laget för att "ställa ut skridskorna" och torska den matchen på ren lojhet.SirDIFalot skrev:Det vore ju sjukt.Mattias_87 skrev:Stämmer.SirDIFalot skrev:Tänk om... BIK förlorar i ordinarie tid. Vi vinner mot Örebro, i sudden.
Möjligtvis kan de bli nervösa men tror inte det spelar någon roll faktiskt...
Senast redigerad av -daniel- den 2013-03-11 22:09:22, redigerad totalt 1 gånger.
Eller tvärtom skulle vara ännu värre, 3 p till IKO och sudden på Hovet... Vilken sjuk stämning på läktaren.DIF#1 skrev:Fatta scenariot om DIF vinner mot Örebro och det blir sudden i den andra matchen. Fy fan! Många här skulle nog få hjärtattack under tiden man kollar på den matchen. Ännu värre om det blir straffavgörande där.. Gaah, tanken på det gör att jag redan nu börjar darra.
Då skulle i alla fall jag satsa mina återstående besparingar på Örebro-seger och timmen senare kunna boka en lyxkryssning i Karibien.Isabo skrev:Eller tvärtom skulle vara ännu värre, 3 p till IKO och sudden på Hovet... Vilken sjuk stämning på läktaren.DIF#1 skrev:Fatta scenariot om DIF vinner mot Örebro och det blir sudden i den andra matchen. Fy fan! Många här skulle nog få hjärtattack under tiden man kollar på den matchen. Ännu värre om det blir straffavgörande där.. Gaah, tanken på det gör att jag redan nu börjar darra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.