Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Buford »

Angående Ljungh, det lyser ju nervositet om killen. Förhoppningsvis kommer det att släppa och då har vi en bra hockeyspelare där.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Buford skrev:Angående Ljungh, det lyser ju nervositet om killen. Förhoppningsvis kommer det att släppa och då har vi en bra hockeyspelare där.
Han har varit bedrövlig hela säsongen. En rädd spelare som åker omkring och sprätter puckar ut i mittzon för att han inte vågar hålla i den. Förlänger tio gånger hellre med Tim Eriksson än har Ljungh kvar. Han var som Almtorp, fast mycket sämre,
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Ge mig Andreas Engqvist till nästa säsong, hans kontrakt går ju ut efter denna säsong, det är min dröm i alla fall.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Om vi förlänger med spelare som Tim Eriksson så börjar jag leta efter rakbladen. Nu måste det väl ändå vara nog med pet, dutt och tveksam vilja?!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

sensei skrev:Om vi förlänger med spelare som Tim Eriksson så börjar jag leta efter rakbladen. Nu måste det väl ändå vara nog med pet, dutt och tveksam vilja?!
Jag köper att du tycker det, men du måste väl ändå hålla med om att Tim bidrar med mer än Ljungh? #61 är ju betydligt mer rädd i närkamper och feg i spelet än vad Tim är, men samtidigt som Tim faktiskt ibland bidrar offensivt, vilket inte Ljungh gör alls, någonstans. Agree?

Jag känner också att det kan vara bra att avsluta med Tim nu, men om det står mellan honom och typ Ljungh så är det givet att ha kvar Tim för mig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Mäklaren skrev:
Buford skrev:Angående Ljungh, det lyser ju nervositet om killen. Förhoppningsvis kommer det att släppa och då har vi en bra hockeyspelare där.
Han har varit bedrövlig hela säsongen. En rädd spelare som åker omkring och sprätter puckar ut i mittzon för att han inte vågar hålla i den. Förlänger tio gånger hellre med Tim Eriksson än har Ljungh kvar. Han var som Almtorp, fast mycket sämre,
Visst har han varit det, men jag säger att det finns nog mycket hockey i honom och det gäller att få fram det. Eftersom vi ändå har kontrakt med honom så har vi inte mycket val.

Vill inte ha Tim kvar, oavsett Ljunghs framtid.
Staten

Inlägg av Staten »

Andreas Engqvist kanske har tröttnat på Ryssland och vill hem? :roll:
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Staten skrev:Andreas Engqvist kanske har tröttnat på Ryssland och vill hem? :roll:
Well hans kontrakt går ju ut så, ge mig honom och Thoresen...suck i mina drömmar
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Skrivit två-tre långa poster här med olika scenarier och olika spelare in och ut. Raderat allt än så länge. Vi MÅSTE bygga defensiven först nu. Offensiven lär vara ok ändå.

Släpp Lidström, Timmy och Lennhammer. Plocka Brembergs lön till en back.
Holm, Arnesson och Granath funkar topp-6. Plocka in Löfquist, Rönnberg och Printz.
Holm - Printz
Löfquist - Rönnberg
Granath - Arnesson
Andersson/Falk/Norell(J20)

Framåt så försök som sagt behålla så många som möjligt. Någon med bra spelsinne får gärna komma in. Kanske kan Strandfeldt vara den vi söker där. Flytta upp Tobias Lindberg som kan få ett genombrott likt Wennbergs i år.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, defensiven måste komma först nu. Vi har inte råd med något annat. Inga chansningar eller "kan-funka" värvningar utan nu jävlar skall det till spelare som vi vet håller. Ingen liten bonde som spelat i en håla ute i landet och varit bra utan press, utan spelare som klarar av att spela i ett (forna) storlag med allt vad det innebär.
karavan

Inlägg av karavan »

Som gammal Djurgårdare är det med smärta jag ser hur ishockeyn har utvecklats för Djurgården de senaste åren.

Det är uppenbart att storstadsregionerna i Sverige har problem att tillhöra toppen i de stora idrotterna (Fotboll/Hockey). Städer som Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Luleå (Hockey) Borås, Kalmar, Helsingborg (Fotboll) kan konstigt nog mäta sig med storstadsklubbar. Ur ett europeiskt perspektiv vore det helt omöjligt. Se exempelvis inom fotbollen, storlagen kommer från stora ekonomiska centra som. Milano, Barcelona, München, London, Madrid.

Hur är det möjligt att en håla som Skellefteå kan betala så höga löner? Tro inte att det handlar om tradition då är man ute och cyklar. Allt handlar givetvis om kommunal ekonomisk doping. Där kommer vi i Stockholm aldrig kunna utmana.

Jag tror att ur det här perspektivet Djurgården behöver tänka nytt och fräscht, inte titta på den ankdamm som styrs av Karlstad och små städer. Elitserien är inte och kommer inte vara en särskilt stor liga över överskådlig tid. Djurgården har legat i framkant förr och det är dags igen.
Lösningen stavas KHL, världens näst bästa liga. Jag är övertygad om att det är möjligt, KHL skulle ta emot mästa mästarna direkt.

Jag skulle hellre se matcher mot CSKA Moskva eller St Petersburg än fem matcher mot Luleå. AIK får gärna följa med på resan in i framtiden bara för derbynas skull. Så kan små städerna fortsätta med sin ekonomiska doping eller kanske vakna upp och se att det är bättre att satsa pengarna på skola och omsorg än ett hockeylag i en medioker liga.

Tänk vilken silly season det hade varit :)

Valet står mellan att långsamt förblöda i en serie där dolda ekonomiska orättvisorna råder. Eller ta klivit fullt ut in i den professionella idrotten. (Om det kan man i och för sig ha åsikter).

Det här kanske är fel tråd men jag tror och hoppas att den här debatten snart tar fart.
Praetori

Inlägg av Praetori »

karavan skrev: Valet står mellan att långsamt förblöda i en serie där dolda ekonomiska orättvisorna råder. Eller ta klivit fullt ut in i den professionella idrotten. (Om det kan man i och för sig ha åsikter).

Det här kanske är fel tråd men jag tror och hoppas att den här debatten snart tar fart.
Fast bortaresor på flera tusen mil tur och retur är ingen höjdare, varesig för ekonomin eller hälsan (kom ihåg Lokomotiv Yaroslavl).
Tycker fortfarande att ES och SM-liiga borde gå ihop för att skapa ett alternativ till KHL.
Behövs inte vara fler matcher, bara man slipper se samma lag spela 5-6 matcher mot varandra under en säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev:
karavan skrev:Tycker fortfarande att ES och SM-liiga borde gå ihop för att skapa ett alternativ till KHL.
Behövs inte vara fler matcher, bara man slipper se samma lag spela 5-6 matcher mot varandra under en säsong.
Det där med en svenskfinsk liga är faktiskt intressant. Men på vilket sätt skulle det kunna bli ett alternativ till KHL? För det lär väl inte bli mer pengar i ligan jämfört med ES?
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Backar och Målvakt bör vara de positioner som man ser till att få ordning på först.

Sedan offensiven.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Jag tror ni är ute och cyklar om ni tror att det skulle dra mer publik att vara med i nån annan liga en ES.
Låst