Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Hawk »

DIF_Soldier skrev:Tyler Plante. Järlan, varför?
Mental coach kanske?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
12139

Inlägg av 12139 »

SirDIFalot skrev:MrMadhawk: Spelarna som inte gjort mål, som borde ha gjort det

Vi finner två Djurgårdare på listan.
Det känns konstigt att Jimmie inte har gjort mål. Jag tycker någonstans att han ändå har spelat helt okej, även om han så klart kan oerhört mycket mer. Sedan är väl inte heller Jimmie känd för att vara den mest snabbstartade spelaren i början av säsongen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

12139 skrev:
SirDIFalot skrev:MrMadhawk: Spelarna som inte gjort mål, som borde ha gjort det

Vi finner två Djurgårdare på listan.
Det känns konstigt att Jimmie inte har gjort mål. Jag tycker någonstans att han ändå har spelat helt okej, även om han så klart kan oerhört mycket mer. Sedan är väl inte heller Jimmie känd för att vara den mest snabbstartade spelaren i början av säsongen.
Han sköt väl i stolpen senast om jag inte är helt ute och cyklar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker Jimmie sett ovanligt klumpig ut med pucken. Inte många passningar han lyckats ta emot och förvaltat; studsande och hoppande puckar som inte riktigt har velat gå hans väg eller helt enkelt missat hans blad. Förvisso har det en hel del att göra med den som slår passningen (nähä?) men tycker det varit så övertydligt just när det gäller #19. I övrigt har han varit samma gamla Jimmie, åtminstone senaste 3-4 matcherna.

EDIT: stavar som en kratta.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Jimmie ska ju in och gröta på mål. Styra in puckar och slå in returer. Jag har sett få bra skott för styrning i år, och vi har varit allt annat än målfarliga, effektiga och aggressiva framför målet. Detta får givetvis även Jimmie ta på sig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är ju förstås någonting i vår spelidé och taktik som gör att vi skapar få mål. Vi snittar fortfarande bara strax över två mål per match och jag vill inte peka ut några individer som ansvariga. Min uppfattning är att det är något större i hela vår spelidé som gör att vi får det svårt att skapa mål helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Vet inte om jag missat det. men skulle inte introt visas andra hemma matchen?
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Måste vara ett taktiskt genidrag att ställa upp Douglas Murray framför motståndarmålvakten vid powerplay. Finns ju inte en jäkel som förmår rubba Murray och han är ju stor som ett hus och skymmer sikten fullständigt. Han är ju Holmström personifierad och jag tror det blir mål direkt. Vi kommer bli livsfarliga i pp. Testa ???
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Det är ju förstås någonting i vår spelidé och taktik som gör att vi skapar få mål. Vi snittar fortfarande bara strax över två mål per match och jag vill inte peka ut några individer som ansvariga. Min uppfattning är att det är något större i hela vår spelidé som gör att vi får det svårt att skapa mål helt enkelt.
Hm.. jag vet inte riktigt vad min analys blir, men jag kollade lite på hur mycket skott vi har skjutit jämfört med tidigare år på de inledande matcherna, hur många mål det har blivit och hur många poäng laget tog.

HA 12/13
19 mål – 253 skott – 11 poäng

Elitserien 11/12
23 mål – 235 skott – 14 poäng

Elitserien 09/10
25 mål – 226 skott – 11 poäng

Vi har skjutit mer än vi gjorde under en dålig säsong i Elitserien, med en hyfsad start, och mer än en grym säsong i Elitserien med en halvdålig start. Vi har ändå gjort färre mål, men tagit ungefär lika många poäng.

Jag vet inte vart jag vill komma riktigt. Men statistiskt går rätt antal puckar på mål. Då är det som du säger Sir, vår spelidé och taktik gör inte att puckarna går in.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Doyle skrev:Måste vara ett taktiskt genidrag att ställa upp Douglas Murray framför motståndarmålvakten vid powerplay. Finns ju inte en jäkel som förmår rubba Murray och han är ju stor som ett hus och skymmer sikten fullständigt. Han är ju Holmström personifierad och jag tror det blir mål direkt. Vi kommer bli livsfarliga i pp. Testa ???
Har också tänkt på det. Philadelphia har ju ett par gånger senaste åren ställt Chris Pronger framför motståndarnas kasse. Särskilt i spela 4 mot 3. Väldigt effektivt.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Doyle skrev:Måste vara ett taktiskt genidrag att ställa upp Douglas Murray framför motståndarmålvakten vid powerplay. Finns ju inte en jäkel som förmår rubba Murray och han är ju stor som ett hus och skymmer sikten fullständigt. Han är ju Holmström personifierad och jag tror det blir mål direkt. Vi kommer bli livsfarliga i pp. Testa ???
Enda problemet som jag ser med den taktiken är att vi förlorar vår enda spelare med krut i bössan. Murray skjuter som en häst sparkar.

Visst, kraft är inte allt, speciellt inte när det står en bjässe framför mål och skymmer, men har vi ens någon som kan pricka målet i sådana lägen? Får bli Timmy i sådant fall, Åberg om han har en bra dag.
Victory is sweetest when you've known defeat.
laxen

Inlägg av laxen »

Stanowski skrev:Vet inte om jag missat det. men skulle inte introt visas andra hemma matchen?
Introt var försenat och visades inte den första och kanske inte den andra, minns ej men sen det blev klart så är det nu ett stående inslag i våra hemmaarrangemang.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

laxen skrev:
Stanowski skrev:Vet inte om jag missat det. men skulle inte introt visas andra hemma matchen?
Introt var försenat och visades inte den första och kanske inte den andra, minns ej men sen det blev klart så är det nu ett stående inslag i våra hemmaarrangemang.
Finns den ute på nätet? Har 50 mil till hovet och har ingen möjlighet att komma det närmaste =)
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stanowski skrev:
laxen skrev:
Finns den ute på nätet? Har 50 mil till hovet och har ingen möjlighet att komma det närmaste =)
De sa att den skulle komma ut på hemsidan efter den har visats "exklusivt" ett par gånger på Hovet.
Expert.
Skriv svar