KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Inlägg av Salas »

Idag ska vi givetvis ha tre poäng, men det studsar emot oss. Vi spelar bra, tar en poäng samtidigt som övriga matcher får bästa möjliga utfall. Trots en usel poängskörd efter 4 matcher så är vi på elitserieplats och har kommit igång. Tar vi tre på lördag ser det helt ok ut, och Timrå hemma, dom ska vi bara slå.

Mycket är negativt, men vi har trots allt initiativet inför de avslutande sex matcherna vilket är oerhört glädjande efter vår inledning.

Vi é DIF, det här fixar vi!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Nej men, seriöst, om vi säger att Tim Sandberg hade stått i mål idag och stått för EXAKT samma insats som Wesslau idag. Tror ni att folk hade klagat mer eller mindre då? Får Wesslau ett fripass på grund av tidigare insatser? Det är såklart bara mänskligt att tycka så, men jag undrar bara hur man ska se på saken.
Jag tycker snarare att vissa är bortskämda med att han spelar så överjävligt bra tidigare och tycker man borde ha förståelse för att han faktiskt inte stjäl segrar åt oss i alla matcher. Och nu tycker jag inte han gör en dålig match. Normal målvaktsinsats snarare. Det är en svår match för honom där han står sysslolös långa stunder och när det väl blir farligt så blir det svåra lägen.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Nej men, seriöst, om vi säger att Tim Sandberg hade stått i mål idag och stått för EXAKT samma insats som Wesslau idag. Tror ni att folk hade klagat mer eller mindre då? Får Wesslau ett fripass på grund av tidigare insatser? Det är såklart bara mänskligt att tycka så, men jag undrar bara hur man ska se på saken.
Jag tycker snarare att vissa är bortskämda med att han spelar så överjävligt bra tidigare och tycker man borde ha förståelse för att han faktiskt inte stjäl segrar åt oss i alla matcher. Och nu tycker jag inte han gör en dålig match. Normal målvaktsinsats snarare. Det är en svår match för honom där han står sysslolös långa stunder och när det väl blir farligt så blir det svåra lägen.
Okej, då förstår jag. Jag tycker däremot att han inte gör en så bra insats, snarare dålig. Jag tycker att man ska förstå den tredje gången samma kille kommer mot dig att han kommer skjuta mellan benen. Jag tycker inte att det är okej att släppa in tre mål på det sättet (även om ett kvittades bort). Speciellt inte när det står så mycket på spel.

Men allt som allt, riktigt jävla bra match. Vi dominerar fullständigt helt enkelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Baggso

Re: Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Inlägg av Baggso »

Mattias_87 skrev:Alla här är jävligt besvikna just nu, inklusive mig själv. Men vi är fyra stycken lag på samma poäng och fyra poäng efter timrå som vi kommer att möta två gånger. Vi har även spelat sjukt bra två matcher irad, det ser positivt ut.

Vi har ALLT i egna händer.
Tack mattias, det behövdes.. dock stora problem att se något positivt efter denna säsong.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Erik I

Inlägg av Erik I »

FAN jag kunde ha sparkat in TV:n när Printz gjorde sitt JÄVLA FITTERI PÅ EGEN BLÅ...! SÅnt får FAN inte hända, blir så JÄVLA ARG! Hur som helst är det 2p ner i toan ikväll vilket suger, har tur med de andra resultaten. Låg på spelmässigt iaf så man får väl vara glad att det "bara" är i avsluten det brister, Otto får fan rannsaka sig själv efter de där julklapparna. Lite mer oskicklighet så hade det blivit 0p ikväll så en p är alltid en p, men det är de här bortpissade poängen man sörjer när man hamnar i KS med en lillfingernagels marginal. Säger ändå *puh* men FAN! ikväll..!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Remy Lebeau skrev:Almtorp viker ner sig helt för andra kvalserien på raken.
Fel! Han har vikt ner sig hela säsongen.

De två senaste matcherna har dock varit ett otroligt fall framåt. Seriöst! Det var utklassning mot slutet, men som under den tidigare delen av denna säsong har vi INGA målgörare. Med detta spel kommer vi kunna dominera långa perioder under de närmaste matcherna, men bristen på målgörare oroar mig långt mycket mer än enstaka svajjigt back-och-målvaktsspel.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
henka83

Inlägg av henka83 »

Ni är för roliga härinne. Vilka kappvändare. Läs mina inlägg från början av 2010 hur jag sågat detta luftslott. 2009 va jag positiv.

Idag är det en bitter sanning att man är nöjd med 1 poäng borta mot Örebro, på förhand ska tilläggas. Visst vi va bättre i matchen totalt, inget snack om saken.

Men vi har en djävulskt massa loosers i laget där Wesslau står först i kön. Ni som håller han högt är ju bara för mycket.

Jag vet inte vad som är bäst för DIF på sikt, börja om i HA och byt ut kärnan i truppen till en klart billigare stomme än att ha den här urusla dyra stommen. En spelare som kommer utifrån vet mycket väl om vad DIFs såkallade kärnspelare tjänar. Ett lag bygger man på en kärna med hjärta och som faktiskt inte är bäst betalda spelare, men konstigt nog är det tvärtom i det här falska luftslottet.

Sen er som ville ha bort Hardy, jag hoppas ni fått svälja vad ni påtvingat fram från klubbledningen. Hur vi kan byta Hardy mot Challe och Znabeln mitt under pågående säsong är bara så fruktansvärt jävla sjukt. Nu ska vi istället se på när Challe ser på och kör sin döda mittzon taktik där våran skridsko styrka försvinner fullständigt.

Hur ska jag orka se Challes deff hockey i en eventuell HA i flera år framöver??? :roll:

Sen tycker jag det är pinsamt hur Eklund kan vara en favorit härinne, idag visade han hur inkompetent hockeyspelare han är gång på gång. Nej tack, spela gratis eller så finns Bajen Hockey.

Wesslau får dagens piss of av mig, jag håller fast, Wesslau kan sänka ett skepp nära dig....
Rix

Inlägg av Rix »

Är inte alls lika besviken idag som efter Rögle och Bofors. Vi går ut och kör över Örebro i stort sett, vi är små marginaler från att vinna. Sen som folk sa, vi är ju med i striden.

På lördag kommer Timrå hit och hade det varit match #33 i ES så hade jag sagt säker vinst, nu är det KS och allt kan hända så vi måste ut och köra över dem så hårt att vi tar bortamatchen nästa vecka av bara farten!
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Wesslan är knappast problemet, har ni redan glömt vad prinz höll på med på egen blå? Vet inte om det är någon match som vi har förtjänat vinna så mycket som ikväll.. men jag säger som jänkarna "thats Hockey!"

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Almtorp bänkades av SSK under förra kvalserien? Håller han inte för det här?
Expert.
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

henka83 skrev:Ni är för roliga härinne. Vilka kappvändare. Läs mina inlägg från början av 2010 hur jag sågat detta luftslott. 2009 va jag positiv.

Idag är det en bitter sanning att man är nöjd med 1 poäng borta mot Örebro, på förhand ska tilläggas. Visst vi va bättre i matchen totalt, inget snack om saken.

Men vi har en djävulskt massa loosers i laget där Wesslau står först i kön. Ni som håller han högt är ju bara för mycket.

Jag vet inte vad som är bäst för DIF på sikt, börja om i HA och byt ut kärnan i truppen till en klart billigare stomme än att ha den här urusla dyra stommen. En spelare som kommer utifrån vet mycket väl om vad DIFs såkallade kärnspelare tjänar. Ett lag bygger man på en kärna med hjärta och som faktiskt inte är bäst betalda spelare, men konstigt nog är det tvärtom i det här falska luftslottet.

Sen er som ville ha bort Hardy, jag hoppas ni fått svälja vad ni påtvingat fram från klubbledningen. Hur vi kan byta Hardy mot Challe och Znabeln mitt under pågående säsong är bara så fruktansvärt jävla sjukt. Nu ska vi istället se på när Challe ser på och kör sin döda mittzon taktik där våran skridsko styrka försvinner fullständigt.

Hur ska jag orka se Challes deff hockey i en eventuell HA i flera år framöver??? :roll:

Sen tycker jag det är pinsamt hur Eklund kan vara en favorit härinne, idag visade han hur inkompetent hockeyspelare han är gång på gång. Nej tack, spela gratis eller så finns Bajen Hockey.

Wesslau får dagens piss of av mig, jag håller fast, Wesslau kan sänka ett skepp nära dig....
Börja med aktier! Du verkar ju kunna se in i framtiden! Tomte....

FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Kastade nästan tv rakt ut över fönstret när otto missade. Hur fan kan man missa det läget? Kul att vi gick upp en placering efter det här iaf. Visa att ni älskar oss supportrar och vinn mot Timrå.
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

FFFHTB skrev:Kastade nästan tv rakt ut över fönstret när otto missade. Hur fan kan man missa det läget? Kul att vi gick upp en placering efter det här iaf. Visa att ni älskar oss supportrar och vinn mot Timrå.
Vill inte vara den men "över".fönstret? Hur bor du? Haha :)

Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Lidingö DIF skrev:
Remy Lebeau skrev:Almtorp viker ner sig helt för andra kvalserien på raken.
Fel! Han har vikt ner sig hela säsongen.
Där håller jag inte alls med. Almtorp gjorde en helt okej säsong på det stora hela. Att han sedan är värvad som en 1:a center när han är en 3:e center, är en helt annan sak.

Finns MÅNGA spelare som vek ner sig under grundserien, men som klarade sig undan kritiken. Klart det är lättare att dela ut kritik till en nykomling från Södertälje än diverse andra trotjänare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

henka83 skrev:Ni är för roliga härinne. Vilka kappvändare. Läs mina inlägg från början av 2010 hur jag sågat detta luftslott. 2009 va jag positiv.

Kandidat till den mest tragiska skit jag någonsin läst här inne.
Spela fult
Skriv svar