KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012
Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012
Jag brukar vara optimistisk men gårdagens match var faktiskt riktigt risig. Hade vi spelat någesånär som de sista omgångarna i ES hade vi grejat detta, men gårdagen kändes som att gå tillbaks till omgång 25. Antingen är det för att matchtempot saknas, plus många kockar i grytan, plus pressen från allt. Kan dom inte ta tag i det hela rent mentalt, gå tillbaka till det som har vunnit matcher mot slutet så är detta kört. De andra lagen kommer köra över oss, kanske inte målmässigt men fysiskt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om detta är vad spelarna har att erbjuda så lägg ner skiten. Helt seriöst nu, SLUTA SPELA HOCKEY, in med ett juniorlag som får spela resterande matcher. Leta nya spelare som skall försöka ta upp DIF från allsvenskan till elitserien nästa säsong. Spelet liknar det som jag ser när jag går förbi isen på vintern och ser 10 småknottar spela hockey.
Och till er som inte tycker klacken ska bua osv. Är ni på riktigt? fågelholkarna i DIF tröjorna har inte presterat det minsta under hela ordinarie säsong med publikens stöd nu är det fan dags att visa ordentligt att detta inte är okej. Vem vet de kanske vaknar, känns inte så värst troligt att våra primadonnor vaknar upp ur sin törnrosa sömn men man får väl försöka.
Skicka iväg killarna till Kumla där de får bo tills de vinner en match och när(?) de vunnit en match får de bo hemma tills de torskar igen...
Och till er som inte tycker klacken ska bua osv. Är ni på riktigt? fågelholkarna i DIF tröjorna har inte presterat det minsta under hela ordinarie säsong med publikens stöd nu är det fan dags att visa ordentligt att detta inte är okej. Vem vet de kanske vaknar, känns inte så värst troligt att våra primadonnor vaknar upp ur sin törnrosa sömn men man får väl försöka.
Skicka iväg killarna till Kumla där de får bo tills de vinner en match och när(?) de vunnit en match får de bo hemma tills de torskar igen...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Jag kräks lite i munnen varje gång jag tänker på löbeutbetalningarna till både spelare och ledare.
Omotiverade Hardy i båset hade varit bättre än nuvarande pajaskonstellation.
Omotiverade Hardy i båset hade varit bättre än nuvarande pajaskonstellation.
- -daniel-
Det är helt sjukt att det här skräpgänget, med styrelsen och alla ansvariga i spetsen, har tagit så mycket av ens liv senaste året. Helt befängt. Tidigare har det åtminstone känts som man får någon slags valuta för all den energi man lägger ner på att engagera sig i Djurgården Hockey, men efter förra säsongen verkar alla ambitioner vara som bortblåsta.
Vilket losergäng det här är. Skrämmande.
Vilket losergäng det här är. Skrämmande.
För att strö lite salt i såren på oss själva. Linkan gjorde 3 assist igår.. vet inte om alla var 1a assist eller 2a, men hursomhelst tack Bajen Janne. Ditt jävla riksmongo till cp horunge avgå!
- minalman
Jag instämmer med alla som säger att vi måste stötta laget nu, för det är vi i publiken och alla supportrar runt i landet som är Djurgården. Spelarna på isen är bara årets representationslag (ett uselt sådant, men uselheten måste sitta i skallarna på dem, för jag vet att de kan bättre). Men att vi buade dem sista fem, var inte det som gjorde att vi förlorade i går. Då hade tåget redan gått. Fram till dess hade det varit full hyllning som vanligt. Till exempel i början av tredje då "Challes järnkaminer" lyfte Hovets tak. Då snubblade de på varandra och släppte in 2:an eller 3:an i egen kasse (minns inte vilket av skitmålen). Nä, utbuandet på slutet var nog den väckarklocka laget behöver för att hitta viljan och aggresiviteten till matchen borta i morgon. Jag tror vi får se ett helt annat lag, inte tyngda av favoritskap utan med revanschlusta och en fanatisk Bofors-publik att kämpa emot.
Det kan faktiskt vara så att det oförtjänsta publikstödet i går (först 55 minutrarna) fick våra killar att tro att de är bättre än de är och dessutom känna ett favorittryck som de inte mentalt klarar, samtidigt som Rövle blev taggade av våra ramsor. Ett Djurgården utan krav på sig i Karlskoga kanske är vad som behövs för att de ska resa sig igen.
Sedan måste det ha spelat in att Rövle hade matchtempo i benen, medans vår killar hade tappat farten under uppehållet. Jag tror att i långa loppet kommer inte Rövle att fixa detta. Ett revanschlystet Örebro kör över dem imorgon och förhoppningvis ligger alla lag på 3-4 poäng lördag kväll.
Det kan faktiskt vara så att det oförtjänsta publikstödet i går (först 55 minutrarna) fick våra killar att tro att de är bättre än de är och dessutom känna ett favorittryck som de inte mentalt klarar, samtidigt som Rövle blev taggade av våra ramsor. Ett Djurgården utan krav på sig i Karlskoga kanske är vad som behövs för att de ska resa sig igen.
Sedan måste det ha spelat in att Rövle hade matchtempo i benen, medans vår killar hade tappat farten under uppehållet. Jag tror att i långa loppet kommer inte Rövle att fixa detta. Ett revanschlystet Örebro kör över dem imorgon och förhoppningvis ligger alla lag på 3-4 poäng lördag kväll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
När inte spelarna ens kan lägga och ta emot ett enkelt pass blir det väldigt svårt att vinna hockeymatcher. Lägg därtill bristen på spelidé och spelupplägg, hur man ens ska ta sig in i anfallszon blir ett huvudbry. Jag orkar inte ens ta upp det patetiska försöket till försvarsspel.
Det finns så mycket som är skit så jag tror inte de vet var de ska börja någonstans. Gör något drastiskt nu för fan, reta upp spelarna nåt så överjäkligt så att de börjar prestera av det. Gör någonting!
Ni kan ge er fan på att Karlskogaspelarna (Bofors?) kommer vara så jävla taggade imorgon. Ni kan ge er fan på Djurgårdsspelarna kommer bete sig lika patetiskt imorgon som de gjorde igår.
Det finns så mycket som är skit så jag tror inte de vet var de ska börja någonstans. Gör något drastiskt nu för fan, reta upp spelarna nåt så överjäkligt så att de börjar prestera av det. Gör någonting!
Ni kan ge er fan på att Karlskogaspelarna (Bofors?) kommer vara så jävla taggade imorgon. Ni kan ge er fan på Djurgårdsspelarna kommer bete sig lika patetiskt imorgon som de gjorde igår.
Jag tror på pengar hos många av spelarna. En mille i bonus vid förnyat ES-kontrakt kan nog få vilken fegis som helst att gå in i en närkamp.Staten skrev:Gör något drastiskt nu för fan, reta upp spelarna nåt så överjäkligt så att de börjar prestera av det. Gör någonting!
Plocka ut 10 spelare med högst potential och erbjud något liknande. Sen kan de dra till något annat lag och göra bort sig nästa år, men det är en annan sak.
Poängen är att DIF är kvar i ES.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bänka Wesslau!!!! Har sagt det hela säsongen, må han göra bra räddningar, men vinner inga matcher. Han är omöjligt bättre än sin motståndare om han alltid släpper in fler mål?
Ärt hjärnor hela forumet som försvarar denna keeper.
Men Jag och Mäklaren är två av väldigt få härinne som sagt det här hela säsongen. Lätt att komma nu och säga att de suger när dom gjort det 56 matcher.
Optikern nästa boys! Eller, ajuste det är erat spelsinne likt DIFs.
Rögles spelare är fö mer fyllda av fart och dessutom puckskickligare än oss. Bra Järlan.
Väl mött, jag har sett min sista DIF match på bra mycket länge, medgångare? Möjligt ni tycker det. Jag tycker det är sunt att visa sitt missnöje.
Men Jag och Mäklaren är två av väldigt få härinne som sagt det här hela säsongen. Lätt att komma nu och säga att de suger när dom gjort det 56 matcher.
Rögles spelare är fö mer fyllda av fart och dessutom puckskickligare än oss. Bra Järlan.
Väl mött, jag har sett min sista DIF match på bra mycket länge, medgångare? Möjligt ni tycker det. Jag tycker det är sunt att visa sitt missnöje.
Det är inte Wesslaus fel att han har inkompetenta backar framför sig. Det är inte heller hans fel att vi inte gör några mål framåt.henka83 skrev:Bänka Wesslau!!!! Har sagt det hela säsongen, må han göra bra räddningar, men vinner inga matcher. Han är omöjligt bättre än sin motståndare om han alltid släpper in fler mål?
- Nummer19
Vänta lite nu, vinner han inga matcher åt oss? Utan Wesslan hade vi förihelvete inte vunnit någon match öht!henka83 skrev:Bänka Wesslau!!!! Har sagt det hela säsongen, må han göra bra räddningar, men vinner inga matcher. Han är omöjligt bättre än sin motståndare om han alltid släpper in fler mål?
Och om du tycker att vi ska bänka Wesslan efter matchen igår så undrar jag varför Sandberg hade varit ett bättre alternativ? Han har ju kollapsat totalt när han väl har fått chansen.
Med Wesslan på planen så har vi en chans att vinna. Utan Wesslan är vi ett lag bestående överbetalda idioter som inte kämpar och sliter för världens vackraste klubb.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Nu får ni skärpa till er alla fans!
Ni förlorade och fick byxorna nerdragna, men egentligen är det inget konstigt, när man nu ser lite nyktert på det. Djurgården är egentligen inget dåligt hockeylag, och kvalserien är olik andra ligor på så vis att historiskt sett så är det krig, krig, krig och krig som gäller. Jag tror inte Djurgården, inklusive ni fans, fattade det innan gårdagen. Lagen från Allsvenskan är så grymt taggade och motiverade att gå upp till högsta serien, med allt vad det betyder i ära, pengar, status och möjligheter till Karriär i andra ligor. De har inget att förlora och ger sig ut på banan som gladiatorer i lejonkulan (Läs Hovet), och eftersom att alla andra redan räknat ut dem som lejonmat, så har de inget längre att förlora. Och det är då man är riktigt riktigt farlig.
Jag är däremot 110% säker på att Djurgården kommer att fatta detta, kanske inte nödvändigtvis till nästa match men ganska snart, och det kommer att sluta med att DIF vinner kvalserien och stannar i Elitserien. Kom ihåg var ni läste det först.
Ni förlorade och fick byxorna nerdragna, men egentligen är det inget konstigt, när man nu ser lite nyktert på det. Djurgården är egentligen inget dåligt hockeylag, och kvalserien är olik andra ligor på så vis att historiskt sett så är det krig, krig, krig och krig som gäller. Jag tror inte Djurgården, inklusive ni fans, fattade det innan gårdagen. Lagen från Allsvenskan är så grymt taggade och motiverade att gå upp till högsta serien, med allt vad det betyder i ära, pengar, status och möjligheter till Karriär i andra ligor. De har inget att förlora och ger sig ut på banan som gladiatorer i lejonkulan (Läs Hovet), och eftersom att alla andra redan räknat ut dem som lejonmat, så har de inget längre att förlora. Och det är då man är riktigt riktigt farlig.
Jag är däremot 110% säker på att Djurgården kommer att fatta detta, kanske inte nödvändigtvis till nästa match men ganska snart, och det kommer att sluta med att DIF vinner kvalserien och stannar i Elitserien. Kom ihåg var ni läste det först.
Det spelar ingen roll om Wesslau vunnit matcher åt oss grundserien när vi ändå får spela kvalserien. Nu när det gäller som mest så viker han ner sig och släpper in fyra baljor mot en bondgäng som Rögle.
Årets upplaga är så jävla sorglig. Alla i Djurgården Hockey borde skämmas. Folk går på matcher, köper merch och stödjer. Studenter, barnfamiljer och vanliga svenssons lägger tid och pengar för att dom älskar djurgården och dessutom betalar vi ockerpriser till evenemangen. Hur fan har spelare och ledare mage att lyfta dessa stora löner när man faller mot en bondgäng som kom femma i hockeyallsvenskan?
Efter nedflyttningen vill man såklart helsanera men samtliga i spelartruppen bör ställa sig till förfogande och spela i allsvenskan nästa år till en pisslön om klubben vill ha dom kvar.
Djurgården Hockey, ni ska skämmas!
Årets upplaga är så jävla sorglig. Alla i Djurgården Hockey borde skämmas. Folk går på matcher, köper merch och stödjer. Studenter, barnfamiljer och vanliga svenssons lägger tid och pengar för att dom älskar djurgården och dessutom betalar vi ockerpriser till evenemangen. Hur fan har spelare och ledare mage att lyfta dessa stora löner när man faller mot en bondgäng som kom femma i hockeyallsvenskan?
Efter nedflyttningen vill man såklart helsanera men samtliga i spelartruppen bör ställa sig till förfogande och spela i allsvenskan nästa år till en pisslön om klubben vill ha dom kvar.
Djurgården Hockey, ni ska skämmas!
-
Det är just det där som är problemet, det är ingen i detta lag som klarar av att ta den striden. Det är väldigt många som är rädda för att gå in och få ont, ingen fredar vårt eget mål och står upp, kolla och jämför med hur det ser ut i slutspelet eller jämför med hur Rögle står upp igår.Cyberpunk skrev:Nu får ni skärpa till er alla fans!
I övrigt så kan jag bara hoppas att du har rätt i det sista du skriver...
Prova byt målvakt, vem vet, det kanske blir
Mycket bättre så.
Mycket bättre så.