Remy Lebeau skrev: Nu har han inte direkt varit jättehet i finska ligan
37 Poäng (13+24) på 41 matcher tycker jag är mer än godkänt.
Tjärnqvist uppbär väl ingen lön när han är långtidsskadad?
Hans och Zigomanis lönekostnad bör gå nästan jämnt ut, så länge Tjärnqvist var borta.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken skrev:
Göra poäng kan alla göra. Om man sedan spelar bra är en annan sak.
Är det inte det spelet går ut på?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Bremberg har varit ansedd (av motståndarspelarna!) som en av de bästa om inte den bästa forwarden i elitserien de senaste åren. Vill man inte ha honom i laget bör man inte satsa på högre studier.
Honken skrev:
Hade han varit lika bra som när han var här, borta i Finland hade han gjort 10-20 poäng mer. Finska ligan är sämre än Elitserien. Han blir inte yngre och bättre precis.
Det gick ju skitbra för Modo när dom litade på avdankade hemvändare iår.
Alla pratar om vad Linkan har gjort. Nu handlar inte diskutionen om det utan hans status och vad han skulle tillföra i dagsläget. Folk snöar in sig på det så fort någon vågar vara kritisk.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Remy Lebeau skrev:
Hade han varit lika bra som när han var här, borta i Finland hade han gjort 10-20 poäng mer. Finska ligan är sämre än Elitserien. Han blir inte yngre och bättre precis.
Det gick ju skitbra för Modo när dom litade på avdankade hemvändare iår.
Alla pratar om vad Linkan har gjort. Nu handlar inte diskutionen om det utan hans status och vad han skulle tillföra i dagsläget. Folk snöar in sig på det så fort någon vågar vara kritisk.
Jag har inte sett en match med Linkan i år så jag kan inte uttala mig om spelet, kan bara läsa poängen.
Han gick till ett bottenlag och leder där poängligan utslaget per match, och ligger på plats 12 totalt i SM-Liiga.
Visst finns det ett åldersträck för spelare (åt båda hållen), men man ska inte stirra sig blind på den.
Men jag är övertygad om att det finns de som kan bedöma det här bättre, annars hade vi haft deras jobb.
Jag tror nog att Ekman passar bättre i Djurgårns sätt att spela nu.
Linkan är inte den som backcheckar hårdast precis och inte åker så mycket skridskor som Hardy kräver.
säger bara en sak ja. Spela någon/några matcher på Globen och dra in en rejäl summa där. Sen knyter vi upp Mackan och tar in några fler heta spelare.
Men, det är vad jag tycker det. Då vi kan tjäna mer än dubbelt att spela på globen. Men blir ju absolut inte samma tryck på globen som på hovet. Men man måste tänka på det bästa för DIF och vill vi vara dominerandei ES, så måste vi få in rejält med pengar.
Ledningen lär ju inte bara varit över hos Tellan och hälsat på, om dom inte ville ha hem honom till nästa säsong. Wesslau lär nog pröva lyckan i någon annan klubb i Sverige.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Enligt den här bloggen satsar DIF hårdast på att plocka hem Nisse Ekman, för att stärka chanserna att Marcus Nilson stannar.
Dock har jag ingen aning vad det är för blogg eller vad de har för källor. Kan ju lika gärna vara bullshit.
Enligt bloggen är Tellan och Tjärna Sr ganska lågt prioriterade och Bofors centern Jacob Blomqvist ska vi också vara intresserad av.
Jag tror det bara är bullshit (det mesta av det), jag hoppas verkligen inte vi försöker värva Blomqvist, inte några medelmåttiga potentiella spelare från Allsvenskan nu, våra juniorer spetsat med klasslirare är vad vi behöver, speciellt nu när vi kan haka på topp4 rejält (om allt går väl i slutspel också dvs)