Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
Eftersom Djurgårn satsar mycket på yngre förmågor så vore det otroligt dumt att inte lyfta in en eller flera från vårt duktiga J-20 lag, en som Patrik Lundh borde få en ärlig chans att spela in sig i A-laget till nästa säsong och det finns säkert fler än Patrik som borde vara intressant.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
http://expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.580004
Verkar som att Aftonbladet har hittat på nu igen?
Hoppas att han verkligen menar det här:
"– Jag fattar inte vad det kommer ifrån. Vi har inte ens börjat diskutera pengar. Hade det handlat om pengar hade jag inte valt Djurgården från början, säger Umicevic."
EDIT: Och skulle han gå till LHC blir han väl Judas för alla SSK:are?
Verkar som att Aftonbladet har hittat på nu igen?
Hoppas att han verkligen menar det här:
"– Jag fattar inte vad det kommer ifrån. Vi har inte ens börjat diskutera pengar. Hade det handlat om pengar hade jag inte valt Djurgården från början, säger Umicevic."
EDIT: Och skulle han gå till LHC blir han väl Judas för alla SSK:are?
- Emil Svelander
Eftersom många har berättat hur de vill att laget skall se ut nästa säsong så gör jag också det.
Målvakter:
Daniel Larsson
Teemu Lassila
Förstafemman:
Ölvestad-Ottosson-Axelsson
Marusak-Timmy
Kommentar: Axelsson tror jag rent av är en bättre och jämnare spelare än Dragan. Jimmie och Otto passar väldigt bra tillsammans. Succékedja?
Andrafemman:
Linkan-Bäcker-Hörnqvist
Thomas-Ferna
Kommentar: Här fortsätter vi på samma spår som den gånga säsongen. Skulle vilja byta ut Bäcker, men ekonomin stöder nog ingen bättre center. Ferna tror jag stannar, han platsar nog inte i NHL nu.
Tredjefemman:
Engqvist-Falk-Anger
Robin Jonsson-Frohm Björk
Kommentar: Kan bli en spännande femma, speciellt kedjan tror jag skulle fungera mycket bra. Robin Jonsson tror jag går till en annan klubb, men man kan ju hoppas.
Fjärdefemman:
Fimpen-Ask-Sjögren
Persson-Eklund
Kommentar: Jag är nog en av få som vill ha kvar Sjögren, men han gör trots allt ett jäkla jobb. Jag tyckte mig även se av det lilla han spelade att han förbättrat sin klubbteknik avsevärt. På backsidan kickar jag både Ribbenstrand och Liwing, de är helt enkelt för dåliga för Elitserien, jag tror mer på Eklund och Persson. Ge dock detta backpar sparsamt med istid i början på säsongen.
Målvakter:
Daniel Larsson
Teemu Lassila
Förstafemman:
Ölvestad-Ottosson-Axelsson
Marusak-Timmy
Kommentar: Axelsson tror jag rent av är en bättre och jämnare spelare än Dragan. Jimmie och Otto passar väldigt bra tillsammans. Succékedja?
Andrafemman:
Linkan-Bäcker-Hörnqvist
Thomas-Ferna
Kommentar: Här fortsätter vi på samma spår som den gånga säsongen. Skulle vilja byta ut Bäcker, men ekonomin stöder nog ingen bättre center. Ferna tror jag stannar, han platsar nog inte i NHL nu.
Tredjefemman:
Engqvist-Falk-Anger
Robin Jonsson-Frohm Björk
Kommentar: Kan bli en spännande femma, speciellt kedjan tror jag skulle fungera mycket bra. Robin Jonsson tror jag går till en annan klubb, men man kan ju hoppas.
Fjärdefemman:
Fimpen-Ask-Sjögren
Persson-Eklund
Kommentar: Jag är nog en av få som vill ha kvar Sjögren, men han gör trots allt ett jäkla jobb. Jag tyckte mig även se av det lilla han spelade att han förbättrat sin klubbteknik avsevärt. På backsidan kickar jag både Ribbenstrand och Liwing, de är helt enkelt för dåliga för Elitserien, jag tror mer på Eklund och Persson. Ge dock detta backpar sparsamt med istid i början på säsongen.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-03-05 11:54:29, redigerad totalt 2 gång.
Sjunger avgå Johnny...
- Emil Svelander
Vad jag har förståt är det bara en förlängning av säsongen, jag ser enbart positiva saker med det. Jag tror Linkan gör detta för att ha en chans på VM. Ett VM med Linkan skulle bli mycket roligare än ett VM utan Linkan.nils_3 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 96,00.html
Jag ber till Gud att det inte kommer ske
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-03-05 11:58:14, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
- Diffe89
- Kontakt:
Emil har helt rätt. Det handlar endast om att förlänga säsongen som Thoresen gjorde ifjol. Hade DIF gått till slutspel hade detta aldrig funnits på kartan. Och det skulle vara jäkligt kul att se Linkan i VM, även om "Bengan" kanske inte kommer med nu.Emil svelander skrev:Vad jag har förståt är det bara en förlängning av säsongen. Jag ser enbart positiva saker med det. Jag tror Linkan gör detta för att ha en chans på VM. Ett VM med Linkan skulle bli mycket roligare än ett VM utan Linkan.nils_3 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 96,00.html
Diffe89 skrev:Emil har helt rätt. Det handlar endast om att förlänga säsongen som Thoresen gjorde ifjol. Hade DIF gått till slutspel hade detta aldrig funnits på kartan. Och det skulle vara jäkligt kul att se Linkan i VM, även om "Bengan" kanske inte kommer med nu.Emil svelander skrev:Vad jag har förståt är det bara en förlängning av säsongen. Jag ser enbart positiva saker med det. Jag tror Linkan gör detta för att ha en chans på VM. Ett VM med Linkan skulle bli mycket roligare än ett VM utan Linkan.nils_3 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 96,00.html
Då tackar jag Gud för att jag hade missuppfattat texten.

Men om nu Linkan skulle trivas där, och sen så stannar han där istället för att gå tillbaka till DIF?! Eller det kanske han inte får göra?
Djuuuuuuuuuuuuu
- Diffe89
- Kontakt:
Det får han knappast göra, då han har två år kvar på kontraktet med DIF. Dessutom lär DIF förhandla före avtalet så att man ser till att det bara gäller säsongen ut med Salzburgnils_3 skrev:Diffe89 skrev:Emil har helt rätt. Det handlar endast om att förlänga säsongen som Thoresen gjorde ifjol. Hade DIF gått till slutspel hade detta aldrig funnits på kartan. Och det skulle vara jäkligt kul att se Linkan i VM, även om "Bengan" kanske inte kommer med nu.Emil svelander skrev:Vad jag har förståt är det bara en förlängning av säsongen. Jag ser enbart positiva saker med det. Jag tror Linkan gör detta för att ha en chans på VM. Ett VM med Linkan skulle bli mycket roligare än ett VM utan Linkan.nils_3 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 96,00.html
Då tackar jag Gud för att jag hade missuppfattat texten.
Men om nu Linkan skulle trivas där, och sen så stannar han där istället för att gå tillbaka till DIF?! Eller det kanske han inte får göra?